B
bjpdekker
Hallo allemaal,
even een vraag over de modem in de Horizonbox want de logica ontgaat mij volledig.
Situatie:
Thomsom-modem in de meterkast met wifi-functionaliteit (hoofd)
Horizon in de woonkamer op bridge-modus (update H2 - bridge)
Ondanks dat de Horizonbox in bridge-modus staat zendt hij wifi incl zijn eigen SSID uit op hetzelfde kanaal als de Thomson-modem met een ander SSID(gemeten op 2.4 GHz-band). Wanneer ik het kanaal in de Thomson-modem verander bijv. 1/6/11, veranderd het wifisignaal van de modem in de Horizonbox mee. Wanneer ik die metingen bekijk dan drukt het wifisignaal van de Horizonbox diegene van de Thomson-modem weg. Wanneer ik met de SSID verbindt van de Horizonbox dan heb ik geen internetverbinding (ok, dan werkt de bridge-modus daar wel).
Bij een kennis van mij is dit het geval: wegvallend signaal van de Thomson-modem.
Ik heb de helpdesk gebeld want dan is de functie van bridge-modus in dit geval toch niet goed. Het antwoord was dat dit standaard werd gedaan omdat er een nieuwe afstandsbediening wat werkt over de 2.4 GHz band. Wat ik heb gedaan omdat die kennis de wifi-functionaliteit van de Horizonbox toch niet gebruikt, deze op eigen netwerk gezet, een ander kanaal gekozen en hem laten uitzenden op 10%. Zo kan ik er wel bij als het nodig is en hoef ik niet met kabeltjes te rotzooien. Toen was het probleem opgelost.
Bij mij weten is het toch zo diegene die het sterkste signaal heeft die wint en drukt de rest weg. Of heb ik nu een afslag gemist.
even een vraag over de modem in de Horizonbox want de logica ontgaat mij volledig.
Situatie:
Thomsom-modem in de meterkast met wifi-functionaliteit (hoofd)
Horizon in de woonkamer op bridge-modus (update H2 - bridge)
Ondanks dat de Horizonbox in bridge-modus staat zendt hij wifi incl zijn eigen SSID uit op hetzelfde kanaal als de Thomson-modem met een ander SSID(gemeten op 2.4 GHz-band). Wanneer ik het kanaal in de Thomson-modem verander bijv. 1/6/11, veranderd het wifisignaal van de modem in de Horizonbox mee. Wanneer ik die metingen bekijk dan drukt het wifisignaal van de Horizonbox diegene van de Thomson-modem weg. Wanneer ik met de SSID verbindt van de Horizonbox dan heb ik geen internetverbinding (ok, dan werkt de bridge-modus daar wel).
Bij een kennis van mij is dit het geval: wegvallend signaal van de Thomson-modem.
Ik heb de helpdesk gebeld want dan is de functie van bridge-modus in dit geval toch niet goed. Het antwoord was dat dit standaard werd gedaan omdat er een nieuwe afstandsbediening wat werkt over de 2.4 GHz band. Wat ik heb gedaan omdat die kennis de wifi-functionaliteit van de Horizonbox toch niet gebruikt, deze op eigen netwerk gezet, een ander kanaal gekozen en hem laten uitzenden op 10%. Zo kan ik er wel bij als het nodig is en hoef ik niet met kabeltjes te rotzooien. Toen was het probleem opgelost.
Bij mij weten is het toch zo diegene die het sterkste signaal heeft die wint en drukt de rest weg. Of heb ik nu een afslag gemist.