• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC helpdeskmedewerkers nemen mijn upload probleem niet serieus

  • Onderwerp starter Onderwerp starter psvmasterclub
  • Startdatum Startdatum
P

psvmasterclub

Ik sta op punt om al mijn UPC diensten op te zeggen. Ik ben al jaren eigenlijk een tevreden klant alleen de laatste tijd heb ik zóvéél problemen met UPC en de diensten ervan. Het gaat voornamelijk om mijn internet abonnement. Voorheen hadden wij Chello Classic dat naar behoren deed, alleen we zijn zo stom geweest om naar internet Power+bellen onbeperkt te gaan.

Sinds dat we internet Power hebben hebben wij alleen maar problemen. Op zich kan het natuurlijk gebeuren wat fout gaan maar ik belde naar UPC om het probleem om te lossen omdat ik er zelf niet uitkwam werd mij door de helpdeskmedewerkers gewoonweg gezegt "zoek het maar uit, wij kunnen hier niets mee". Dit werd LETTERLIJK verteld.

Nu probeer ik nog één keer via deze weg om het probleem op te lossen voordat ik UPC vaarwel zeg.

pfff sorry moest echt even eruit.

HET PROBLEEM:
Ik kan surfen op het internet, ik kan zelfs downloaden maar wat ik gek genoeg niet kan is uploaden?

THUISOMGEVING:
Modem: Arris
Abonnement: Internet Power
IP range: 77.251.xx.xx
Besturingssysteem: Windows Vista
Status Windows firewall: uit
Status antivirus/internet security: installatie verwijderd

PROBLEEMANALYSE
De snelheid voor het surfen is acceptabel, zolang ik websites bezoek waar niet veel plaatjes, filmpjes en/of flash op staan. Het downloaden gaat naar mijn inziens ook redelijk want ik haal +/- 720 kb/s gemiddeld. Alleen het uploaden wilt maar niet lukken.

allereerst heb ik de uploadsnelheid ruimvoldoende getest op de volgende internetpagina's
- https://test.net.upc.nl
- www.speedtest.nl
- www.speedtest.net
- www.mordax.nl

Bij geen van alle websites wordt er een snelheid waargenomen? Gek genoeg krijg ik steeds een nieuwe pagina met het volgende melding "De pagina kan niet worden weergegeven"

De windows firewall staat uit, mijn virusscanner heb ik verwijderd, opnieuw mijn modem geregistreerd via https://prov.upc.nl en nog steeds hetzelfde probleem. Ik wist gewoon niet meer wat ik moest doen, dus bel ik naar UPC om mij verder te helpen en het probleem op te lossen.

Ik zal jullie het bekende lange wachttijden verhaal besparen, maar uiteindelijk kreeg een helpdeskmedewerker te pakken en heb heel dit probleem uitgelegt en vervolgens wordt mij gewoon doodleuk verteld dit kan gewoon niet, want als je kunt downloaden kun je ook uploaden en zoek het maar uit want zonder een uploadsnelheid indicatie kunnen wij niks voor je doen.

Ik vraag aan deze meneer of hij dan niet een monteur kan toe sturen zodat deze "deskundige" met eigen ogen kan zien dat ik kan aantonen dat ik niet kan uploaden maar wel downloaden. Vervolgens krijg ik te horen dat dat niet kan i.v.m het feit dat mijn internet abonnement WEL werkt want ik kan surfen en downloaden. Ik geef als reactie dat bij mijn internet abonnement ook het uploaden erbij hoort. Voor power+anytime betaal ik toch ook geen gedeelte maar de volle prijs (29,95)?

Ik ging dus niet akkoord met de zogenaamde oplossing die werd aangeboden (zoek het maar lekker uit) en tot slot wordt de verbinding ook gewoon abrupt verbroken door deze helpdeskmedewerker....

Een héél lang verhaal maar wie o wie kan mij hierbij helpen, bij de storingsdienst van UPC kan ik niet terecht
 
Hmm.. Niet kunnen uploaden is vreemd, dit zou namelijk betekenen dat je ook niet kunt downloaden.
Ik heb de volgende tip voor je, stap voor stap kun je deze volgen:

Zorg dat je een bestand klaar hebt staan wat je heen en weer kunt kopieren en dat je op de command-prompt zit (start -- uitvoeren -- cmd)

In de quote zie je wat je kunt verwachten. Ik ga er vanuit dat je een bestand van 5 MB hebt (eventueel downloaden vanaf: https://members.chello.nl/plankie/5megabyte.bin) en deze staat in de hoofd-directory van je C-schijf.

Het vet-gedrukte is wat je zelf moet typen, de rest is resultaat. De testresultaten zijn schuingedrukt.

C:\Users\plankie>ftp members.chello.nl
Verbonden met members.upc.nl.
220 members.chello.nl (@memfep02) ready.
Gebruiker (members.upc.nl:(none)): plankie
331 Password required for plankie
Wachtwoord:
230-User plankie logged in
,-----------------------------------
| Quotas ON
| Quota Limit: 51200.00 Kb
| Quota Avail: 42889.66 Kb - (84%)
| Quota Occup: 8310.34 Kb - (16%)
`-----------------------------------
230
ftp> bin
200 Type set to I
ftp> lcd c:\
Lokale map is nu C:\

ftp> send 5megabyte.bin
200 PORT command successful
150 Opening BINARY mode data connection for 5megabyte.bin
226-Transfer complete
226 quota:51200.0Kb -- avail:(94%) 48009.7Kb -- occup:(6%) 3190.3Kb
ftp: 5242880 bytes verzonden in 30,38 seconden 172,61 kB/s.

ftp> get 5megabyte.bin
200 PORT command successful
150 Opening BINARY mode data connection for 5megabyte.bin (5242880 bytes)
226-Transfer complete
226 quota:51200.0Kb -- avail:(94%) 48009.7Kb -- occup:(6%) 3190.3Kb
ftp: 5242880 bytes ontvangen in 7,38 seconden 710,80 kB/s.

Mocht dit ook niet lukken, dan weet ik het zo ff niet meer. Ik zou dan gaan denken aan routers/firewalls...
 
Misschien een hele domme opmerking van me......

Maar ik lees nogal wat over wel of niet retourgeschikte splitters en dat soort dingen.
Als iets niet retourgeschikt is kan je dan misschien niet uploaden?
Of misschien niet goed genoeg?

M.v.g,
Robèrt
 
plankie zei:
Hmm.. Niet kunnen uploaden is vreemd, dit zou namelijk betekenen dat je ook niet kunt downloaden.
Ik heb de volgende tip voor je, stap voor stap kun je deze volgen:

Zorg dat je een bestand klaar hebt staan wat je heen en weer kunt kopieren en dat je op de command-prompt zit (start -- uitvoeren -- cmd)

In de quote zie je wat je kunt verwachten. Ik ga er vanuit dat je een bestand van 5 MB hebt (eventueel downloaden vanaf: https://members.chello.nl/plankie/5megabyte.bin) en deze staat in de hoofd-directory van je C-schijf.

Het vet-gedrukte is wat je zelf moet typen, de rest is resultaat. De testresultaten zijn schuingedrukt.

Mocht dit ook niet lukken, dan weet ik het zo ff niet meer. Ik zou dan gaan denken aan routers/firewalls...

Allereerst bedankt voor jou reactie, ik heb dat 5megabyte.bin bestand gedownload en op de hoofddirectory van mijn c schijf geplaats. vervolgens de dikgedrukte tekst ingetypt in command. Nadat ik plankie heb ingetypt moet ik een wachtwoord invullen maar ik weet niet wat, toch kan ik de verdere stappen volgen maar uiteindelijk krijg ik na send 5megabyte.bin de volgende melding "verbinding verbroken door externe host".
 
Ik heb even op internetgezocht met de zoekterm "vista upload"
Er waren een paar mensen die een gelijksoortig probleem hadden.
Bij de ene hielp het om de updates van Microsoft binnen te halen. Een andere heeft het opgelost door Vista opnieuw te installeren. Dit laatste is erg rigoreus en raad ik niet aan.

Als je een router gebruikt, haal die er eens tussen uit en sluit de computer rechtstreeks op de modem aan.
Is het probleem weg, dan ligt het aan je router. Resetten naar fabrieksinstellingen, of nieuwste firmware erin flashen, opnieuw instellen en testen.

Als het kan test eens met een andere computer, liefst geen Vista. Geen probleem, dan zit het bijna zeker in je computer.
(Je kunt je computer ook opstarten met een Linux livecd bv Knoppix en dan de snelheidstesten doen. Zijn er dan geen problemen, dan zit het in Vista.)
 
hmm.. plankie was niet helemaal de bedoeling
De bedoeling was om daar met je eigen gebruikersnaam en wachtwoord aan de slag te gaan ;)
 
Robert Koopman zei:
Misschien een hele domme opmerking van me......

Maar ik lees nogal wat over wel of niet retourgeschikte splitters en dat soort dingen.
Als iets niet retourgeschikt is kan je dan misschien niet uploaden?
Of misschien niet goed genoeg?

M.v.g,
Robèrt
Een begrijpelijke suggestie, maar daar ligt het niet aan.. Wanneer een modem geen retoursignaal heeft, zal hij helemaal niet online kunnen komen (want die moet bij het opstarten informatie uitwisselen met de UBR (modemserver), dus ook sturen oftewel uploaden).. Je signaal zal dus het probleem niet zijn.. Het is of een defect kabelmodem, die wellicht moeilijk doet met data van jouw computer naar het kabelnet (maar vreemd genoeg aanvragen vanaf jouw pc voor bepaalde websites wel gewoon doorlaat, wat ook upload is), of een probleem met je eigen router of PC..

Ik denk dus dat laatste en in dat geval kan ik de reactie van de helpdesk ook wel begrijpen (al mogen ze het wel wat subtieler brengen...). In mijn tijd bij de UPC-helpdesk ben ik ook nog nooit dit soort problemen tegengekomen, waarbij de oorzaak in het kabelmodem (of in het net van UPC) bleek te zitten...

Voor verdere probleemanalyse zou ik dan ook de stappen, die hierboven door anderen zijn omschreven, even uitvoeren (met name firewalls en/of routers er tussenuit halen, gewoon om het even te checken, later kun je die er wel weer tussen zetten als dat het probleem niet blijkt te zijn) ;)
 
plankie zei:
@psvmasterclub: Kun je het nog eens proberen met je eigen gebruikersnaam / wachtwoord?

Het probleem is eindelijk opgelost; Mensen bedankt allemaal!

De oplossing: de "waarde" van de verbindingssnelheid moest veranderd worden. Dit stond op "Automatisch onderhandelen" en dit heb ik veranderd naar 10Mbs/half duplex

Mocht er iemand anders het zelfde probleem zitten;

02fx4.jpg

Kies bij dit scherm voor configureer

01ta2.jpg
 
Terug
Bovenaan