UPC is zo slecht nog nie

  • Onderwerp starter killing attack
  • Startdatum
K

killing attack

Hey,

Ik ben al sinds 98/99 chello gebruiker.. en sinds kort ook telefonie, etc.
Ik heb in deze jaartjes zoveel problemen en gevechten met de helpdesk gehad
en was van mening dat chello veel dingen niet goed deed...

Het is ook zo Chello handelt veel dingen waardeloos af, maar het schijnt ook
niet anders te zijn met andere providers.

Ik heb gister en vandaag ff voor iemand speedlinq adsl geinstalleerd en
WAT EEN RAMP ! Internet ligt er constant uit..helpdesk bellen.. en ik schrok me
finaal de mallemoer toen ik hoorde dat het 0,70 eurocent per minuut koste !!

Ik heb totaal 18 min aan de lijn gehangen en kom zo rond de 13 euro uit voor een belletje.
Internet wordt in 5 dagen gefixed en het modem moet online blijven. Een gaar usb modem
(geen idee of dat speedlinqs keuze was of de zijne) zelfs waardoor je computer op wie deze
geinstalleerd is 5 dagen aanmoet staan om het modem stroom te voeden.

De upload op de 1 mbit lijn is nou ook niet echt om te springen op het tiscale/babyxl netwerk..
waardeloose upload snelheid terwijl download perfect is..

Ik moet zeggen dat chello met hun (niet allemaal) vervelende helpdesk medewerkers nog niet
eens zo slecht is.. en de verbinding die ze afleveren ook niet super slecht.. En je kan zeker
makkelijker geholpen worden als je een probleem hebt met je verbinding..

Anyway vond het wel leuk ff te vertellen.

Ka-tje
 

mrWeed

Forum Gebruiker
Berichten
64
helemaal mee eens, alhoewel de helpdesk medewerker mij niet kon vertellen wanneer ik nieuwe snelheid zou
terwijl ik de nieuwe snelheid al had, hehehe. FF pesten :D
Ook gelijk ff gezeken over de data limiet. Werd ie een beetje pissig toen ik zei dat ze mij een ferrari gaven maar er bij zeiden: niet harder dan 50 rijden.
Ik zag het verkeerd>>> ik kreeg een ferrari maar mag nederland niet uit volgens de helpdeski medewerker lol

Anyway: bijna nooit storingen en als er wat was , gauw gefixed :D
 
L

LennertXL

Goed om eens ervaringen van een andere provider (in dit geval ADSL) te lezen. Je leest toch vaak "ik ga over op ADSL", maar is dat dan echt een oplossing. Chello doet het best goed, alleen jammer dat heel veel helpdeskmedewerkers het niet goed doen. Maar dat is overal hoor!

Greetz,
Lennert
 
T

TeStIcLe

killing attack zei:
Ik heb gister en vandaag ff voor iemand speedlinq adsl geinstalleerd en
WAT EEN RAMP !
;D =2x0.5 mm2 & modem configuratie/activatie (eenmalig !) al too much ?

Hey blijf dan ook effe positief over een adsl provider. (mijn provider in dit geval)
Een gaar usb/adsl modem heeft niks met Speedlinq te maken.
A: heeft desbetreffende aanvrager niet gelezen/geinformeerd? Want usb modems staan bekend om onbetrouwbaarheid, en wordt bijna overal afgeraden, en ethernetmodem aanbevolen.

B: Speedlinq simpel de levering van modems uitbesteed aan 3e, en dus de firma die de modems levert de eventuele schuldige is, echter is het bij hoogfrequent apparatuur (zeker usb/netwerk combinatie) zo dat er bij de 1000 stuks altijd wel een paar zitten die net door te test zijn gekomen, maar toch niet goed functioneren(of gewoon niet getest zijn). En deze persoon dus waarschijnlijk zo een ander modem heeft gekregen.

dus die Speedlinq klacht gaat weer nergens over, ze hebben toch netjes een ander modem geregeld?
RTFM, of in dit geval Speedlinq installatie cd-rom en het werkt. Dat modem verrot is, tja wie neemt er dan ook een usb modem anyway :-*

(wilde effe onterechte Speedlinq beschuldiging rechtzetten. usb :P ) en eeh is de huis telefoonbekabeling (irsa -> splitter -> modem) wel degelijk , of is het losse meuk. Wel makkelijk om meteen de provider te beschuldigen terwijl de "storing" zich in jou woning bevind....Lekker kortzichtig NL gezijk weer.
 
S

Streamer

@Kickass-Territory

Ofdat de fout ligt bij een modem of iets dat door derden/inhuur gedaan is maakt niets uit.
Tiscali blijft/is verantwoordelijk.
Als je, bij welke ISP dan ook, internet neemt, huur je daarmee ook de expertise van die ISP.
De problemen en het geld zijn voor de ISP en het internet plezier voor de klant.

"Ja meneer we hebben inderdaad erg veel packetloss en uitval in ons netwerk. De oorzaak is een Sweex routertje. U kunt e.v.t. wel een klacht indienen bij Sweex."
 
T

TeStIcLe

Re: UPC is zo slecht nog nie (vergeleken met wie dan 56K abbo?)

Streamer zei:
@Kickass-Territory

Ofdat de fout ligt bij een modem of iets dat door derden/inhuur gedaan is maakt niets uit.
Netwerkbeheerder blijft/is verantwoordelijk.
daar heb je misschien idd ook gelijk mee.
Bij elke provider zijn er wel aansluitingen waarbij iets verkeerd gaat...(bij de een iets meer dan bij de ander ;D )

...maar ik weet het zo net nog niet... zou tiscaliwholesale die bandbreedte verkoopt aan provider bijvoorbeeld zich aangesproken voelen als een klant van een klant van tiscaliwholesale (klant->provider->tiscaliwholesale) een zelfgekocht nietwerkende modem heeft. Dus uiteindelijk is het toch goed opgelost , provider heeft goedwerkend modem aangeboden , dus ik zie het probleem niet, beetje delay voor je kan internetten so what.
 
Topicstarter
Topicstarter
K

killing attack

<Kickass-Territory> zei:
dus die Speedlinq klacht gaat weer nergens over, ze hebben toch netjes een ander modem geregeld?
RTFM, of in dit geval Speedlinq installatie cd-rom en het werkt. Dat modem verrot is, tja wie neemt er dan ook een usb modem anyway   :-*

Nee dus :P ze gaan het verhelpen zoals ik beschreef.

Ik heb aangenomen dat ovet het modem geen keuze gemaakt kon worden.

Ik heb het meer over het geheel van het pakket.. Je betaald 0,70 eurocent voor de helpdesk.
De snelheden zijn ook HELEMAAL NIET wat ze zeggen..

De download snelheid is perfect, maar de uploadsnelheid is belabbert. Dit betekent dus niet
dat je te ver van de centrale zit of dat je de kabeltjes in je eigen huis verkeerd heb aangelegd.

Vele malen getest op verschillende manieren :

2048 download / behaald 1870.
1024 Upload / behaald tussen 200-500

Dit allemaal heb ik dus ook al in mijn eerste post hier gezegd, maar het schijnt
dat je niet alles leest KICKASS ! :P zeikerd :P grapje hoor
 
T

TeStIcLe

killing attack zei:
Dit allemaal heb ik dus ook al in mijn eerste post hier gezegd, maar het schijnt
dat je niet alles leest KICKASS ! :P zeikerd :P grapje hoor
uche ;) ...die 1024 is de aangeboden uploadcapaciteit in de centrale.
minus draadlengte en ook tcp/ip bepakking (er worden ook bytes gebruikt voor transport) en aangezien de aangeleverde modem waarschijnlijk een hardwarelimiet hebben van rond de 800Kbits/s werkt je verbinding zo gokkend voor 90%, niet zo verkeerd.Er zijn in sommige winkels adsl1 modems te koop met 1MB upload , ik vermoed dat deze dus 200Kbyte/s meer aankunnen dan standaard geleverd door provider (usb=trager dan ethernet modems dat ook nog). Maar om nou een sneller duurdere modem te kopen voor die 200Kbits up extra...wacht dan maar effe , kan je na contractduur aan de adsl2(+) heeft n.l. andere modem dan adsl1. (adsl2+ wordt rond midden 2005 verwacht)
Je zou eventueel kunnen kijken of je upload netjes verdeeld wordt door desbetreffende upload gebruikende programma's , wilt je compu boven de max upload van de modem , dan kakt ie in.(net zoals bij kabelmodems).
Bekijk het effe over een weekje, misschien wordt er nog hardware aangepast in centrale zijde.
 
Topicstarter
Topicstarter
K

killing attack

<Kickass-Territory> zei:
uche...die 1024 is de aangeboden uploadcapaciteit in de centrale.
minus draadlengte en ook tcp/ip bepakking (er worden ook bytes gebruikt voor transport) en aangezien de aangeleverde modem waarschijnlijk een hardwarelimiet hebben van rond de 800Kbits/s werkt je verbinding zo gokkend voor 90%, niet zo verkeerd.Er zijn in sommige winkels adsl1 modems te koop met 1MB upload , ik vermoed dat deze dus 200Kbyte/s meer aankunnen dan standaard geleverd door provider (usb=trager dan ethernet modems dat ook nog).
Je zou eventueel kunnen kijken of je upload netjes verdeeld wordt door desbetreffende upload gebruikende programma's , wilt je compu boven de max upload van de modem , dan kakt ie in.(net zoals bij kabelmodems).
Bekijk het effe over een weekje, misschien wordt er nog hardware aangepast in centrale zijde.


interessant dank u.. Ik had meer zoiets van de download is goed en de upload niet dus het ligt
aan hun.. zal wel fftjes aankijke nu :) Misschien wordt het idd wel opgelost wie weet
 
Bovenaan