• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

upc luister nu toch eens

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Harry69
  • Startdatum Startdatum
H

Harry69

"binnen 10 dagen probleemloos aangesloten" tuurlijk!!! maar dan niet bij mij.
ik stel mij even voor. dhr. Teeuw uit Zwijndrecht
de heer Teeuw uit Zwijndrecht besluit om te gaan telefoneren met de kabel. eitje zegt men dan. meldt mijzelf telefonisch aan bij upc. dhr. Teeuw belt zelf hee, dit voor alle duidelijkheid. noemt zijn eigen klantnummer, hij heeft namelijk ook digitale TV bij upc. deal is gesloten. tot nu toe nog steeds geen probleem.
komt er een aantal dagen later een doos binnen van upc, onder de naam van M.J. Teeuw. even toelichten, dit is de ex van dhr. Teeuw. niet goed dus. ff bellen maar naar upc. blijkt dat internet onder de naam van M.J. Teeuw geregistreerd staat op dit adres. er zijn dus 2 klantnummers. de abonneekosten worden echter voor het gemak toch maar automatisch van de heer Teeuw zijn rekening afgeschreven. want ja, dan maakt een letter meer of minder natuurlijk niet uit. dhr. Teeuw vraagt dringend om een naamsverandering want hij wilt natuurlijk niet onder de naam van zijn ex in het telefoonboek vermeld worden. hij meldt ook nog dat zijn ex al zo'n kleine 2 jaar niet meer op dit adres woont. nee, alles is duidelijk, nee dit kan niet natuurlijk. er wordt een notitie van gemaakt, formulieren opgestuurd en daarmee komt alles goed. pffff.. beter. wat blijkt, nadat dhr. Teeuw deze formulieren heeft opgestuurd krijgt hij een nieuwe 2e doos van upc geleverd. onder de naam van M.J.Teeuw. zijn ex dus. deze doos natuurlijk maar niet aangenomen. moet niet gekker worden natuurlijk. de 1e doos heeft dhr. Teeuw nog niet aangesloten, omdat hij in al zijn onnozelheid denkt dat het een en ander eerst nog opgelost moet worden. na nogmaals hier melding van gemaakt te hebben, verstrijkt de tijd. De heer Teeuw wordt nu bij de KPN inmiddels afgemeld en afgesloten. hij heeft nu geen vaste telefoonverbinding meer. een dag later heeft hij ook geen internet meer, dit i.v.m. de contractwijziging die u zelf aangevraagd heeft, zoals ze dan netjes uitleggen. de irritatie bereikt nu toch wel inmiddels zijn kookpunt. toch maar weer eens bellen. sluit u nu het nieuwe modem maar aan meneer Teeuw. er wordt aan gewerkt. het kan een tijdje duren voordat het formulier dat u opgestuurd heeft verwerkt is. om een lang verhaal toch maar wat korter te houden, de modem werkte NIET!!!! na diverse kosten (ik moest nu inmiddels wel bellen met mijn mobiel) en vele irritaties later kreeg ik verbinding. pfff... eindelijk. nog wel geen telefoon, maar toch. ik had nu in ieder geval internet onder de naam van mijn ex. 2 dagen later heeft dhr. Teeuw gelukkig ook telefoon. onder de naam van zijn ex, iets dat hij liever niet heeft. later, als klap op de vuurpijl krijgt hij dan ook nog via de post een afwijzing van upc op zijn verzoek betreffende de naamswijziging.
dhr. Teeuw is nu om te spetteren. kalm blijven. toch maar weer ff bellen. nee meneer Teeuw, hier kunnen wij niets meer aan veranderen. u kunt wel aan uw ex vragen of zij instemt met een naamswijziging.
nu wordt het dhr. Teeuw te veel, nu moet HIJ aan zijn ex, waar hij al in geen anderhalf jaar contact mee heeft, gaan vragen of hij aub in het telefoonboek onder zijn eigen naam mag komen te staan. upc maakt de fout en de klant mag het zelf oplossen. dhr. Teeuw weigert dit. er ontstaat een pat stelling.

hier verkeer IK mij nu nog steeds in. ik overweeg om heel die kl...zooi in te pakken en terug te sturen. maar dan denk ik, waar hebben we het over met z'n alle. een simpele naamsverandering.
upc die kennelijk geen moeite heeft om het geld automatisch af te schrijven van mijn rekening terwijl het klantnummer en de naam niet kloppen, vertelt nu dat zij niet wil of niet kan, zoals ze zelf volhouden, meewerken aan de naamsverandering.
let wel, dhr Teeuw belt zelf om zich aan te melden voor telefoon via de kabel en noemt hierbij zijn eigen klantnummer. dhr Teeuw weet niet eens dat er een 2e nummer bestaat. upc maakt hierin de vergissing om dit anders te verwerken. ik weet, er kunnen fouten worden worden gemaakt. maar deze moeten toch ook kunnen worden opgelost. ik heb geduld gehad, begrip getoond. maar nu ben ik op, ik voel me gepiepeld. een nummer.... maar dan wel het verkeerde nummer.
wil via deze weg toch nog maar eens een beroep doen op een ieder die mij hier in kan adviseren of helpen.

groetjes, Harry Teeuw
 
Een naamsverandering ("contractovername") kan alleen verwerkt worden als beide partijen het formulier invullen: de nieuwe contractant (jij) én de huidige contractant (ex)

Dat deze persoon inmiddels 2 jaar je ex is, en nog steeds geregistreerd staat op dit adres bij UPC houdt in dat de adreswijziging nooit is doorgegeven (en verwerkt). Het doorgeven hiervan is jouw verantwoordelijkheid (eigenlijk meer die van de ex).

Als er op een adres al een internetabonnement wordt afgenomen, dan wordt het telefonie-abonnement toegevoegd aan het klantnummer waar het internetabonnement onder staat: anders ben je genoodzaakt twee verschillende modems te gebruiken: 1 voor internet en 1 voor telefonie, het modem kan namelijk alleen geactiveerd worden bij 1 klant. Bovendien kun je op deze manier (dus twee verschillende klantnummers voor internet en telefonie) ook geen aanspraak maken op de pakketkorting.

De heer Teeuw wordt nu bij de KPN inmiddels afgemeld en afgesloten. hij heeft nu geen vaste telefoonverbinding meer.
Je hebt het nummerbehoudsformulier ontvangen, ingevuld, ondertekend en teruggestuurd terwijl je het niet eens was/bent met de tenaamstelling waardoor je het modem ook niet hebt aangesloten? Niet al te verstandig eerlijk gezegd.
 
Mr. 97k5ixS744 zei:
Een naamsverandering ("contractovername") kan alleen verwerkt worden als beide partijen het formulier invullen: de nieuwe contractant (jij) én de huidige contractant (ex)

Dat deze persoon inmiddels 2 jaar je ex is, en nog steeds geregistreerd staat op dit adres bij UPC houdt in dat de adreswijziging nooit is doorgegeven (en verwerkt). Het doorgeven hiervan is jouw verantwoordelijkheid (eigenlijk meer die van de ex).

Als er op een adres al een internetabonnement wordt afgenomen, dan wordt het telefonie-abonnement toegevoegd aan het klantnummer waar het internetabonnement onder staat: anders ben je genoodzaakt twee verschillende modems te gebruiken: 1 voor internet en 1 voor telefonie, het modem kan namelijk alleen geactiveerd worden bij 1 klant. Bovendien kun je op deze manier (dus twee verschillende klantnummers voor internet en telefonie) ook geen aanspraak maken op de pakketkorting.
Je hebt het nummerbehoudsformulier ontvangen, ingevuld, ondertekend en teruggestuurd terwijl je het niet eens was/bent met de tenaamstelling waardoor je het modem ook niet hebt aangesloten? Niet al te verstandig eerlijk gezegd.

Dit is nu typisch een reactie zoals ik in een ander topic al verwoordde: Het ligt nooit aan UPC, het ligt altijd aan de klsant.
Formeel gezien heb je misschien wel gelijk, maar je gaat wel heel gemakkelijk voorbij aan het feit dat UPC geen moeite heeft met het afschrijven van het abonnementsgeld, terwijl dat formeel gezien dan nooit zou moeten kunnen! :embarassed:
 
dvanhul zei:
Dit is nu typisch een reactie zoals ik in een ander topic al verwoordde: Het ligt nooit aan UPC, het ligt altijd aan de klsant.
Formeel gezien heb je misschien wel gelijk, maar je gaat wel heel gemakkelijk voorbij aan het feit dat UPC geen moeite heeft met het afschrijven van het abonnementsgeld, terwijl dat formeel gezien dan nooit zou moeten kunnen! :embarassed:
Helemaal eens en eigenlijk een walgelijke UPC reactie. Als het om geld gaat maakt het niet uit. Maar als er dan iets geregeld moet worden is de opstelling formeel.

Over meedenken gesproken....
 
zo'n onzin die naamswijziging...

bij mij thuis hebben we dat ook gehad, maar uiteindelijk is het dan gewijzigd ZONDER dat de vorige contracts partij daarvoor heeft getekend. Het kan dus wel.
 
ik zou het zooitje lekker opzeggen want zoals je wel gemerkt hebt schiet het niet op.
of mag dat ook alleen als je ex dr handtekening onder het contract zet ::)
 
dvanhul zei:
Dit is nu typisch een reactie zoals ik in een ander topic al verwoordde: Het ligt nooit aan UPC, het ligt altijd aan de klsant.
Formeel gezien heb je misschien wel gelijk, maar je gaat wel heel gemakkelijk voorbij aan het feit dat UPC geen moeite heeft met het afschrijven van het abonnementsgeld, terwijl dat formeel gezien dan nooit zou moeten kunnen!  :embarassed:

Biatch zei:
Helemaal eens en eigenlijk een walgelijke UPC reactie. Als het om geld gaat maakt het niet uit. Maar als er dan iets geregeld moet worden is de opstelling formeel.


Deze reacties vind ik een ietsjepietsje te makkelijk. Het lijkt misschien klantvriendelijk en simpel even een naam wijzigen in een systeem, maar de procedure voor een contractsovername is er niet voor niets.

We hebben het immers wel over een overeenkomst tussen twee partijen en als een derde die overeenkomst over wil nemen, dan moeten alle drie de partijen daar hun goedkeuring aan verlenen. Dat is pure wet- en regelgeving die voor iedereen geldt en die ook in ieders belang is.

Kennelijk was UPC in dit geval niet op de hoogte van het feit dat M.J. Teeuw niet langer woonachtig was op het adres van dhr. Teeuw. Hierdoor is bij de aanvraag voor nieuwe diensten vanuit de verkeerde veronderstelling gehandeld met als gevolg dat er allerlei zaken verkeerd zijn gelopen. Hoe dit precies in elkaar steekt kan ik zo niet beoordelen, daarvoor zal ik toch e.e.a. nader moeten nakijken.

@Harry69: Als je wilt kan ik nog eens goed laten kijken naar hoe we dit op kunnen lossen. Stuur me je klantgegevens maar via een PB.
 
dvanhul zei:
Dit is nu typisch een reactie zoals ik in een ander topic al verwoordde: Het ligt nooit aan UPC, het ligt altijd aan de klsant.
Formeel gezien heb je misschien wel gelijk,
Wassily heeft netjes uitgelegd waarom UPC deze procedure hanteert.

maar je gaat wel heel gemakkelijk voorbij aan het feit dat UPC geen moeite heeft met het afschrijven van het abonnementsgeld, terwijl dat formeel gezien dan nooit zou moeten kunnen! :embarassed:
Klopt, de machtiging is in dit geval dus nooit ingetrokken (Dhr. Teeuw vindt het niet erg dat er al 2 jaar lang geld van z'n rekening wordt afgehaald). UPC is destijds gemachtigd per automatische incasso de verschuldigde bedragen te innen van het opgegeven rekeningnummer. Hoe moet UPC weten dat het M.J. Teeuw inmiddels 2 jaar niet woonachtig is op dit adres? UPC heeft geen toegang tot de gemeentelijke basisadministratie.

Zoals de meesten hier weten ben ik bereid klanten te helpen, maar ik moet me ook aan wettelijke procedures houden: van interne procedures kan afgeweken worden om een klant te helpen, maar van wettelijke procedures niet.
 
Natuurlijk...... gaan jullie in de verdediging, Mr. 97k5ixS744 en Wassily-UPC (Bij een echt klantvriendelijk bedrijf ten strengste verboden want in mijn bedrijf had je een formele reprimande van mij gehad), maar lees de startpost nog maar eens goed door, zou ik zeggen, daar druipt de ellende en frustratie af.

Als jullie kerels zijn reageer je niet op deze manier op de startpost maar neem je rechtstreeks contact op met de persoon in kwestie met het voorstel zijn probleem en frustratie op te lossen. Nu eerst weer oeverloos gezeur en gezeik aan wiens kant het formele gelijk zit, daar zijn jullie goed in..........toch?

Als jullie keurig in een bilateraaltje de problemen hebben opgelost kunnen jullie en de klant "Succesvol" op de startpost reageren.

Kijk, dat is klantvriendelijkheid en laat je zien dat UPC er alles aangelegen is de klant tevreden te stellen.
 
Wassily-UPC zei:
Deze reacties vind ik een ietsjepietsje te makkelijk. Het lijkt misschien klantvriendelijk en simpel even een naam wijzigen in een systeem, maar de procedure voor een contractsovername is er niet voor niets.

We hebben het immers wel over een overeenkomst tussen twee partijen en als een derde die overeenkomst over wil nemen, dan moeten alle drie de partijen daar hun goedkeuring aan verlenen. Dat is pure wet- en regelgeving die voor iedereen geldt en die ook in ieders belang is.

Kennelijk was UPC in dit geval niet op de hoogte van het feit dat M.J. Teeuw niet langer woonachtig was op het adres van dhr. Teeuw. Hierdoor is bij de aanvraag voor nieuwe diensten vanuit de verkeerde veronderstelling gehandeld met als gevolg dat er allerlei zaken verkeerd zijn gelopen. Hoe dit precies in elkaar steekt kan ik zo niet beoordelen, daarvoor zal ik toch e.e.a. nader moeten nakijken.

@Harry69: Als je wilt kan ik nog eens goed laten kijken naar hoe we dit op kunnen lossen. Stuur me je klantgegevens maar via een PB.

Maar ook jij gaat voorbij aan het feit dat UPC geld inhoud van een rekening waarbij naam en nummer niet overeenkomen, even los van het feit dat topicstarter zelf z'n machtiging in had kunnen trekken en dát is net het punt: aan de ene kant strikt formeel aan de andere kant zodra het om incasseren gaat, informeel, ic met twee maten meten!
 
Terug
Bovenaan