P
Prometheus
Nadat ik bij mezelf Fiberpower 120, HDDVR en Telefonie freetime Europa had aangevraagd en aangesloten (activeren was een kwestie van 1 keer het activatienummer bellen en 3 keer de helpdesk, waarna een Fiberpower-medewerker het profiel, tijdens het telefoongesprek, voor me in het modem schoot), EN het bij m'n zus te hebben aangesloten waarna het vrijwel direct werkte, besloot ik het voor m'n ouders ook aan te vragen.
Mijn ouders hadden een UPC HD box zonder DVR en een Arris modem voor 30mbps en telefonie.
Afgelopen vrijdag (18 september) kwam het modem binnen. Dat heb ik dezelfde middag nog aangesloten, waarna het modem (Cisco) online kwam. Activatienummer ( 0900-5002001 ) gebeld, klantnummer ingetoetst en binnen 2 uur zou het moeten gaan werken...
Na 1,5 uur geen resultaat en ongeduldig als ik ben, wederom het activatienummer gebeld en weer het klantnummer ingetoetst. Een uur daarna: nog geen resultaat. Weer het activatienummer gebeld waar ik de mededeling kreeg dat het activeren dat weekend niet kon, vanwege werkzaamheden...
Goed, helpdesk gebeld. Na een kleine 20 minuten een medewerker gesproken die het voor me zou gaan regelen. Je raadt het al: Niets dus.
Wederom helpdesk gebeld en aangegeven dat de activatielijn het niet meer deed. Inmiddels deed de HD box het ook niet meer, dus dat ook aangegeven. Antwoord: Ja, sorry meneer.. Bij de activatie heeft de vorige medewerker iets verkeerd gedaan, waardoor uw nieuwe box (de HDDVR) die nog in het distributiecentrum staat, is geactiveerd. Daarmee is de oude meteen gedeactiveerd. Kortom: totdat de nieuwe box binnen is, geen digitale TV meer. Gelukkig wel nog steeds de "oude" 30mbit internetverbinding en telefonie.
Zaterdag: HDDVR binnengekomen. Aangesloten > problemen op meerdere zenders. Blokken, vastlopers, etc. Eigenlijk dezelfde problemen die ik thuis ook heb met die box en die m'n zus heeft op RTL8 met die box... Daar heb ik nog maar even niets mee gedaan. De TV deed het weer. 120mbit nog steeds niet.
Zondag, zelfde verhaal.
Maandag: Wederom activatielijn gebeld, geen resultaat. Een ontelbaar aantal keer met de helpdesk gebeld (ik gok een keer of 4) waarna mij iedere keer een NET iets ander verhaal werd verteld: "Activatie heeft vertraging opgelopen vanwege het weekend werkzaamheden en daarom loopt alles achter." "Er zijn administratieve problemen." (Welke problemen wist de HD'er mij niet te vertellen.) En meer van dat geneuzel. "Meneer, ik ga er voor zorgen dat het werkt straks! Echt waar!" Niet dus.
Dinsdag: Weer helpdesk gebeld en probleem WEER van voorafaan uitgelegd. "Ja meneer, das heel vervelend. Ik verbind u door." Doorverbonden, WEER verhaal uitgelegd. "Lastig, lastig. Het is een administratief probleem, er staat nog iets open waardoor de 120mbit niet kan worden geactiveerd". Okee... Nou, dat zal dan wel. Regel het. "Meneer, ik bel u terug." Prima
Half uur later ben ik teruggebeld. "Er zijn inderdaad problemen, bladibla, uiterlijk donderdag gaat het werken!"
Nou dat vind ik prima. Als ik vrijdag bel en ze hadden gezegd, "Meneer, u kunt volgende week donderdag lekker DVD's downloaden binnen 8 minuten", dan is er geen probleem, dan hoor je me niet meer. Als men echter iedere keer maar "wat zegt" dan weet ik ook niet waar ik aan toe ben.
Hoe dan ook, dinsdag alles maar weer teruggezet en mooi 30 (2
mbit op het modem en telefoon deed het nog steeds.
Vanavond was ik nog even bij mn ouders... "Ja", zegt m'n pa... "Ik heb zowat 50 mbit"... Dus ik vroeg hem of hij al iets had omgestoken. Nee dus... Oke.. 45-50 mbit op het Arris modem... geinig. Minder geinig is dat de telefoon het niet meer doet.
Verkeerd profiel in het modem geschoten misschien? Wederom helpdesk gebeld... "De wachtrij is op dit moment langer dan 15 minuten"... Nouja, dan maar de klantenservice. Binnen 5 minuten beantwoord maar helaas (en zoals ik verwachtte) kon deze mevrouw mij niet helpen en zou ze me doorverbinden naar de helpdesk. FF doorbijten dan maar...
23 minuten in de wacht gehangen... "Ja, met de UPC". Wederom postcode/huisnr doorgegeven en kort uitgelegd wat het probleem was. "Nou meneer, dat is nou vervelend. Ik ga even kij......."
Maar weer teruggebeld en de wachtrij is nog steeds 15 minuten lang... Dus maar weer opgehangen. Vandaag bel ik niet meer.
Ik weet gerust hoe het er soms aan toe kan gaan op een helpdesk van een kabelinternetprovider (ik heb bij Multikabel gewerkt) maar dit vind ik echt belachelijk.
Fijn dat ik even m'n ei kwijt kon hier... Mocht een webcare (of UPC HD'er) meelezen: de postcode, het huisnummer en m'n telefoonnummer stuur ik wel in een PM als iemand er om vraagt
. Mocht je me willen terugbellen na al die keren dat ik jullie heb gebeld, dan lees ik dat hier wel... Zou fijn zijn.
/edit: Na Multiweb, Sonera, Chello en de begintijd van UPC, had ik de laatste tijd best wel een hoge pet op van UPC. Ondanks de zogenaamde "traffic-shaping", waar ik het overigens niet mee eens ben. Dat is best wel minder geworden de afgelopen paar dagen. (En ik heb hierboven nog niet eens het gezeik vermeld wat ik ZELF heb gehad na UPC-box > UPC-HD > UPC-HDDVR maar dat terzijde)
Mijn ouders hadden een UPC HD box zonder DVR en een Arris modem voor 30mbps en telefonie.
Afgelopen vrijdag (18 september) kwam het modem binnen. Dat heb ik dezelfde middag nog aangesloten, waarna het modem (Cisco) online kwam. Activatienummer ( 0900-5002001 ) gebeld, klantnummer ingetoetst en binnen 2 uur zou het moeten gaan werken...
Na 1,5 uur geen resultaat en ongeduldig als ik ben, wederom het activatienummer gebeld en weer het klantnummer ingetoetst. Een uur daarna: nog geen resultaat. Weer het activatienummer gebeld waar ik de mededeling kreeg dat het activeren dat weekend niet kon, vanwege werkzaamheden...
Goed, helpdesk gebeld. Na een kleine 20 minuten een medewerker gesproken die het voor me zou gaan regelen. Je raadt het al: Niets dus.
Wederom helpdesk gebeld en aangegeven dat de activatielijn het niet meer deed. Inmiddels deed de HD box het ook niet meer, dus dat ook aangegeven. Antwoord: Ja, sorry meneer.. Bij de activatie heeft de vorige medewerker iets verkeerd gedaan, waardoor uw nieuwe box (de HDDVR) die nog in het distributiecentrum staat, is geactiveerd. Daarmee is de oude meteen gedeactiveerd. Kortom: totdat de nieuwe box binnen is, geen digitale TV meer. Gelukkig wel nog steeds de "oude" 30mbit internetverbinding en telefonie.
Zaterdag: HDDVR binnengekomen. Aangesloten > problemen op meerdere zenders. Blokken, vastlopers, etc. Eigenlijk dezelfde problemen die ik thuis ook heb met die box en die m'n zus heeft op RTL8 met die box... Daar heb ik nog maar even niets mee gedaan. De TV deed het weer. 120mbit nog steeds niet.
Zondag, zelfde verhaal.
Maandag: Wederom activatielijn gebeld, geen resultaat. Een ontelbaar aantal keer met de helpdesk gebeld (ik gok een keer of 4) waarna mij iedere keer een NET iets ander verhaal werd verteld: "Activatie heeft vertraging opgelopen vanwege het weekend werkzaamheden en daarom loopt alles achter." "Er zijn administratieve problemen." (Welke problemen wist de HD'er mij niet te vertellen.) En meer van dat geneuzel. "Meneer, ik ga er voor zorgen dat het werkt straks! Echt waar!" Niet dus.
Dinsdag: Weer helpdesk gebeld en probleem WEER van voorafaan uitgelegd. "Ja meneer, das heel vervelend. Ik verbind u door." Doorverbonden, WEER verhaal uitgelegd. "Lastig, lastig. Het is een administratief probleem, er staat nog iets open waardoor de 120mbit niet kan worden geactiveerd". Okee... Nou, dat zal dan wel. Regel het. "Meneer, ik bel u terug." Prima
Half uur later ben ik teruggebeld. "Er zijn inderdaad problemen, bladibla, uiterlijk donderdag gaat het werken!"
Nou dat vind ik prima. Als ik vrijdag bel en ze hadden gezegd, "Meneer, u kunt volgende week donderdag lekker DVD's downloaden binnen 8 minuten", dan is er geen probleem, dan hoor je me niet meer. Als men echter iedere keer maar "wat zegt" dan weet ik ook niet waar ik aan toe ben.
Hoe dan ook, dinsdag alles maar weer teruggezet en mooi 30 (2
mbit op het modem en telefoon deed het nog steeds.Vanavond was ik nog even bij mn ouders... "Ja", zegt m'n pa... "Ik heb zowat 50 mbit"... Dus ik vroeg hem of hij al iets had omgestoken. Nee dus... Oke.. 45-50 mbit op het Arris modem... geinig. Minder geinig is dat de telefoon het niet meer doet.
Verkeerd profiel in het modem geschoten misschien? Wederom helpdesk gebeld... "De wachtrij is op dit moment langer dan 15 minuten"... Nouja, dan maar de klantenservice. Binnen 5 minuten beantwoord maar helaas (en zoals ik verwachtte) kon deze mevrouw mij niet helpen en zou ze me doorverbinden naar de helpdesk. FF doorbijten dan maar...
23 minuten in de wacht gehangen... "Ja, met de UPC". Wederom postcode/huisnr doorgegeven en kort uitgelegd wat het probleem was. "Nou meneer, dat is nou vervelend. Ik ga even kij......."
Maar weer teruggebeld en de wachtrij is nog steeds 15 minuten lang... Dus maar weer opgehangen. Vandaag bel ik niet meer.
Ik weet gerust hoe het er soms aan toe kan gaan op een helpdesk van een kabelinternetprovider (ik heb bij Multikabel gewerkt) maar dit vind ik echt belachelijk.
Fijn dat ik even m'n ei kwijt kon hier... Mocht een webcare (of UPC HD'er) meelezen: de postcode, het huisnummer en m'n telefoonnummer stuur ik wel in een PM als iemand er om vraagt
. Mocht je me willen terugbellen na al die keren dat ik jullie heb gebeld, dan lees ik dat hier wel... Zou fijn zijn./edit: Na Multiweb, Sonera, Chello en de begintijd van UPC, had ik de laatste tijd best wel een hoge pet op van UPC. Ondanks de zogenaamde "traffic-shaping", waar ik het overigens niet mee eens ben. Dat is best wel minder geworden de afgelopen paar dagen. (En ik heb hierboven nog niet eens het gezeik vermeld wat ik ZELF heb gehad na UPC-box > UPC-HD > UPC-HDDVR maar dat terzijde)
