• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC lost mijn snelheidsprobleem niet op

  • Onderwerp starter schoonenberg
  • Startdatum
S

schoonenberg

Maximum snelheid voor chello classic: 8192 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 560 Kbit/sec
70.0 KByte/sec
8.7 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag
En zo is het al een halfjaar.
Hierover heb ik al meerdere keren contact gehad met Chello. Er zijn binnen- en buitentechnici geweest, ik heb 2 x een ander modem gekregen, er is iets vernieuwd in het kastje op straat, maar het heeft allemaal niet mogen baten. De laatste technicus heeft toegegeven dat mijn klacht terecht is – d.w.z. niet aan mijn apparatuur ligt –, maar dat het niet verholpen kan worden en UPC zelfs geen verdere actie zal ondernemen omdat men niet begrijpt waarom de verbinding zo traag is. Ik heb toen geopperd dat UPC de kwestie tot op de bodem zou moeten uitzoeken. Er is niets verbeterd aan mijn verbinding sindsdien. Men laat het gewoon zoals het is. Is het normaal dat Chello problemen op die manier (niet) oplost?
Als het zo blijft, stap ik over van Chello naar ADSL.
 
René [Mr. Jinx] zei:
Wat voor modem heb je nu?
Kun je naar http://192.168.100.1 gaan en de waardes uitlezen? (signaal sterktes)
Ik heb het nieuwste Arris modem.
Nee, dat kan ik niet. Page cannot be displayed. Het modem is volgens mij te druk bezig om de verbinding online te houden dat ie niet toekomt aan het tonen van de status pagin's. Als de verbinding offline is, bijvoorbeeld na aan- en uitzetten, geeft ie die pagina wel, maar zodra ik dan -traag- online ben, kan ik die pagina niet zien. Vreemd he?
 
Ik heb een Extreme abonnement en ook snelheidsproblemen die klaarblijkelijk niet opgelost kunnen worden. Uiteindelijk is er vorige week maandag een monteur bij me langsgeweest die aangaf dat het niet aan mij lag maar aan "de kast in de wijk". Hij zou er voor zorgen dat een lijntest uitgevoerd zou worden ik zou gebeld worden. Wat denk je? Ben ik gebeld?? NIET DUS!...Wat een baggerorganisatie zeg. Zit ik me weer te frustreren...voor de zoveelste keer! Heeft iemand voor mij een mailadres of telefoonnummer van UPC waar ik iemand direct kan spreken? (dus niet hd medewerkers!)

AAARGH!..... :'(
 
Hallo, ik heb met het overstappen naar digitale telefonie het zelfde probleem gehad, ( ik heb chello Classic) ik kreeg een nieuw modem en na de installatie was gelijk de snelheid zo dat internet niet vooruit was te branden. Als ik het oude modem er weer op plaatste was de snelheid weer normaal. De helpdesk had van alles probeert maar niets hielp, telkens weer opnieuw aanmelden maar niets. Totdat ik een dag later weer naar de helpdeskt belde, toen trof ik een medewerker met veel kennis van zaken. Binnen 5 minuten was het probleem op gelost. Het probleem was namelijk als ik met m'n nieuwe modem aanmelde dan bleef het mac adres van het oude modem toch op de pc van chello staan waardoor het nieuwe modem niet goed kon communiceren. Dus je moet vragen aan de helpdesk of ze al jouw gegevens uit de computer willen verwijderen dus helemaal deleten en dan moet je je opnieuw aanmelden, je zult zien dat dan hopenlijk het probleem is opgelost. Bij mij was het opgelost.

Succes groetjes Sjaaky :)
 
@ Walther - Je mag mij wel je gegevens per PM sturen. Dan wil ik hier graag eens naar kijken.
 
Walther zei:
Maximum snelheid voor chello classic: 8192 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 560 Kbit/sec
70.0 KByte/sec
8.7 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag
En zo is het al een halfjaar.

Update
Na het resetten van het modem is de snelheid een stuk beter:
Maximum snelheid voor chello classic: 8192 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 3868 Kbit/sec
483.6 KByte/sec
60.4 x ISDN
De behaalde snelheid is: redelijk
Dit is een manier om mijn snelheid te verbeteren, alhoewel het nog steeds de helft is van wat het zou moeten zijn.
De ervaring heeft echter geleerd dat de snelheid na een tijdje weer inzakt. Soms lukt het overigens niet door resetten de snelheid op te peppen.
Nog iets vreemds: Toen de snelheid zo laag was, had ik een enorme storing op het televisiesignaal. Er zaten strepen op de meeste analoge tv-kanalen (NL 2 het ergste) en het digitale signaal was zo zwak dat de decoder meldde dat er geen signaal was (of een gecorrumpeerd beeld doorgaf). Met het resetten van het modem is dat probleem verholpen.
Hoe kan het internetsignaal storing veroorzaken op het tv-signaal?
Hoe kan mijn snelheid in de loop van de online-tijd van het modem achteruit lopen? Is de hierboven genoemde halve snelheid normaal? Overdrijft UPC met de maximale snelheid waarmee zij adverteert?
 
Ik denk dat je het antwoord zelf gegeven hebt.
Ga maar na,jou internet,tv is tegelijk slecht dat betekend
dat heb binnenkomende signaal (op die groene kabel)
dus al slecht is en dan zal je analoog/DTV en internet het dus niet goed doen.

Groetjes
 
Wolter zei:
Ik denk dat je het antwoord zelf gegeven hebt.
Ga maar na,jou internet,tv is tegelijk slecht dat betekend
dat heb binnenkomende signaal (op die groene kabel)
dus al slecht is en dan zal je analoog/DTV en internet het dus niet goed doen.
Groetjes

Inmiddels is op onverklaarbare wijze mijn download snelheid een stuk hoger geworden. Dank UPC, als dit geen toeval is, maar het gevolg van mijn geklaag - maar daarover ben ik niet geinformeerd. Vandaag zou er een UPC-technicus langskomen (tussen 13 en 17 uur), maar daar wacht ik nog op.
Overigens is de snelheid nog steeds niet waar wij voor betalen. Mijn buren hebben Chello Extreme, zouden op 20480 Kbit/sec moeten zitten, maar hadden vandaag 6949 en dat is structureel. Ikzelf heb Classic, zou op 8192 moeten zitten, maar had vandaag 4653 en dat is sinds de laatste verbetering structureel (alhoewel wij gisteren een uur lang helemaal geen verbinding hadden en zelfs geen TV). Het lijkt nu niet meer in te zakken, ik had hier een jaar last van, maar opeens lijkt dat opgelost - niet door mij in ieder geval.
Ik zou eigenlijk Extreme willen hebben, maar dat zit er niet in. Om de snelheid van Classic te benaderen, zou ik Extreme moeten nemen. :D
 
Hier nog steeds geen antwoord of iets over mijn problemen. Ik word niet meer teruggebeld, ze hebben mijn tracerapportjes en alles, maar blijkbaar kunnen ze het niet vinden (of zoeken ze niet). Ik begin steeds harder te balen, gezien ik net classic snelheid haal met een extreme abo (PC 6663). Ik vind 5 maanden structureel een duidelijk slechtere snelheid maar wel het volle pond moeten betalen niet getuigen van klantvriendelijkheid.
 
Terug
Bovenaan