Lytse Pier
Forum Gebruiker
- Berichten
- 2.681
Kwam onderstaand bericht tegen:
Let met name op het speciale team van 7 man - ons niet geheel onbekend denk ik
bron: https://www.vnunet.nl/nieuws.jsp?id=1658774 (https://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1658774#reacties)
UPC buigt voor Geenstijl
Het publiceren van een 'dreigende' chat richting UPC van de Geenstijl-redactie was voldoende om een medewerkster van het blog in allerijl te laten ontzetten uit haar telecommalaise. UPC heeft sinds een maand een speciaal helpdeskteam van 7 man dat doorlopend klachten op blogs, discussieforums en webchats zoekt en neutraliseert. Dat team signaleerde de Geenstijl-dreiging en wendde die effectief af.
Erwin Boogert, Emerce, 8 augustus 2006
"Wij hebben meer lezers dan UPC klanten heeft. We registreren www.overstappenisweleng.nl en vragen Sales of ze er een KPN, Xs4all, Zonnet of Sonera bannert bijknallen. Iedereen blij. Vervolgens geven we onze bezoekers een maand lang de tijd om over te stappen. Daarna bannen we alle UPC-IP's." Zo klonk met bravoure de voorgestelde oplossing voor de problemen die Geenstijl-medewerkster 'Gina' had met kabelbedrijf UPC. Anderhalve maand nadat ze televisie, internet en telefonie had besteld, had het bedrijf nog steeds geen werkende verbindingen geleverd.
Het voorstel van Geenstijl'er Prof. Hoxha voor de overstapactie werd niet uitgevoerd. UPC merkte de dreiging tijdig op en stuurde maandagochtend vroeg een medewerker die Gina, na het nodige graafwerk (foto), alsnog haar triple play-pakket gaf.
De woordvoerder van UPC legt uit: "Sinds een maand hebben we een speciaal team, van 7 man, met daarin technici en mensen die erin zijn getraind met klanten om te gaan. Zij zijn begonnen zich in discussies te mengen op Chelloo.nl", een onafhankelijk forum waar het klachten regent over Chello en UPC. "Ze breiden hun werkterrein nu uit naar andere sites. We zijn bij mijn weten het eerste telecombedrijf dat zich in de discussies van klanten mengt. Dat doen we overigens enkel op basis van feitelijke informatie. Binnenkort openen we op UPC.nl een eigen discussieforum voor klanten."
Het is nog maar een paar maanden geleden dat UPC besloot zich actief te bemoeien met webkletsende klanten. Zegsman Mark Zellenrath: "We hebben ons afgevraagd af of je wel of niet mee moet doen met die discussies. Het bleek uiteindelijk onlogisch om het niet te doen. Het stelt je in staat snel te handelen en escalatie te voorkomen. Een discussie die dagen duurt, kan met 1 reactie van onze zijde worden afgedaan. Je ziet dat de klachtenstroom naar internet verschuift. Wij dus ook."
UPC komt er nog bekaaid van af, vergeleken met NS-communicatiedirecteur Joost Ravoo. Ravoo beschimpte Geenstijl en diens lezers ("anonieme lafbekjes"), wat resulteerde in een felle openbare discussie. Ravoo gebruikte daarvoor de blogpagina's die hij op Communicatie-online.nl onderhoudt. In een van zijn laatste berichten riep hij adverteerders op om Geenstijl.nl te boycotten. Ravoo: "Unilever heeft aangegeven haar advertenties stop te willen zetten; dat lijkt me een hoopgevend signaal. Sony en Monsterboard hebben een dergelijk besluit nog in beraad. FBTO liet weten het hoge aantal pageviews van Geen Stijl belangrijker te vinden dan ethiek. Ondertussen heb ik contact gezocht met een mediabureau en met de Bond van Adverteerders."
De poging van Ravoo om Geenstijl, en daarmee mede-eigenaar De Telegraaf, financieel te raken met een boycot door adverteerders lijkt vooralsnog geen effect te sorteren. Phileas Fox van bureau AdFactor, dat de exploitatie van onder meer Geenstijl, Retecool en Speurders.nl verzorgt, reageert tegenover deze uitgave: "Die actie had geen effect. Noch ik, noch mijn collega's hebben ook maar 1 telefoontje gehad van een mediabureau."
Let met name op het speciale team van 7 man - ons niet geheel onbekend denk ik

bron: https://www.vnunet.nl/nieuws.jsp?id=1658774 (https://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1658774#reacties)
UPC buigt voor Geenstijl
Het publiceren van een 'dreigende' chat richting UPC van de Geenstijl-redactie was voldoende om een medewerkster van het blog in allerijl te laten ontzetten uit haar telecommalaise. UPC heeft sinds een maand een speciaal helpdeskteam van 7 man dat doorlopend klachten op blogs, discussieforums en webchats zoekt en neutraliseert. Dat team signaleerde de Geenstijl-dreiging en wendde die effectief af.
Erwin Boogert, Emerce, 8 augustus 2006
"Wij hebben meer lezers dan UPC klanten heeft. We registreren www.overstappenisweleng.nl en vragen Sales of ze er een KPN, Xs4all, Zonnet of Sonera bannert bijknallen. Iedereen blij. Vervolgens geven we onze bezoekers een maand lang de tijd om over te stappen. Daarna bannen we alle UPC-IP's." Zo klonk met bravoure de voorgestelde oplossing voor de problemen die Geenstijl-medewerkster 'Gina' had met kabelbedrijf UPC. Anderhalve maand nadat ze televisie, internet en telefonie had besteld, had het bedrijf nog steeds geen werkende verbindingen geleverd.
Het voorstel van Geenstijl'er Prof. Hoxha voor de overstapactie werd niet uitgevoerd. UPC merkte de dreiging tijdig op en stuurde maandagochtend vroeg een medewerker die Gina, na het nodige graafwerk (foto), alsnog haar triple play-pakket gaf.
De woordvoerder van UPC legt uit: "Sinds een maand hebben we een speciaal team, van 7 man, met daarin technici en mensen die erin zijn getraind met klanten om te gaan. Zij zijn begonnen zich in discussies te mengen op Chelloo.nl", een onafhankelijk forum waar het klachten regent over Chello en UPC. "Ze breiden hun werkterrein nu uit naar andere sites. We zijn bij mijn weten het eerste telecombedrijf dat zich in de discussies van klanten mengt. Dat doen we overigens enkel op basis van feitelijke informatie. Binnenkort openen we op UPC.nl een eigen discussieforum voor klanten."
Het is nog maar een paar maanden geleden dat UPC besloot zich actief te bemoeien met webkletsende klanten. Zegsman Mark Zellenrath: "We hebben ons afgevraagd af of je wel of niet mee moet doen met die discussies. Het bleek uiteindelijk onlogisch om het niet te doen. Het stelt je in staat snel te handelen en escalatie te voorkomen. Een discussie die dagen duurt, kan met 1 reactie van onze zijde worden afgedaan. Je ziet dat de klachtenstroom naar internet verschuift. Wij dus ook."
UPC komt er nog bekaaid van af, vergeleken met NS-communicatiedirecteur Joost Ravoo. Ravoo beschimpte Geenstijl en diens lezers ("anonieme lafbekjes"), wat resulteerde in een felle openbare discussie. Ravoo gebruikte daarvoor de blogpagina's die hij op Communicatie-online.nl onderhoudt. In een van zijn laatste berichten riep hij adverteerders op om Geenstijl.nl te boycotten. Ravoo: "Unilever heeft aangegeven haar advertenties stop te willen zetten; dat lijkt me een hoopgevend signaal. Sony en Monsterboard hebben een dergelijk besluit nog in beraad. FBTO liet weten het hoge aantal pageviews van Geen Stijl belangrijker te vinden dan ethiek. Ondertussen heb ik contact gezocht met een mediabureau en met de Bond van Adverteerders."
De poging van Ravoo om Geenstijl, en daarmee mede-eigenaar De Telegraaf, financieel te raken met een boycot door adverteerders lijkt vooralsnog geen effect te sorteren. Phileas Fox van bureau AdFactor, dat de exploitatie van onder meer Geenstijl, Retecool en Speurders.nl verzorgt, reageert tegenover deze uitgave: "Die actie had geen effect. Noch ik, noch mijn collega's hebben ook maar 1 telefoontje gehad van een mediabureau."