• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC levert geen stabiel internet - kan ik voortijdig contract ontbinden?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hans-Klopper
  • Startdatum Startdatum
H

Hans-Klopper

Hallo allen,

Ik heb zeer onstabiel internet van UPC, heb nu een maand geduld gehad om het opgelost te krijgen en het lukt UPC gewoonweg niet. De snelheid van het internet is goed, als het het doet, maar het valt regelmatig weg en aangezien ik enkel thuis werk ben ik ervan afhankelijk.

Na enkele uren aan de telefoon te hebben gehangen bij de helpdesk, en 5 monteur afspraken gepland te hebben (waarvan er 4 afgezegd zijn door de monteur omdat het internet tijdens het 'doormeten' wel werkte) heb ik het gehad met UPC. Vandaag moest de 5e afspraak komen, maar de "tussen 8 en 12" afspraak gaat het niet meer worden.

Ik wil dolgraag van UPC internet gebruik maken, maar het werkt gewoon niet.

Nu zit ik contractueel nog 11 maanden vast aan UPC en vraag ik mij af of het mogelijk is om dit voortijdig te ontbinden omdat UPC de dienst niet levert.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Met vriendelijke groet,

Hans Klopper
 
Normaal gesproken als je niet tevreden bent en UPC komt de diensten niet na kan je opzeggen.

Kan je wat meer info geven over het wegvallen?
Valt alles dan weg? (telefonie?)

Kan je hierheen gaan 192.168.100.1 graag signaalwaardes hier posten
 
Als het z\ooo slecht is , adviseer ik een pm te sturen naar een van de webcare medewerkers van UPC en wel Jordy-UPC, daar zijn goede ervaringen mee, succes!

https://chelloo.nl/Ziggo/index.php?action=profile;u=15929
 
Een particulere verbinding en daar afhankelijk voor zijn voor je werk is niet slim.. had je zakelijk moeten nemen had je sterker gestaan ivm met je eventuele oponthoud in je werk.
Verder is het slordig dat het niet werkt heb je eventueel al je kabels gecontroleerd? Connectors goed aangesloten ??
 
dSje zei:
Een particulere verbinding en daar afhankelijk voor zijn voor je werk is niet slim.. had je zakelijk moeten nemen had je sterker gestaan ivm met je eventuele oponthoud in je werk.
Verder is het slordig dat het niet werkt heb je eventueel al je kabels gecontroleerd? Connectors goed aangesloten ??

Met een particuliere xs4all verbinding heb ik in 6 jaar tijd 1 ochtend geen internet gehad. (met dezelfde kabels) Nu heb ik in 1 ochtend minstens 6x geen internet. Het enige 'niet slimme' was kiezen voor UPC in mijn nieuwe woning.

Voor de rest ben ik niet meer geïnteresseerd om zelf het probleem op te lossen. Geloof me, ik heb er al heel wat ochtenden aan besteed en het probleem kan alleen nog in het modem zitten. Daarom zijn er ook al 5 monteurs op me afgestuurd en heb ik inmiddels 75 euro 'korting' op mijn factuur voor niet opdagende monteurs.

Normaal gesproken als je niet tevreden bent en UPC komt de diensten niet na kan je opzeggen.
Wat houdt 'normaal gesproken' in? Bij de helpdesk ontwijken ze simpelweg elke vraag over voortijdig opzeggen.

Ik zal mijn geluk tevens eens proberen bij de webcare medewerkers.
 
Hans-Klopper zei:
Met een particuliere xs4all verbinding heb ik in 6 jaar tijd 1 ochtend geen internet gehad. (met dezelfde kabels) Nu heb ik in 1 ochtend minstens 6x geen internet. Het enige 'niet slimme' was kiezen voor UPC in mijn nieuwe woning.

Als je tevreden was bij XS4all waarom dan overgestapt?? Maargoed daar gaat het niet om ;)
Feit blijft als je het voor je werk gebruikt kies voor zekerheid.. door middel van een Business abotje..

Nu weer over het probleem , ik zou als ik de monteur was de connectors in de wijkkast nakijken als daar corrosie opzit kan je signaal wel goed zijn met doormeten maar het zorgt ervoor dat het metaal werkt waardoor er met warm/nat/koud weer vaak storing geeft.
 
[quoteIk zal mijn geluk tevens eens proberen bij de webcare medewerkers.
][/quote]

Hou her wel rekening mee, dat ze momenteel door vakantieperiode beperkt aanwezig zijn.
Dus een antwoord kan wat langer duren.
 
Als je tevreden was bij XS4all waarom dan overgestapt??
Omdat televisie van KPN kut is en een totaalpakket mij wel handig leek. Maar over een jaar ga ik weer richting XS4all.

powerlifter zei:
Ik heb hetzelfde probleem. Heb fiber 60, maar de downloadsnelheid tussen 10 en 25, meestal rond de 12-15. Upload is daarentegen wel stabiel rond de 5.

Als je met een bedrade verbinding maar 25mb haalt heb je een probleem. Draadloos met wireless-G (standaard voor meeste laptops) is 25 het max. De bijgeleverde netgear adapter kan wel weer voor 60mb zorgen.

Monteur is 1.5 uur later op komen dagen dan gepland en heeft de frequentie van het modem vastgezet. Het internet is nog niet uitgevallen, ik zou blij kunnen zijn, maar het is niet de eerste keer dan het internet een middagje stabiel lijkt.

Als het nog een keer wegvalt ga ik de webcare medewerkers aanspreken.
 
davy16 zei:
Normaal gesproken als je niet tevreden bent en UPC komt de diensten niet na kan je opzeggen.
Zo simpel is het niet.
Je hebt een geldig jaarcontract.
Eenzijdig opzeggen kost je een afkoopsom gelijk aan het bedrag van je abonnementsgeld gedurende de resterende looptijd van je contract.

Om eenzijdig te ontbinden zonder afkoopsom moet je minimaal UPC officeel in gebreke stellen en een bepaalde tijd geven om de problemen op te lossen. Pas als die tijd is verstreken en er geen oplossing is kun je verdere stappen zetten.
Er is ook een mogelijkheid de betaling te storneren.
Laat je bij deze dingen door een advokaat of andere rechtsbijstandhulp goed informeren / bijstaan.

De simpelste oplossing op dit moment is inderdaad een PM aan een webcaremedewerker en kijken wat die voor je kan doen.
 
En helaas, internet is, tussen 9 en 9:15, 3x weggevallen. Ben nu niet meer thuis, maar wat een drama.
 
Terug
Bovenaan