• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

upc in gebreke gesteld ivm datalimiet

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

w.ruiter

Ik behoor inmiddels tot de club van mensen die door upc in snelheid zijn teruggezet door het zogenaamde overmatige dataverbruik, ik heb n.a.v. het eerste waarschuwingsmailtje diverse keren gevraagd waar de door mij veroorzaakte overlast uit bestaat, dit konden ze mij niet uitleggen.
Daarop heb ik upc in gebreke gesteld omdat zij gelet op hun reclame uitingen niet nakomen wat zij contractueel verplicht zijn. Ik weiger om de volle abonnementskosten te betalen voor iets wat ik niet krijg, namelijk:

Chello classic
Met chello classic pluk je de lekkerste muziek van het internet, haal je moeiteloos en razendsnel de mooiste films binnen en verstuur je in no-time mailtjes, mét of zonder attachment. Wachten behoort tot het verleden en je hoeft maar een keer in te loggen. Vanaf nu heb je dag en nacht internet en e-mail bij de hand. Bestel nu!

Aldus de website van chello

Ik heb dus chello classic, op een andere site (breedbandshop) vond ik dit terug, dit staat vermeld bij chello classic

Extra dataverkeer
Als u over de eventuele limiet heengaat, kunt u hier zien wat u extra moet betalen. n.v.t.

Zij hebben het recht dus niet om mij te beperken wat dataverbruik betreft.
Misschien is dit iets voor andere mensen die gecapt zijn.
 
Misschien wel ja, maar dan is het ook wel leuk om te weten of jij er iets mee bereikt hebt.
 
upc kennende gaan ze er niet op reageren, of ze gaan aanmaningen sturen
zodra er een reactie komt van upc wordt die hier natuurlijk geplaatst.
 
Het is toch algemeen bekend dat Chello/UPC zich schuldig maakt aan volksverlakkerij. Zij zullen echt niet onder de indruk zijn van je klacht. Waarvan ik het overigens prima vind dat je het doet. Zouden veel meer mensen moeten doen. Ik heb meerdere malen dit soort klachten naar CHello gemaild. Krijg bijna nooit antwoord. De enkele keer dat ze wat van zich laten horen ontkennen ze dat ze een datalimiet hebben. De helpdesk en klanttevredenheidsonderzoekers weten vaak niet eens dat er mensen gecapped worden. En Chello? De heren die het voor het zeggen hebben laten niks van zich horen. Nodigen Coax uit voor een gesprek die ze net zo makkeleijk weer afzeggen en wentelen zich vooral in zelfgenoegzaamheid.
 
als ik de enige ben die zo`n actie onderneemd zullen ze inderdaad niet onde de indruk zijn, ze kunnen alleen op deze manier niet zonder eerst te reageren mijn snelheid beperken, en daarnaast gaat het mij w.s. de mogelijkheid geven om op een gewenst moment chello eruit te flikkeren en niet na een bepaalde opzeg termijn ( in mijn geval een maand)
 
Daarop heb ik upc in gebreke gesteld omdat zij gelet op hun reclame uitingen niet nakomen wat zij contractueel verplicht zijn.

Ik heb geen zin om UPC te gaan verdedigen en ik wens je veel succes toe, maar het lijkt me sterk dat je op basis van een multi-interpretabele reclame-uiting kunt spreken van het niet nakomen van hun contractuele verplichten.

Klaas
 
hoe kunnen zij hun reclame verdedigen tegenover mij als ze mij beperken in de snelheid van mijn internetverbinding?
 
watch the watcher zei:
hoe kunnen zij hun reclame verdedigen tegenover mij als ze mij beperken in de snelheid van mijn internetverbinding?
Omdat je een contract aangaat op basis van de AV;
Lullig, maar daarin staat dat ze een FUP hebben voor ligth, classic en plus.
Dat ze die interpreteren zoals ze doen (datalimiet vast) is een ander verhaal.

Een reclame is een " invitatie tot ... "
De aloude en alombekende kleine lettertjes zijn bepalend.

Begrijp me niet verkeerd, ik praat het niet goed, maar zo werkt het wel.
 
Jij hebt een contract met UPC en volgens mij staat nergens in dat contract dat je ongelimiteerd kunt downloaden. Als UPC nou iets zou doen wat in strijd was met het contract dan zou je redelijk sterk staan.

Hoe het zit met misleidende reclame weet ik niet precies. Wel staan er op websites e.d. vaak disclaimers die inhouden dat ze er de grootste onzin neer kunnen zetten en je het bedrijf er niet op aan kunt spreken. Daarnaast wordt er ook in de reclame volgens mij nergens gezegd dat je onbeperkt kunt downloaden. Ze suggereren wellicht wat anders, maar dat is volgens mij inherent aan reclame.

Nogmaals, ik vind de UPC-praktijken op dit punt ook niet helemaal kies, maar ik wil maar even aangeven dat je formeel gezien volgens mij geen poot hebt om op te staan. Helaas. Maar op zich heb je gelijk: niet geschoten is altijd mis...
 
klaas zei:
Jij hebt een contract met UPC en volgens mij staat nergens in dat contract dat je ongelimiteerd kunt downloaden. Als UPC nou iets zou doen wat in strijd was met het contract dan zou je redelijk sterk staan.

chello adverteert wel met ongelimiteerd downloaden. en in principe kan je ongelimiteerd downloaden, alleen is het na die eerste 40 gig niet meer zo snel als het was. als ze reclame zouden maken met onbeperkt op volle snelheid downloaden, dan zou het een ander verhaal zijn. het is al zo vaak gezegd hier, chello heeft alles ingedekt. tig advocaten in dienst die elke stap controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan