• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC mail ontvangen op zowel pc als tablet?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fsleegers
  • Startdatum Startdatum
F

fsleegers

Goedenmiddag,

Namens mijn vader de volgende vraag:

Kan ik op zowel mijn tablet (galaxy tab 3) als PC mijn email dusdanig ontvangen dat als ik deze bijvoorbeeld met de PC ophaal, de tablet dezelfde inbox heeft, en andersom?

Op mijn telefoon (van poster, niet van vader) heb ik zelf een gmail account, als ik hier mijn mail op ontvang en vervolgens met de pc op gmail.com inlog, heb ik zowel op de telefoon als webmail dezelfde berichten, dit wil mijn vader dus ook met zijn tablet, hij gebruikt op de pc thunderbird als mail programma)
 
Mail bewaren op server na ophalen.

Zo kan je op een 'andere locatie' ook diezelfde reeds ontvangen mail opnieuw binnenhalen. Als extra optie kun je nog de mail van de server verwijderen als deze lokaal (op tablet of PC) uit 'Verwijderde items' verwijderd wordt.
 
Creative Solution zei:
Mail bewaren op server na ophalen.

Zo kan je op een 'andere locatie' ook diezelfde reeds ontvangen mail opnieuw binnenhalen. Als extra optie kun je nog de mail van de server verwijderen als deze lokaal (op tablet of PC) uit 'Verwijderde items' verwijderd wordt.

Waar kan ik de instellingen vinden die mij in staat stellen de mail op de server achter te laten? Is dit een upc-account setting of bepaald zijn mail client dit (thunderbird)?
 
client, maar je moet dat op zowel de tablet als pc instellen, mijn iOs phone kan het wel. Thunderbird kan het zeker.
 
In de e-mailclient, waarschijnlijk bij accountopties. In Outlook is het als volgt in te stellen:

6-2-2014 16-37-02.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, helemaal waar, maar daar hebben ze het volgende op gevonden:
1. Na lezen op server bewaren.
2. Aantal dagen instellen dat de gelezen berichten bewaard moeten blijven.
 
robjanssen zei:
Maar op den duur raakt zo je (UPC) mailbox toch vol?

Verwijder jij geen mail uit 'Verwijderde Items' dan?

Wordt dan ook keurig van de server verwijderd. Staat al jaren zo en is nog nooit vol geraakt.
En daarnaast, UPC-mail wordt bijna nooit gebruikt...
 
UPC maakt gebruik van pop3 dit werkt helaas niet super makkelijk. Je ziet ook niet op al je devices als je een bericht als gelezen gemarkeerd is. Daarom gebruik ik al jaren gmail,daar import ik mijn UPCmail(zover ik daar nog berichten op krijg dan). Gmail maakt gebruik van IMAP.
 
Als ik op één van de devices iets gelezen heb (UPC mail) wordt het op het andere devices ook als gelezen gemarkeerd. De mail wordt dan dus niet als nieuw aangeboden op de andere devices, maar staat als gelezen. Heeft altijd zo gewerkt.
 
Terug
Bovenaan