• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC Horizon box defect - hebben monteurs wel of geen voedingen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hoekstth
  • Startdatum Startdatum
H

hoekstth

Ik heb in september mijn UPC abonnement aangepast naar het nieuwe pakket met de horizonbox (met behoud van mijn oude Inet en telefoon modem).

De horizonbox is netjes thuis bezorgd en de monteur heeft het woensdag werkend geinstalleerd.

Helaas werkte de box na een paar uurtjes niet meer. UPC gebeld en nog enkele stappen doorlopen in eerste instantie leek het er op dat de box kapot is aangezien het lampje van de voeding wel brand.
Er werd tegen mij gezegd dat wanneer de voeding stuk was dat deze opgestuurd kan worden.

Aangezien het waarschijnlijk de Horizonbox betrof is er een nieuwe afspraak gemaakt met een monteur.
Afgelopen maandag is deze monteur langs geweest en heeft drie verschillende horizonboxen geprobeerd maar helaas werkte ze allemaal niet. Het lijkt dus toch de voeding te zijn.

De monteur gaf aan dat hij en zijn collega's geen voedingen hebben en dat deze waarschijnlijk opgestuurd moeten worden.

Ik heb vandaag UPC gebeld met de vraag of ze een nieuwe voeding kunnen opsturen.
Helaas kreeg ik vandaag te horen van de Helpdesk dat deze voedingen niet opgestuurd kunnen worden en deze door een monteur geplaatst moeten worden (ehhh?)

Nu heb ik helaas een derde monteur afspraak moeten maken maar zal die monteur dan wel een voeding hebben? Het zou vervelend zijn als de monteur voor niks langskomt. Hij zal het al druk genoeg hebben en daarnaast moet ik er zelf vrij voor nemen.

Weten jullie of de Helpdesk de voedingen kan opsturen en of de monteur voedingen bij zich hoort te hebben?

Alvast bedankt voor de antwoorden
 
Volgens mij moeten de monteurs altijd alles bij zich hebben dus ook een voeding.

Maar anders kan hij toch een gehele nieuwe box plaatsen.
 
Het klopt wat hij zegt, ze hebben nooit een hele nieuwe doos bij zich, enkel een "kale" Box
 
@AlexAnderS,

Vreemd hier had de monteur toch een volledige doos bij met o.a. afstandsbediening, batterijen etc.
 
Oke dan zijn er toch verschillende manieren, want ook bij mij had de monteur alleen een kale box bij zich
 
Een groot deel van de monteurs is inmiddels (gelukkig) voorzien van voedingen.
 
hier in Haarlem hebben ze complete pakketen van horizon cisco en pace in hun auto liggen dus incl. ab netsnoer hdmi enz enz.
 
Als ik de posts zo lees heeft dus een gedeelte van de monteurs al wel voedingen en bedradingen voor de Horizon box.

Helaas heb ik de pech dat de monteur van gisteren alleen de horizonboxen in zijn auto heeft liggen en dus geen voeding. Nu is hij voor niks gekomen en kan ik helaas ruim een week wachten voordat er weer een nieuwe monteur langs kan komen om een voeding te vervangen :(

Wat zou de reden zijn dat er niet een nieuwe voeding opgestuurd kan worden?
De twee vorige monteurs hebben al mijn bekabeling gecontroleerd en vast gesteld dat het aan de Horizonvoeding ligt. Nu moet er voor de derde keer iemand langskomen om een simpele voeding kabel te vervangen.
 
Zou zeggen bel maar even opnieuw met de HD, desnoods vragen om door te verbinden met horizon helpdesk. Nieuwe voeding opsturen is gewoon mogelijk hoor.
 
Terug
Bovenaan