• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

upc horizon en ip camera

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mootje77
  • Startdatum Startdatum
M

mootje77

ik heb sinds kort een ip-camera (elro). het lukt me maar niet om mbv wifi verbinding te krijgen met deze camera
dmv kabelverbinding vanuit HB naar camera krijg ik wel verbinding
ik heb eea getracht met portforwarding. eerst poort 80 (default) gebruikt, daarna andere geprobeerd.
maar dit geeft nog steeds geen resultaat

kan iemand mij hierbij helpen?
 
Kijk eerst eens in de gebruikers handleiding welke poort er moet worden gebruikt. Mocht er geen vaste poort worden gebruikt, kun je elke poort die je wilt gebruiken. Zelf je gebruik ik ook webcams en IP cams. Meestal zit ik op 888-8080-8081 enz. De clou is dat je die in je Router of HB moet gaan forwarden ( openzetten). Anders kun je ze alleen maar Intern zien en niet via een site of internet. Test de IP camera eerst of zichtbaar is op je PC en intern adres: 192.168.1.xxx:888 bijv.
Misschien heb je hier iets aan. Anders kijk je even op mijn site. https://www.corbeaux.net

Succes
Cor
 
Installeer de software van elro op je pc en kies zelf een poort uit die je wilt. De software maak automatisch verbinding met je ip-cam.
 
helaas nog steeds geen succes.
ik heb de software van de camera geinstalleerd. dit zorgt er ook voor dat als ik via LAN werk, de camera inderdaad herkend wordt en ik beeld heb op mijn pc.
als ik de wifi instellingen dan instel gaat het dus nog steeds mis.
ik heb de camera op poort 80 gezet. in de HB heb ik de openbare port range gezet op 80, bij doel-ip-adres heb ik het ip adres van de camera ingevuld: 192.XXX.XXX.X en bij doel port range heb ik ook 80 ingevuld.

maar dan wordt de camera nog steeds niet herkend..
iemand nog een idee wat ik anders moet doen om wel via wifi verbinding te krijgen met mijn ip camera
 
Hoe probeer je verbinding te maken, met je telefoon?
Zo ja welk programma gebruik je?
 
ik probeer verbinding te maken met het software programma van Elro..waarmee ik dus via de LAN ook gewoon verbinding krijg.
met mijn telefoon ook getracht verbinding te krijgen via de app van Elro. heb geprobeer om zowel via wifi verbinding te krijgen als via 3G
 
Heb je op je telefoon wel de juiste poort opgegeven? In jou geval 80 dus.
Wel het juiste wachtwoord etc?
 
Heb ook een ipcam gekocht bij de aldi, werkt prima, maar moest wel eerst de camera via de lan kabel configureren voordat ik hem via de wifi kon gebruiken.
 
Terug
Bovenaan