R
rvoijen
Onderstaande betreft een Chello starter van m'n nichtje... Gelukkig heb ik ADSL van XS4All, anders had ik dit niet eens kunnen posten! Het betreft een zeer bijzondere kwestei wat de incompetentie van UPC maar weer eens bewijst!
Al sinds het begin van de aansluiting is het niet mogelijk om in te loggen op hotmail of andersoortige webmail. Al uren helpdesk verklooid, drie pc's gprobeerd, met en zonder routers, niks werkt. Inmiddels al en half jaar verder !!!
Uiteraard eerst het probleem gezocht bij de pc. Inmiddels zijn er dus drie verschillende pc's geprobeerd, waarvan er twee labtops 100% zeker kunnen inloggen bij hotmail vanaf een andere (XS4ALL adsl) internet aansluiting. Hiermee is geconcludeerd dat er geen restrictie vanuit de pc's is. Momenteel zit er één van die laatste gloedjenieuwe labtops direct via 'n UTP aan het modem. Voor de zekerheid ook al geprobeerd alle virus/firewall applicaties te stoppen/verwijderen, maar ook dit geeft geen ander resultaat.
Inmiddels via de helpdesk al enige malen het modem opnieuw ingesteld, voorzien van nieuwe firmware, IP settings doorgelopen, handmatig ingesteld/aangepast, DNS doorlopen en diverse pings geprobeerd etc. Ook geen proxy settings, laagste beveiliging van IE etc. etc. Geen oplossing. Bij inloggen op www.hotmail.com komt wel het login scherm, na aanmelden wordt er contact gelegd met ...live.com/.. en ...msn.com/.. en daar blijft het bij. De pagina kan niet worden weergegeven.
Laatst weer wat testjes gedaan met een tweetal webmails (XS4ALL webmail en een Outlook Web Access van m'n werk) en het blijkt onmogelijk data te verzenden. Even een ftp geprobeerd, ook hier: inloggen ok, dir listing ok, maar bij een put commando blijft hij hangen. Geen upload dus. Dus hier schuilt de clou: verzenden van de pc naar inet gaat niet goed. Een NAT probleem en/of wat poortjes dicht? Gezien de pc elders wel contact krijgt is het probleem zeker te zoeken in de aansluiting.
Maar zoals gezegd biedt de helpdesk geen oplossing. En je komt ook niet verder bij iemand die mogelijk wel wat kan. Ben inmiddels verwezen naar qmail.upc.nl om een fomuliertej met de klacht in te vullen. Dat ging niet eens vanaf de UPC aansluiting! Heb de boel vanaf de ADSL lijn moeten invullen! Mooie boel. Maar goed, netjes een ontvangstbevestiging gekregen, maar daarna blijft het heel stil. Heb alweer drie keer herinnerd, maar ze zwijgen in alle talen.
Oftewel: men weet het niet, de prutsers. Heb al voorgesteld de hele account weg te gooien en een nieuwe aan t emaken, maar neee.. dat kan niet. Nou, het is niet eens mijn eigen aanluiting, maar ik heb al wel serieus m'n buik vol van UPC. Heb er nu nog TV van, maar da's nog een kwestie van tijd...
Al sinds het begin van de aansluiting is het niet mogelijk om in te loggen op hotmail of andersoortige webmail. Al uren helpdesk verklooid, drie pc's gprobeerd, met en zonder routers, niks werkt. Inmiddels al en half jaar verder !!!
Uiteraard eerst het probleem gezocht bij de pc. Inmiddels zijn er dus drie verschillende pc's geprobeerd, waarvan er twee labtops 100% zeker kunnen inloggen bij hotmail vanaf een andere (XS4ALL adsl) internet aansluiting. Hiermee is geconcludeerd dat er geen restrictie vanuit de pc's is. Momenteel zit er één van die laatste gloedjenieuwe labtops direct via 'n UTP aan het modem. Voor de zekerheid ook al geprobeerd alle virus/firewall applicaties te stoppen/verwijderen, maar ook dit geeft geen ander resultaat.
Inmiddels via de helpdesk al enige malen het modem opnieuw ingesteld, voorzien van nieuwe firmware, IP settings doorgelopen, handmatig ingesteld/aangepast, DNS doorlopen en diverse pings geprobeerd etc. Ook geen proxy settings, laagste beveiliging van IE etc. etc. Geen oplossing. Bij inloggen op www.hotmail.com komt wel het login scherm, na aanmelden wordt er contact gelegd met ...live.com/.. en ...msn.com/.. en daar blijft het bij. De pagina kan niet worden weergegeven.
Laatst weer wat testjes gedaan met een tweetal webmails (XS4ALL webmail en een Outlook Web Access van m'n werk) en het blijkt onmogelijk data te verzenden. Even een ftp geprobeerd, ook hier: inloggen ok, dir listing ok, maar bij een put commando blijft hij hangen. Geen upload dus. Dus hier schuilt de clou: verzenden van de pc naar inet gaat niet goed. Een NAT probleem en/of wat poortjes dicht? Gezien de pc elders wel contact krijgt is het probleem zeker te zoeken in de aansluiting.
Maar zoals gezegd biedt de helpdesk geen oplossing. En je komt ook niet verder bij iemand die mogelijk wel wat kan. Ben inmiddels verwezen naar qmail.upc.nl om een fomuliertej met de klacht in te vullen. Dat ging niet eens vanaf de UPC aansluiting! Heb de boel vanaf de ADSL lijn moeten invullen! Mooie boel. Maar goed, netjes een ontvangstbevestiging gekregen, maar daarna blijft het heel stil. Heb alweer drie keer herinnerd, maar ze zwijgen in alle talen.
Oftewel: men weet het niet, de prutsers. Heb al voorgesteld de hele account weg te gooien en een nieuwe aan t emaken, maar neee.. dat kan niet. Nou, het is niet eens mijn eigen aanluiting, maar ik heb al wel serieus m'n buik vol van UPC. Heb er nu nog TV van, maar da's nog een kwestie van tijd...
