• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC in Management Team

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HockeyChick
  • Startdatum Startdatum
H

HockeyChick

Voor de liefhebbers. In het blad Management Team krijgen Ronald van der Aart en Marco Vianen van UPC pagina's lang de gelegenheid om te vertellen hoe de klantenservice, de communicatie met de klanten en de klantentevredenheid rond UPC de afgelopen jaren dramatisch verbeterd is.

Een interessant verhaal voor de velen op dit forum die heel andere ervaringen hebben. De betreffende journalist heeft ook zijn best gedaan geen enkele kritische vraag te stellen. Ik zal jullie verwennen met het slotcitaat.

'Wat mij betreft is het einddoel dat al onze klanten in een soort permanente dialoog met ons zijn over hun tv- web- en telfoniezaken'dat ze met ons communiceren, niet van mens tot bedrijf, maar van mens tot mens.'

Mocht Van der Aart dit stukje lezen: Ik wacht nog steeds op een persoonlijk antwoord op mijn vragen rond de zenderwisseling....
 
Fantastisch...ik heb er geen woorden voor. Pure CRAP!...Wel weer typisch UPC, ik geef toe...ze zijn consequent... :o
 
De link: https://www.mt.nl/article.jsp?rubriek=144665&id=444595 Je kunt daar zonodig ook reageren. Blijf wel netjes (zegt ie zelf).

Een passage: "Een eerste voorbeeld van die proactieve aanpak is het UPC-webteam dat websites, logs en chatrooms afspeurt naar klachten en negatieve discussies over het bedrijf. “Vaak vinden ellenlange discussies plaats op basis van verkeerde informatie. De mensen van dat team weten precies de juiste toon aan te slaan en interveniëren dan in zo’n discussie om het probleem snel op te lossen."
 
Leuk stuk om te lezen. En wees eerlijk, UPC is tegenwoordig niet meer te vergelijken met het UPC uit 1999/2000.
 
Mischa zei:
Leuk stuk om te lezen. En wees eerlijk, UPC is tegenwoordig niet meer te vergelijken met het UPC uit 1999/2000.

Er is weliswaar verbetering, maar in een aantal zaken is het bedrijf ook onverbeterlijk. Ik behoorde tot de allereerste generatie klanten van de digitale televisie. Ook toen werden zonder enige aankondiging en communicatie zenders uit het pakket gegooid. Toen betroffen het VH1 en het oorspronkelijke Sport1. Ik heb de decoder van toen nog steeds hier staan.

De geschiedenis herhaalt zich helaas gewoon. Het is en blijft een monopolist.
 
HockeyChick zei:
Er is weliswaar verbetering, maar in een aantal zaken is het bedrijf ook onverbeterlijk. Ik behoorde tot de allereerste generatie klanten van de digitale televisie. Ook toen werden zonder enige aankondiging en communicatie zenders uit het pakket gegooid. Toen betroffen het VH1 en het oorspronkelijke Sport1. Ik heb de decoder van toen nog steeds hier staan.

De geschiedenis herhaalt zich helaas gewoon. Het is en blijft een monopolist.

Volgens mij werd het oorspronkelijke sport1 pas veel later via digitale TV doorgegeven, ik heb vanaf het begin DTV via mrZap gehad, de voorloper van Sport1 (Filmnet, C+) had een eigen decoder.
 
dvanhul zei:
Volgens mij werd het oorspronkelijke sport1 pas veel later via digitale TV doorgegeven, ik heb vanaf het begin DTV via mrZap gehad, de voorloper van Sport1 (Filmnet, C+) had een eigen decoder.

Vroeger had chellomedia een eigen sportzender. Deze heette ook sport 1 en heeft niets met het huidige sport 1 te maken. Ik denk dat HockeyChick deze zender bedoeld. ;)
 
Gertjan2 zei:
Vroeger had chellomedia een eigen sportzender. Deze heette ook sport 1 en heeft niets met het huidige sport 1 te maken. Ik denk dat HockeyChick deze zender bedoeld. ;)
Helemaal correct. Met de Gt-1900 decoder. Die zender had Nederlands ijshockey en korfbal. Hield van de ene op de andere dag op met uitzenden en werd nergens door vervangen.

VH1 verdween toen ook plotseling. Het heeft jaren geduurd voordat ik de digitale tv weer aandurfte en tot mijn verbazing doet het bedrijf nu weer precies hetzelfde.
 
De mensen van dat team weten precies de juiste toon aan te slaan en interveniëren dan in zo’n discussie om het probleem snel op te lossen.

Weest optimistisch?!

UPC kan wel vanalles neerzetten in zo'n stuk, de ervaring is toch niet zo rooskleurig als
dat ze het voordoen.
Vandaag weer gebeld naar UPC, nu zouden ze dan wel terugbellen nog voor 17.00 uur.
Dus niet he...
Goede klantenservice hoor...

*teiltje*

Het feit dat ze een speciaal team moeten inzetten om alle klachten die slecht worden behandeld te bekijken zegt genoeg.
 
Terug
Bovenaan