• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC loopt te kloten. Wat moet ik doen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Prometheus
  • Startdatum Startdatum
P

Prometheus

Nadat ik bij mezelf Fiberpower 120, HDDVR en Telefonie freetime Europa had aangevraagd en aangesloten (activeren was een kwestie van 1 keer het activatienummer bellen en 3 keer de helpdesk, waarna een Fiberpower-medewerker het profiel, tijdens het telefoongesprek, voor me in het modem schoot), EN het bij m'n zus te hebben aangesloten waarna het vrijwel direct werkte, besloot ik het voor m'n ouders ook aan te vragen.

Mijn ouders hadden een UPC HD box zonder DVR en een Arris modem voor 30mbps en telefonie.

Afgelopen vrijdag (18 september) kwam het modem binnen. Dat heb ik dezelfde middag nog aangesloten, waarna het modem (Cisco) online kwam. Activatienummer ( 0900-5002001 ) gebeld, klantnummer ingetoetst en binnen 2 uur zou het moeten gaan werken...

Na 1,5 uur geen resultaat en ongeduldig als ik ben, wederom het activatienummer gebeld en weer het klantnummer ingetoetst. Een uur daarna: nog geen resultaat. Weer het activatienummer gebeld waar ik de mededeling kreeg dat het activeren dat weekend niet kon, vanwege werkzaamheden...

Goed, helpdesk gebeld. Na een kleine 20 minuten een medewerker gesproken die het voor me zou gaan regelen. Je raadt het al: Niets dus.

Wederom helpdesk gebeld en aangegeven dat de activatielijn het niet meer deed. Inmiddels deed de HD box het ook niet meer, dus dat ook aangegeven. Antwoord: Ja, sorry meneer.. Bij de activatie heeft de vorige medewerker iets verkeerd gedaan, waardoor uw nieuwe box (de HDDVR) die nog in het distributiecentrum staat, is geactiveerd. Daarmee is de oude meteen gedeactiveerd. Kortom: totdat de nieuwe box binnen is, geen digitale TV meer. Gelukkig wel nog steeds de "oude" 30mbit internetverbinding en telefonie.

Zaterdag: HDDVR binnengekomen. Aangesloten > problemen op meerdere zenders. Blokken, vastlopers, etc. Eigenlijk dezelfde problemen die ik thuis ook heb met die box en die m'n zus heeft op RTL8 met die box... Daar heb ik nog maar even niets mee gedaan. De TV deed het weer. 120mbit nog steeds niet.

Zondag, zelfde verhaal.

Maandag: Wederom activatielijn gebeld, geen resultaat. Een ontelbaar aantal keer met de helpdesk gebeld (ik gok een keer of 4) waarna mij iedere keer een NET iets ander verhaal werd verteld: "Activatie heeft vertraging opgelopen vanwege het weekend werkzaamheden en daarom loopt alles achter." "Er zijn administratieve problemen." (Welke problemen wist de HD'er mij niet te vertellen.) En meer van dat geneuzel. "Meneer, ik ga er voor zorgen dat het werkt straks! Echt waar!" Niet dus.

Dinsdag: Weer helpdesk gebeld en probleem WEER van voorafaan uitgelegd. "Ja meneer, das heel vervelend. Ik verbind u door." Doorverbonden, WEER verhaal uitgelegd. "Lastig, lastig. Het is een administratief probleem, er staat nog iets open waardoor de 120mbit niet kan worden geactiveerd". Okee... Nou, dat zal dan wel. Regel het. "Meneer, ik bel u terug." Prima

Half uur later ben ik teruggebeld. "Er zijn inderdaad problemen, bladibla, uiterlijk donderdag gaat het werken!"

Nou dat vind ik prima. Als ik vrijdag bel en ze hadden gezegd, "Meneer, u kunt volgende week donderdag lekker DVD's downloaden binnen 8 minuten", dan is er geen probleem, dan hoor je me niet meer. Als men echter iedere keer maar "wat zegt" dan weet ik ook niet waar ik aan toe ben.

Hoe dan ook, dinsdag alles maar weer teruggezet en mooi 30 (28) mbit op het modem en telefoon deed het nog steeds.

Vanavond was ik nog even bij mn ouders... "Ja", zegt m'n pa... "Ik heb zowat 50 mbit"... Dus ik vroeg hem of hij al iets had omgestoken. Nee dus... Oke.. 45-50 mbit op het Arris modem... geinig. Minder geinig is dat de telefoon het niet meer doet.

Verkeerd profiel in het modem geschoten misschien? Wederom helpdesk gebeld... "De wachtrij is op dit moment langer dan 15 minuten"... Nouja, dan maar de klantenservice. Binnen 5 minuten beantwoord maar helaas (en zoals ik verwachtte) kon deze mevrouw mij niet helpen en zou ze me doorverbinden naar de helpdesk. FF doorbijten dan maar...

23 minuten in de wacht gehangen... "Ja, met de UPC". Wederom postcode/huisnr doorgegeven en kort uitgelegd wat het probleem was. "Nou meneer, dat is nou vervelend. Ik ga even kij......."

Maar weer teruggebeld en de wachtrij is nog steeds 15 minuten lang... Dus maar weer opgehangen. Vandaag bel ik niet meer.

Ik weet gerust hoe het er soms aan toe kan gaan op een helpdesk van een kabelinternetprovider (ik heb bij Multikabel gewerkt) maar dit vind ik echt belachelijk.

Fijn dat ik even m'n ei kwijt kon hier... Mocht een webcare (of UPC HD'er) meelezen: de postcode, het huisnummer en m'n telefoonnummer stuur ik wel in een PM als iemand er om vraagt :). Mocht je me willen terugbellen na al die keren dat ik jullie heb gebeld, dan lees ik dat hier wel... Zou fijn zijn.

/edit: Na Multiweb, Sonera, Chello en de begintijd van UPC, had ik de laatste tijd best wel een hoge pet op van UPC. Ondanks de zogenaamde "traffic-shaping", waar ik het overigens niet mee eens ben. Dat is best wel minder geworden de afgelopen paar dagen. (En ik heb hierboven nog niet eens het gezeik vermeld wat ik ZELF heb gehad na UPC-box > UPC-HD > UPC-HDDVR maar dat terzijde)
 
hihi, ik dacht dat docsis 2 maar tot zo'n 30 Mb ging. 45-50 Mb op een docsis 2 modem... verbaast me nog dat zo'n apparaat niet helemaal over de zeik gaat.

Maar afijn. Je hebt je vraag bij een UPC'er neergelegd (in't algemeen) en die zullen het volgens mij ook moeten fixen.
 
Indigo zei:
hihi, ik dacht dat docsis 2 maar tot zo'n 30 Mb ging. 45-50 Mb op een docsis 2 modem... verbaast me nog dat zo'n apparaat niet helemaal over de zeik gaat.

Maar afijn. Je hebt je vraag bij een UPC'er neergelegd (in't algemeen) en die zullen het volgens mij ook moeten fixen.

Bij mijn weten kan een Docsis2 modem makkelijk 50 mbit halen. Maar dat doet niet terzake, ik was er ook verbaasd over :)

We zijn nu 2 dagen verder en nog steeds geen telefoon of internet. Best jammer met een eigen bedrijf, geen telefoon en geen internet waarop de examens voor leerlingen moeten worden geboekt. (Ja, ik weet het, dan had je maar een zakelijk abo moeten nemen)...

Hoe dan ook, ik heb contact gehad met een Webcaremedewerker (weet niet of ik een naam mag noemen dus dat doe ik nog even niet) en ik heb alle gegevens doorgegeven net, per PM. Ik hoop dat er iets mee gebeurt.

/edit:

Even opgezocht: (wikipedia)

Speed Table
Maximum synchronization speed (Maximum usable speed)

Direction Downstream Upstream
Version DOCSIS EuroDOCSIS Both
1.x 42.88 (38) Mbit/s 55.62 (50) Mbit/s 10.24 (9) Mbit/s
2.0 42.88 (38) Mbit/s 55.62 (50) Mbit/s 30.72 (27) Mbit/s
3.0 (4 channels) +171.52 (+152) Mbit/s +222.48 (+200) Mbit/s +122.88 (+108) Mbit/s
3.0 (8 channels) +343.04 (+304) Mbit/s +444.96 (+400) Mbit/s +122.88 (+108) Mbit/s


Een Arris (EuroDOCSIS) modem (2.0) kan dus down 55.62 en up 30.72 halen...

/edit: Waarom is de layout zo fuktup?
 
Ben weer benaderd door de Webcaremedewerker, hij vertelde me dat een collega van hem er mee bezig is maar dat dat nog wel even kan duren. Hij vroeg me of ik na het weekend wil laten weten of het werkt...

Ik heb hem de serienummers en MAC-adressen van beide modems maar even doorgestuurd. Ook is de HDDVR box niet in orde dus ook maar verzocht om een retourdoos.

Overigens vind ik het belachelijk (zonder wie dan ook aan te vallen, en in het bijzonder niet de Webcare medewerker) dat het inschieten van 2 profielen in 2 verschillende modems een week moet duren. Echt niet te geloven dit...
 
Je raadt het nooit...

M'n ma heeft gisterochtend gebeld: De UPC medewerker kan zien dat het twee keer fout gegaan is bij hun, hij kan er verder ook niets aan doen en het zal 24 tot 48 uur duren voordat het werkt...

IEDERE keer als ik bel naar UPC duurt het 24 tot 48 uur. Al een week lang! Wat moet ik doen?
 
Ik zal je even helpen:

"ik ben er om uw problemen op te lossen", "vervelend", "ik zal kijken wat ik kan doen", "dit keer lossen we het echt op","volgende week moet het beter zijn".

Dit scheelt toch weer mooi 15 minuten in de wacht hangen en luisteren naar enorm slechte muziek.
 
Het werkt.

Sinds een uur of halfvijf vanmiddag. Dus al met al hebben mn ouders maar een week zonder internet en telefoon gezeten...

Hoe dan ook, dankzij de inspanningen van Nesta-UPC en een mij niet bij naam bekende helpdeskmedewerker van UPC, kunnen m'n ouders nu weer gewoon bellen en gebeld worden en DVD's binnentrekken binnen 8 minuten. Als de cap d'r af is :)
 
Prometheus zei:
Je raadt het nooit...

M'n ma heeft gisterochtend gebeld: De UPC medewerker kan zien dat het twee keer fout gegaan is bij hun, hij kan er verder ook niets aan doen en het zal 24 tot 48 uur duren voordat het werkt...

IEDERE keer als ik bel naar UPC duurt het 24 tot 48 uur. Al een week lang! Wat moet ik doen?

Weer een mooi voorbeeldje van een 1e lijns medewerker die niet genoeg middelen heeft en afhankelijk is van andere afdelingen.
 
Mij komt het eigenlijk meer over als een afdeling vol kleine soldaatjes die alleen bevelen uitvoeren en vooral niet zelf denken... :D
 
Terug
Bovenaan