• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC krijgt toegang tot hotmail niet voor elkaar, de prutsers

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rvoijen
  • Startdatum Startdatum
R

rvoijen

Onderstaande betreft een Chello starter van m'n nichtje... Gelukkig heb ik ADSL van XS4All, anders had ik dit niet eens kunnen posten! Het betreft een zeer bijzondere kwestei wat de incompetentie van UPC maar weer eens bewijst!

Al sinds het begin van de aansluiting is het niet mogelijk om in te loggen op hotmail of andersoortige webmail. Al uren helpdesk verklooid, drie pc's gprobeerd, met en zonder routers, niks werkt. Inmiddels al en half jaar verder !!!

Uiteraard eerst het probleem gezocht bij de pc. Inmiddels zijn er dus drie verschillende pc's geprobeerd, waarvan er twee labtops 100% zeker kunnen inloggen bij hotmail vanaf een andere (XS4ALL adsl) internet aansluiting. Hiermee is geconcludeerd dat er geen restrictie vanuit de pc's is. Momenteel zit er één van die laatste gloedjenieuwe labtops direct via 'n UTP aan het modem. Voor de zekerheid ook al geprobeerd alle virus/firewall applicaties te stoppen/verwijderen, maar ook dit geeft geen ander resultaat.

Inmiddels via de helpdesk al enige malen het modem opnieuw ingesteld, voorzien van nieuwe firmware, IP settings doorgelopen, handmatig ingesteld/aangepast, DNS doorlopen en diverse pings geprobeerd etc. Ook geen proxy settings, laagste beveiliging van IE etc. etc. Geen oplossing. Bij inloggen op www.hotmail.com komt wel het login scherm, na aanmelden wordt er contact gelegd met ...live.com/.. en ...msn.com/.. en daar blijft het bij. De pagina kan niet worden weergegeven.

Laatst weer wat testjes gedaan met een tweetal webmails (XS4ALL webmail en een Outlook Web Access van m'n werk) en het blijkt onmogelijk data te verzenden. Even een ftp geprobeerd, ook hier: inloggen ok, dir listing ok, maar bij een put commando blijft hij hangen. Geen upload dus. Dus hier schuilt de clou: verzenden van de pc naar inet gaat niet goed. Een NAT probleem en/of wat poortjes dicht? Gezien de pc elders wel contact krijgt is het probleem zeker te zoeken in de aansluiting.

Maar zoals gezegd biedt de helpdesk geen oplossing. En je komt ook niet verder bij iemand die mogelijk wel wat kan. Ben inmiddels verwezen naar qmail.upc.nl om een fomuliertej met de klacht in te vullen. Dat ging niet eens vanaf de UPC aansluiting! Heb de boel vanaf de ADSL lijn moeten invullen! Mooie boel. Maar goed, netjes een ontvangstbevestiging gekregen, maar daarna blijft het heel stil. Heb alweer drie keer herinnerd, maar ze zwijgen in alle talen.

Oftewel: men weet het niet, de prutsers. Heb al voorgesteld de hele account weg te gooien en een nieuwe aan t emaken, maar neee.. dat kan niet. Nou, het is niet eens mijn eigen aanluiting, maar ik heb al wel serieus m'n buik vol van UPC. Heb er nu nog TV van, maar da's nog een kwestie van tijd...
 
Ik vraag me af of dit wel de isp is. Natuurlijk kan het idd upc/chello zijn die mogelijk geblokkeerd wordt op hotmail, mogelijk ivm chello-spammers? (ik kan me zo'n nieuwsbericht herinneren dat chello members ergens gebanned werden omdat upc/chello schijnbaar zoveel spammers heeft.)

Maar ikzelf zou denken, het is een client issue. Want waarom zou chello een web based login niet uitvoeren/doorlaten, kan ik me geen logische reden bij voorstellen. Probeer anders eens zelf of je bv met die computer(van jezus) wel op een andere eigen computer kan inloggen. Mogelijk is een bepaalde secure layer niet ondersteund (SSL) ?

Normaliter zou ik zeggen bij jou klachtomschrijving dat het een client issue is, anders zouden meerdere chellie abbonees hier last van moeten hebben. (of wordt je ip geblockt bij hotmail, mogelijk ivm spam, of je hebt nu een ip die al door vorige user(spammer) abused is.)
 
Maar als je al 3 pc hebt geprobeerd op die verbinding... en op een andere verbinding werken ze wel... Dan zou je toch haast zeggen dat het een probleem bij chello zou moeten zijn?

Hoe kunnen anders 3 pc's hetzelfde doen. En ook dat formulier van chello online invullen lukte niet. Ik zou ook zeggen chelllo.
 
Lijkt me geen Chello probleem, als dit zo was waren er 10.000 andere klachten geweest. Ik log al 6 jaar zonder problemen in op Hotmail. en vele duizenden met mij. Lijkt me eerder , zoals een eerdere poster al aangaf een IP probleem (banned) door wat voor reden dan ook.
Probeer eens een andere netwerkkaart en log je dan eens opnieuw aanbij chello soms krijg je een nieuw IP, mischien dat je dan weer kunt inloggen.
 
Ligt niet aan isp dit licht een hoster zelf .. en niet alleen chello heeft vaker laasst ook de asdl asd verbinmdingen hebben er last van WEET en HERKEN ik uit eigen ervaring.... boel klopt wat er gepost is !!

Zeikerd !!
 
Ik heb via PM deze link gekregen:

https://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=0&Number=1228910&an=0&page=0#1228910

Het probleem schijn dus vaker voor te komen, ook bij andere (kabel) aanbieders, en wordt gezocht in de MTU waarde op de PC in combinatie met kabelmodems. Ik moet dit nog even proberen, maar als dit klopt is het dus een combinatie van ISP en client, nl. de ISP loopt m.i. wat achter qua techniek en het probleem zou mogeijk op te lossen zijn via een (vieze) truuk op de client. Maar goed, eerst zien...

Als extra reactie op bovenstaande:
- alle geprobeerde clients werken elders wel, dus in die zin zou je geen client issue verwachten
- het is geen IP block, het was al vanaf moment van aansluiten (of het zou een gerecycled IP moeten zijn), maar inmiddels is er ook al een ander IP verkregen en het probleem blijft.

Maar goed, we gaan eerst eens zien of het verkleinen van de packets (MTU) wat oplevert.
Meer info: https://en.wikipedia.org/wiki/MTU_(networking)
 
lol zei:
Probeer maar eens met een alternatieve browser, Firefox of Opera
Da's ook geen oplossing (het werkt niet nl.). En zeker ook niet voor Messenger :-\
 
rvoijen zei:
Bij inloggen op www.hotmail.com komt wel het login scherm, na aanmelden wordt er contact gelegd met ...live.com/.. en ...msn.com/.. en daar blijft het bij. De pagina kan niet worden weergegeven.
Wat levert een traceroute/ping-test op naar deze servers?

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit een UPC-probleem is. Waarom zou UPC de webmail-diensten blokkeren?

Je geeft ook aan dat het invullen van het mailformulier op qmail.upc.nl ook niet werkt. Ik heb zo het gevoel dat er problemen zijn met de upload. Je zou eventueel ook last van packet-loss kunnen hebben.

Heb je de UTP-kabel tussen het modem en de computer al eens nagekeken en eventueel vervangen?

Btw, account verwijderen en opnieuw aanmaken heeft GEEN zin. Een account zorgt er enkel voor dat je modem de juiste bootfile (snelheid) toegewezen krijgt én dat je een extern ip-adres krijgt waarmee je toegang tot het internet krijgt; meer niet.
 
Ik heb onlangs wel gehad, dat ik bij live.webspaces niks te zien kreeg met Firefox en met IE wel.
 
Terug
Bovenaan