• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC in hoger beroep TPB blokkade

René

Moderator
Berichten
10.056
Internet
  1. Plinq
upc_tpb.png
Onlangs bepaalde de rechtbank in Den Haag in een kort geding, aangespannen door auteursrechtorganisatie Brein, dat UPC de torrentwebsite 'The Pirate Bay' moet blokkeren voor al haar klanten. Hetzelfde geldt voor de providers KPN, Telfort, Tele2 en T-Mobile. Dit in navolging van Ziggo en XS4ALL die eerder al TPB moesten blokkeren. UPC heeft echter besloten om, net als Tele2, in beroep te gaan tegen dit vonnis. Mochten UPC en Tele2 dit beroep winnen dan kan de blokkade mogelijk weer worden opgeheven voor deze twee providers.

Tot die tijd kunnen klanten van UPC niet meer op de normale manier bij thepiratebay.org komen. Er zijn echter al diverse andere manieren om toch bij de geblokkeerde website te komen. Zo heeft TPB onlangs het ip nummer aangepast. Dit IP nummer staat niet op de zwarte lijst die stichting BREIN heeft aangeleverd tijdens het proces.

update 14:00 - KPN gaat ook in hoger beroep, samen met UPC, bron tweakers.net
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze kunnen zoveel blokkades creëren wat ze willen, maar lost dat het probleem op? Volgens mij niet.
 
Ah ja maakt niet uit hoor want via https://thepiratebay.ee nog gewoon te bereiken :laugh:
 
IK snap niet helemaal waarom Brien zo veel reclame maakt voor "the pirate bay" Ik ben er laatst, door al het nieuws, maar eens op gaan rondsnuffelen. Handig om te downloaden. Ik dank Brein voor het mij opmerkzaammaken van het bestaan van de site. Hartstikke handig!

Maar nu ter zake: Nettreutraliteit; Kunnen wij als UPC gebruikers niet een "proef"proces starten tegen UPC omdat zij inbreuk maken op de nettreutraliteit. Dit kan UPC helpen in het niet hoeven blokeren van The pitare bay etc etc.
Ik ben niet goed wedmatig onderlegd en weet dat enkele artikelen uit de wed pas in 2013 effectief worden. Dus misschien kan mijn ID helemaal niet.
 
Efvie zei:
Maar nu ter zake: Nettreutraliteit; Kunnen wij als UPC gebruikers niet een "proef"proces starten tegen UPC omdat zij inbreuk maken op de nettreutraliteit. Dit kan UPC helpen in het niet hoeven blokeren van The pitare bay etc etc.
Ik ben niet goed wedmatig onderlegd en weet dat enkele artikelen uit de wed pas in 2013 effectief worden. Dus misschien kan mijn ID helemaal niet.

Interessante gedachte hoor :)
 
Wolter zei:
Ah ja maakt niet uit hoor want via https://thepiratebay.ee nog gewoon te bereiken :laugh:

Waarom hier plaatsen? iedereen kan het lezen, Lijkt me nie echt handig.
en ik kan er ook nog steeds opkomen maar ik zeg NIET HOE!
want voor je het weet zegt brein strax '' oh laten je chelloo ff checken of daar nog websites worden aangeboden om tog naar de TPB te gaan'' dan kunnen we strax niks meer! :'( :'(
Dus gewoon voor je zelf houden of iedereen een PM sturen lijkt me handiger of niet? :-\
 
Waarom ??? Als je het op Google TPB intyped rolt het er gewoon uit en er zijn zo nog dik 84 TPB-sites (met allemaal nog sub-domeins dus onmogelijk te stoppen) via Google te vinden en voor elk geblokkerde TPB-site die wordt geblokkeerd komen er 5 nieuwe bij en dan heb ik het nog niet eens over de talloze omleidingen die er zijn zonder enige vorm van Proxy te hoeven gebruiken. Dit geeft alleen maar aan hoe kansloos Brein is met hun acties en geeft aan dat niet de Entertanment inkomsten mist maar Brein zelf , lullig he Brein (hij zelf dus) de directeur zijn eigen belachelijke salaris niet meer kan betalen en verantwoorden...
 
Terug
Bovenaan