• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC Horizon beschikbaar

  • Onderwerp starter Onderwerp starter René
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

René

Moderator
Berichten
10.052
Internet
  1. Plinq
Vandaag was de officiële lancering van het nieuwe Horizon platform. Horizon is een compleet nieuw digitaal tv platform van UPC, waarbij nederland de primeur heeft. Bestaande klanten worden niet automatisch overgezet, Horizon is een apart abonnement waar je zelf voor kunt kiezen.

Horizon als mediacenter
'Horizon, het middelpunt van al uw media', aldus UPC.
Naast de vele features zoals TV kijken op mobiele devices, en de mogelijkheid tot opnemen van wel 4 zenders tegelijk, biedt Horizon ook de mogelijkheid om je eigen content af te spelen. Dit wordt gerealiseerd door de multimedia standaard DLNA. Veel apparaten ondersteunen dit tegenwoordig. Met de gratis software 'Twonkey' kun je deze ondersteuning ook op de computer installeren. Hiermee is het mogelijk om bestanden van bijvoorbeeld je NAS af te spelen via de Horizon box.

Verschillende versies
Er zijn verschillende versies van de Horizon box. Zo is er een 'gateway' versie die een alles-in-1 functie heeft, namelijk digitale tv, internet, router en telefonie. Er is ook een standaard versie met alleen een digitale tv functie. Het modem voor internet/telefonie is dan los.
In een later stadium zal het ook mogelijk zijn om extra decoders (kleine clients) aan te sluiten.

Direct beschikbaar
Tegen alle verwachtingen in is deze nieuwe mediabox ook direct te bestellen voor klanten. We hadden verwacht dat vandaag de introductie zou zijn, en later dit jaar beschikbaar voor het grote publiek. Hier heeft UPC ons echt verrast! De vraag is natuurlijk wel hoe lang de levering op zich laat wachten, maar dat weten we snel genoeg.

Er zijn op dit moment twee pakketten met Horizon:

Pakket TV Internet Telefonie Prijs
Alles-in-1 Horizon 60MbHorizon TV Standaard60 / 6Voordelig bellen€ 39,50 p/mnd.
na 6 maanden € 54,95 p/mnd.
Alles-in-1 Horizon 120MbHorizon TV Standaard120 / 10Voordelig bellen€ 47,50 p/mnd.
na 6 maanden € 62,95 p/mnd.

Aanbieding: Nu 6 maanden gratis HD-zenderpakket (29 zenders) + 6 maanden gratis TV Extra (110+ zenders) + 6 maanden Film1 + Gratis installatie door monteur

Wil je weten hoe het installatie pakket eruit ziet? Kijk dan hier (met dank aan Robert).
De gebruikershandleiding staat inmiddels ook al online.
Meer informatie over Horizon vind je op de site van UPC.
Video report over Horizon gemaakt door tweakers.net met Mark Giesbers die uitlegt hoe het werkt.

Heb je een vraag over Horizon, bekijk dan één van de volgende boards:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helpdesk net gebeld. Ze worden vanaf 17 september geleverd en geinstalleerd. Afspraak gemaakt voor 17 september in de avond.
49 euro 'activatiekosten' en gratis monteur... hmmm Monteur dus voor 49 EUR. Beetje erg jammer voor iemand die al 15 jaar klant is ofzo (voorlopers a2000 etc)

Voor de rest heeft het personeel vandaag dus snel training gekregen en presentatie in upc pand. Ze waren zelf ook wel onder de indruk :-)
 
Forest76 zei:
Helpdesk net gebeld. Ze worden vanaf 17 september geleverd en geinstalleerd. Afspraak gemaakt voor 17 september in de avond.
49 euro 'activatiekosten' en gratis monteur... hmmm Monteur dus voor 49 EUR. Beetje erg jammer voor iemand die al 15 jaar klant is ofzo (voorlopers a2000 etc)

Ach, haal van die € 49,- de standaard omruilkosten van € 17,50 af, dan valt het alweer wat meer mee ;).

Forest76 zei:
Voor de rest heeft het personeel vandaag dus snel training gekregen en presentatie in upc pand. Ze waren zelf ook wel onder de indruk :-)

Bestelling duurde in totaal bijna 40 minuten, maar met een beetje geduld en een vriendelijke dame (die constant bedankte voor het vele geduld, het is nu eenmaal een nieuw product) valt er mee te leven hèhè...
 
hd nu aan de telefoon. u kunt het nog niet bestellen????

Ai sorry kan toch wel, dus we zijn nu in de bestelprocedure

Besteld binnen 13 minuten.
- Horizon met 60 mb
- mevrouw had het over 4 opnames tegelijk
- als extra eredivisie HD want die had ik ook al
- Aanbieding 39,50
- Box word zsm verstuurd.
- Geen monteursafspraak, dat doet men niet?? omdat men zeker wil weten dat de box afgeleverd is, als dit het geval is dan kan je bellen voor een afspraak.

Tot zover
 
Robocop0860 zei:
hd nu aan de telefoon. u kunt het nog niet bestellen????
Is er al iemand die de buitenmaten weet in cm.
nog niks over kunnen vinden.
 
rcs zei:
Is er al iemand die de buitenmaten weet in cm.
nog niks over kunnen vinden.

Paar centimeter smaller...

7-9-2012 12-38-47.png

Foto: Robert Webbe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Creative Solution zei:
Bestelling duurde in totaal bijna 40 minuten, maar met een beetje geduld en een vriendelijke dame (die constant bedankte voor het vele geduld, het is nu eenmaal een nieuw product) valt er mee te leven hèhè...

Zou me niets verbazen als we dezelfde gehad hebben haha. Collega moest er nog bij komen voor plannen van de afspraak.. Misschien bevestiging nog maar even goed doorlezen of alle kortingen er wel inzitten :-)
 
Forest76 zei:
Zou me niets verbazen als we dezelfde gehad hebben haha. Collega moest er nog bij komen voor plannen van de afspraak...

Ik heb direct gebeld nadat het bekend is geworden op de site... driegesprek :P

Forest76 zei:
Misschien bevestiging nog maar even goed doorlezen of alle kortingen er wel inzitten :-)

Ach, voor 6 maanden à € 39,50 met alles inbegrepen en na 6 maanden € 70,50 per maand.
6 maanden lang € 31 korting is toch € 186. De (eventueel mindere) ervaringen met Horizon neem ik op de koop toe, dat is het risico van 'early adopting'.

Eerst maar eens de Horizon hier in huis hebben.

Edit: Twitter geeft andere info dan aan de telefoon, daarop aangepast
 
Nog even terugkomend op 2 vragen in het vorige topic.

@PASware,

Als de box aanstaat verbruikt de box Max 59 Watt

De horizon box heeft 3 standby standen:

- Standby mode Hoog(38 Watt): Alle onderdelen blijven operationeel, dus zowel de cablemodem+netwerk+voice alswel de STB (video) zijde. Zaken die niet nodig zijn (hard disk, audio/video outputs) zullen wel stoppen. De mediabox zal binnen enkele seconden weer wakker zijn en klaar voor elk gebruik.

- Standby mode Middel(27,5 Watt): Het complete data deel (cablemodem+netwerk+voice) is nog volledig operationeel. De STB/video zijde zal worden gestopt om zo meer vermogen te besparen. Opnames welke al gepland waren zullen gewoon opgenomen worden; de mediabox zal hiervoor wel tijdelijk terug gaan naar Standby mode Hoog. Zodra de opname gereed is zal de mediabox weer terug gaan naar de gekozen standby mode. Indien de mediabox uit standby gehaald wordt dient de video zijde wel geheel op gestart te worden, wat betekent dat het ongeveer een minuut duurt voordat de mediabox volledig klaar voor gebruik is.

- Standby mode Laag(1 Watt): Alle onderdelen van de mediabox zullen gestopt worden. Data verkeer (internet, telefoon, netwerk) is dus ook niet meer mogelijk. Opnames welke al gepland waren zullen gewoon opgenomen worden; de mediabox zal hiervoor wel tijdelijk terug gaan naar Standby mode Hoog. Zodra de opname gereed is zal de mediabox weer terug gaan naar de gekozen standby mode. Indien de mediabox uit standby gehaald wordt dient de mediabox wel geheel op gestart te worden, wat betekent dat het ongeveer een minuut duurt voordat de mediabox volledig klaar voor gebruik is.

@RCS,

De afmetingen van de box zijn: 376,5 x 300 x 60 mm

Check voor alle informatie onze website:

https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/912/kw/afmetingen

*reactie iets aangepast, ik had een foutje gemaakt in de standby waardes.
 
Creative Solution zei:
Ik heb direct gebeld nadat het bekend is geworden op de site... driegesprek :P

Ach, voor 6 maanden à € 39,50 met alles inbegrepen en na 6 maanden € 68,- per maand.
6 maanden lang € 35 korting is toch € 210. Haal daar die € 49,- activatiekosten af, heb je nog een voordeel van € 161,- voor die 6 maanden. De (eventueel mindere) ervaringen met Horizon neem ik op de koop toe, dat is het risico van 'early adopting'.

Denk dat ik dan weer terug ga naar 120Mb. Dan ga ik vergeleken met het huidige abonnement maar € 2,45 extra betalen. Eerst maar eens de Horizon hier in huis hebben.

Mag ik dan zo onbeleefd zijn om te vragen wat je dan hebt voor die € 68,-? Als ik mijn abonnement namelijk bereken zonder de extra tv zenders loopt het al aardig in de papieren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan