Overgenomen uit de laatste VARA nieuwsbrief .
Was al aan gerefereerd bij de nieuwsfeiten, maar hier nog wat nuances, denk ik.
Verder een positief iniatief!
UPC speurt naar klachten op web 09-08-2006
UPC maakt sinds kort gebruik van speciale webspeurders. Dit team van in totaal zeven personen zoekt op weblogs, discussiefora en webchats naar klachten over het bedrijf en komt in actie wanneer escalatie dreigt.
Het helpdeskteam mengt zich in bepaalde gevallen actief in discussies om escalatie te voorkomen. Volgens woordvoerder Mark Zellenrath gebeurt dat onder andere op sites als Chelloo.nl, waar ontevreden klanten van het bedrijf hun klachten kwijt kunnen.
"We hebben ons afgevraagd af of je wel of niet mee moet doen met die discussies", aldus Zellenrath. "Het bleek uiteindelijk onlogisch om het niet te doen. Het stelt je in staat snel te handelen en escalatie te voorkomen. Een discussie die dagen duurt, kan met één reactie van onze zijde worden afgedaan. Je ziet dat de klachtenstroom naar internet verschuift. Wij dus ook."
"We zijn bij mijn weten het eerste telecombedrijf dat zich in de discussies van klanten mengt. Dat doen we overigens enkel op basis van feitelijke informatie. Binnenkort openen we op UPC.nl een eigen discussieforum voor klanten."
Of ook de Kassa-site in de gaten wordt gehouden, is overigens niet bekend.
Bron: Emerce.nl, Webwereld.nl
Was al aan gerefereerd bij de nieuwsfeiten, maar hier nog wat nuances, denk ik.
Verder een positief iniatief!
UPC speurt naar klachten op web 09-08-2006
UPC maakt sinds kort gebruik van speciale webspeurders. Dit team van in totaal zeven personen zoekt op weblogs, discussiefora en webchats naar klachten over het bedrijf en komt in actie wanneer escalatie dreigt.
Het helpdeskteam mengt zich in bepaalde gevallen actief in discussies om escalatie te voorkomen. Volgens woordvoerder Mark Zellenrath gebeurt dat onder andere op sites als Chelloo.nl, waar ontevreden klanten van het bedrijf hun klachten kwijt kunnen.
"We hebben ons afgevraagd af of je wel of niet mee moet doen met die discussies", aldus Zellenrath. "Het bleek uiteindelijk onlogisch om het niet te doen. Het stelt je in staat snel te handelen en escalatie te voorkomen. Een discussie die dagen duurt, kan met één reactie van onze zijde worden afgedaan. Je ziet dat de klachtenstroom naar internet verschuift. Wij dus ook."
"We zijn bij mijn weten het eerste telecombedrijf dat zich in de discussies van klanten mengt. Dat doen we overigens enkel op basis van feitelijke informatie. Binnenkort openen we op UPC.nl een eigen discussieforum voor klanten."
Of ook de Kassa-site in de gaten wordt gehouden, is overigens niet bekend.
Bron: Emerce.nl, Webwereld.nl