• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC klantervaring???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter N Visser
  • Startdatum Startdatum
N

N Visser

Dag beste mensen.

Ik heb mij naar aanleiding van aanhoudende storingen van alle UPC diensten van de afgelopen 2en half jaar aangemeld op dit forum.

Ik ben geen upc klant die in onderstaand verhaal storingen en ervaringen uit mijn duim ga zuigen in mijn eerste topic dus ik laat de moderatoren alle gelegenheid mijn verhaal bij te schaven waar nodig, want het wordt géén o zo fijn verhaal!

Om te beginnen woon ik nu 5 jaar op dit adres en de eerste 2 jaar heb ik naar alle tevredenheid gebruik gemaakt van een alles in één pakket.

Alles liep helemaal naar behoren, prima ontvangst van alle zenders van het royaal pakket zeer weinig problemen met internet of telefonie kortom een tevreden klant.

Tot ruim 2 jaar geleden er erg vaak storingen optraden voornamelijk bij de digitale tv.

Er is mij meerdere keren verteld dat dit aan binnenhuis bekabeling ligt daar begon het getouwtrek mee.

Later traden er vaker storingen op van alle diensten.

Nu maak ik even een sprongetje van 2en halfjaar.

Er is gebleken na een heleboel monteurs dat er geen sprake is van een eventuele storing in mijn binnenhuis bekabeling.

Het ligt aan de kabel buiten onder de grond verderop in de straat.

Aangezien ik zelf al had opgemerkt dat het heel vreemd is dat na storingen mijn complete binnenhuis bekabeling ineens niet goed meer zou zijn.....kwam ik zelf al gevoelsmatig tot de conclusie dat het heel raar is dat ik eerst op alle plekken in huis prima van alle upc diensten gebruik heb kunnen maken en vervolgens is de hele bekabeling in huis niet goed meer?

Op dit moment ligt er een opdracht bij een aannemer om te komen graven maar er is mij gisteravond doodleuk verteld dat dit pas in week 42 gaat gebeuren als dat zo zou zijn zou ik tegen die tijd 10 weken totale storing hebben van het complete alles in één pakket.

Mijn buurman heeft mij verteld dat hij vorig jaar een soortgelijk verhaal achter de rug heeft en hij zijn abonnementskosten heeft moeten doorbetalen en er achteraf een vast schadebedrag werdt uitgekeerd.

Er zou één euro staan voor iedere dag dat je storing hebt dus in de maand betaal ik +/- 80 euro waarvan ik dan 30 euro zou terugkrijgen.

Als dit inderdaad zo is geregeld waarvoor worden dan die overige 50 euro in rekening gebracht bij een totale storing van ALLE DIENSTEN???

Ik heb ook opgemerkt dat nu de situatie geescaleerd is ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt,
en het zal niemand verbazen dat als je ruim 2 jaar geleden aangegeven hebt dat je een storing buitenshuis vermoedt je redelijk kotsmisselijk bent van de situatie zoals die er nu voor staat.

Ik ben eigenlijk een klant die met zijn rug tegen de muur staat want ik wil niet onvriendelijk worden tegen mensen aan de andere kant van de telefoon bij de klantenservice!

Ik wil niet overstappen op kpn Ziggo fliggo of pippo!

Ik wil gewoon gebruik kunen maken van de door mij betaalde diensten!

En geen gejamaar het ligt aan de gemeente of de aannemer ik betaal niet voor kastjenaardemuurverhalen!

Ik wil een oplossing en weer een tevreden klant worden want mijn klantervaring bij UPC staat op dit moment op below zero!

Vrieskou dus.

Ik hoop op reacties tips meningen noem maar op want dit is een onacceptabele situatie na ruim 2 jaar.

Vriendelijke groeten.

N.Visser
 
N Visser zei:
Er zou één euro staan voor iedere dag dat je storing hebt dus in de maand betaal ik +/- 80 euro waarvan ik dan 30 euro zou terugkrijgen.

Als dit inderdaad zo is geregeld waarvoor worden dan die overige 50 euro in rekening gebracht bij een totale storing van ALLE DIENSTEN???

Dit klopt niet helemaal.
Het is een euro per dag per product.
dus als jij hebt:
Internet
Telefonie
DTV
dan heb je 3 euro per dag.
heb je er ook nog een film zender o.i.d. bij dan krijg je daar ook een euro voor.
zo zou je dus met standaard pakket €90 in de maand krijgen ongeveer.

https://www.upc.nl/pdf/upc_garantieregeling.pdf

Mod edit:
Link naar voorwaarden toegevoegt.
 
Als nu alles is uitgevallen en er word aangegeven dat het 10 weken * gaat duren sta je inderdaad met je rug tegen de muur.

10 Weken is natuurlijk belachelijk lang om alle diensten te missen.
Hoe is jouw relatie met de buren? Is het misschien mogelijk om tijdelijk een kabel vanaf jouw buren naar jouw huis te trekken zodat eea weer werkt?
Dus extra splitter, beter een versterker, bij de buren en dan een kabel naar jouw huis waar je jouw binnenhuis installatie op aansluit.
Modem, mediabox etc werken allemaal apart dus er word niets van jou bij de buren in rekening gebracht of omgekeerd.
Ja ik weet het, werk en kosten, maar het is een mogelijkheid die 10 weken te overbruggen.

Neem nog een keer contact op met UPC, evt PM aan UPC webcareteam, en vraag of zij die tijdelijk oplossing willen realiseren.
Nee heb je, ja kun je krijgen.


*
Dat je geen kastje naar de muur verhalen wilt horen is begrijpelijk, maar toch maar iets duidelijk maken.
Ook de aannemer staat met zijn rug tegen de muur. Om een straat open te breken is een vergunning van de gemeente nodig.
Hoeft alleen maar het trottoir open dan is er weinig verkeershinder en zal een vergunning niet zo'n probleem zijn.
Moet echter een druk bereden straat opengebroken worden dan word het wel een probleem (bv ivm omleiding) en kost alles meer tijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben inmiddels al wat wijzer geworden maandag a's stuur ik een aangetekende brief met daarin een eis dat binnen 2 weken de storing verholpen is.

Zo niet zal ik de geschilencommissie inschakelen.

Uiteraard worden in deze brief ook de kosten vermeldt die ik onnodig na foutief advies gemaakt heb.

Hier zal ook een mouw aan gepast moeten worden inclusief de abonnementskosten uiteraard.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.
 
Het is nog vakantietijd - waardoor de Webcare bezetting waarschijnlijk ook niet volledig zal zijn.
 
De keren dat ik in het verleden door het webcare-team ben geholpen zorgde zij ervoor dat een voor mij (via de HD) kennelijk onoplosbaar probleem werd door hun opgelost+vergoeding. Nu heb ook ik even moeten wachten want zij hebben natuurlijk beperkte tijd, hun hulp werd en word door mij in ieder geval gewaardeerd.Rotopmerking dus.
 
Kan ik me alleen maar bij aansluiten, niks dan lof voor het webcare/special care team.
Kan ff duren, maar als ze je probleem oppakken, en fixen, plus het gvoel geven dat je eindelijk serieus genomen word, is gewoon klasse.
 
Ik ben hier ook al ruim 20 maanden bezig met de bureaucratie van de UPC, er komt gewoonweg
geen einde aan, echter zijn ze nu glasvezel aan het aanleggen, dus voor ons is de knoop al doorgehakt,
maar dan nog hoef je, qua regeltjes van de UPC, zeer weinig te verwachten, de medewerkers zitten daar
ook met handen en voeten gebonden, zelfs diegene die vrij hoog op de ladder van de afdeling klachten
zitten, hebben kennelijk geen persoonlijk contact met de afdelingsdirectueren.
Dus blijkt het zo moeilijk mogenlijk opstellen van een bedrijfstak echt te werken, niemand weet meer waar
ze zijn moeten, en de betalende klant is het bokje.....
Ik wens je sterkte met de aanleg van een nieuwe kabel, maar als tip!!!
ze hoeven helemaal niet zoveel te graven, is een kwestie van onder je tuin door "schieten" en bij je gevel
oppakken, aan de overkant komt dan 1 gegraven put, en daarna moet hij naar de aansluitkast.
Misschien dat de rede van het lange wachten is, dat alle personeel die dit kan, allemaal glasvezel aan het
aanleggen is ;D
 
Dag.

Hier even een update van de totaalstoring zoals aangegeven als onderwerp.

Ik heb afgelopen dinsdag een aangetekende brief verzonden met daarin een klacht dat mijn storing al ruim 2 weken duurde.

En een eis dat de storing binnen een redelijke termijn van 2 weken verholpen moest zijn anders zou ik er wat meer VAART achter zetten middels de GESCHILLENCOMMISSIE (let op beste mensen dit is schijnbaar het toverwoord waarbij UPC in actie komt!)

Vandaag vrijdag 24 augustus stond er ineens een complete graafploeg met 2 busjes en een graafmachine voor de deur.

De opdracht was al eerder bekend maar op het verzoek van UPC was het nu ineens prioriteit nummer 1 !

Toch vreemd dat alles nu uit handen van de UPC was, het was nu aan de aannemer om actie te ondernemen (daar had UPC geen enkele invloed op werd er gezegd???)

Yeah Right!

Tuurlijk.

Ik had van een jurist vernomen dat als er een zaak van zou komen middels de geschillencommissie
UPC 3 a 4000 euro af kon tikken aan gerechtskosten!

En ineens was de zogenaamde vergunning van de gemeente geen obstakel meer en had de aannemer ineens tijd om hals over kop op vrijdagochtend vanuit brabant ten tonele te verschijnen in plaats van week 42 zeker???

Ik ben blij dat de storing verholpen is dat zeker na 22 dagen totale storing!

Maar ik heb toch het gevoel dat als je geen juridische stappen onderneemt je even lekker achteraan de rij kan aansluiten.

Dat plannetje ging dus even niet door.

Als je dus uitgaat van het goede scenario dat ze er werkelijk alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen....en je er dus daadwerkelijk in geloofd dat dat zo is!

Kom je dus ineens achter het geweldig klantgerichte werk wat ze afleveren...Van lik me vestje dus.

Even geschillencommissie en ditjes en datjes in een aangetekend briefje versturen
en je komt ineens in een klantvriendelijk walhalla terecht!

Nog even ter verduidelijking ik ben erg blij dat het opgelost is.

Maar dit verdient zonder enige twijfel géén schoonheidsprijs!

Laat dat duidelijk zijn.

Vriendelijke groeten.

N.Visser
 
*ding*
Dreigen met de Geschillencommissie.. dat doet UPC niets. Geschillencommissie inschakelen laat ze wèl even kijken. En praatjes over een rechtspersoon, daar trapt niemand meer in.

Na wat rotte opmerkingen hier en daar en nòg meer op Twitter...gaat ineens de telefoon. 20 dagen nà het aanmelden van het probleem. Een gemiddelde klantenservice zou zich echter de ogen uit de kop schamen.



Mod edit:
De opmerking over coma verwijdert.
 
Terug
Bovenaan