• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC hel! (?)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GRID8400
  • Startdatum Startdatum
G

GRID8400

Na meer dan 10 jaar trouwe klant te zijn geweest van xs4all, ben ik (omdat ik ging verhuizen en er wat problemen waren met mijn oude provider xs4all) maar geswitched naar UPC voor een totaal pakket digitale tv royal / internet 16Mbps / onbeperkt bellen.

2 maanden voor de verhuizing al aangevraagd zodat ik op de dag dat ik de sleutel zou krijgen van het huis, de kabel actief zou hebben. Op de dag dat de kabel actief was UPC bellen zodat de internet + telefonie konden activeren.

Alles netjes en hele vriendelijke mensen aan de lijn. Week later bericht dat mijn installatie pakket klaar ligt bij TNT post. Ophalen en alles installeren.

Digitale tv werkt! mooi. Modem aansluiten (in de meterkast waar de groene kabel binnenkomt) aanzetten. Powerlampje brand... DS knippert. *wachten*... NIETS!

nee he!!!

En nu begint de hel:

4 augustus pakket ontvangen aangesloten modem komt niet online direct contact met UPC monteur wordt ingeschakeld

5 augustus monteur GIDEON langs geweest, geconstateerd dat het BUITEN ligt modem + splitter vervangen

6 augustus gebeld met UPC, monteur van 5 augustus heeft GEEN terugkoppeling gegeven. Uitgelegd dat er een lijnmeting moet komen

7 augustus opnieuw dezelfde monteur van GIDEON voor de deur die zelf niet snapt wat hij komt doen. Deze vraagt een lijnmeting aan. Dit wordt ingepland voor maandag 11 augustus.

11 augustus monteur lijnmeting, deze constateert dat de frequentie laag is, en dat hij er verder niets aan kan doen, maar er een andere meting moet plaatsvinden. Toezegging van monteur dat hij middags terugbelt. Dit is NIET gedaan.

12 augustus zelf contact opgenomen met UPC dat de monteur niet gebeld heeft, terug gebeld om 11 uur door UPC toezegging dat tussen 12 en 6 er een monteur komt en wij thuis moeten zijn, monteur is niet lang geweest.

12 augustus 5 uur avonds gebeld met UPC wordt uitgezocht en zou terug gebeld worden, NIET terug gebeld.

13 augustus gebeld met UPC over facturatie, kreeg op schreeuwtoon te horen dat ik maar moest bellen als ik mijn factuur had gehad en dat ze dan gaan kijken wat er gecrediteerd kan worden.

Status van de storing is niet bekend.

UPC gaat nu uitzoeken waarom er geen monteur is langs geweest, tot die tijd wordt er niets gedaan aan de storing zelf. Dus ze gaan ipv de storing oplossen, nu eerst kijken waarom de interne communicatie niet goed verloopt.

Inmiddels heeft het ons 4 vrije dagen gekost. Vele uren bellen met helpdesk met mobiele telefoon (want telefonie hebben we ook niet), en de storing is nog steeds niet verholpen en er is ook geen inzicht wanneer deze verholpen wordt.

Afspraken omtrend levering / terugbellen en langskomen van monteurs worden dus NIET nagekomen, maar het ergste is, ik heb nu na bijna twee weken, nog steeds geen internet.

Ik weet dat deze post niets zal oplossen, en opzeggen zal ook niet meer gaan, hier zal ik een jaar mee moeten wachten, maar bezint eer ge begint met een abo van UPC want het is nog steeds een hel als het niet werkt.

Het is wel duidelijk dat de medewerkers een goede training hebben gehad in klantvriendelijkheid, echter oplossen van storingen blijft lastig blijkbaar. :( :( :(

 
Re: UPC hel!

Dit soort problematiek is niet uniek voor UPC...
Stuur een PB/PM naar Forrestma-UPC, dat is de snelste weg naar een oplossing.

gr, Henno
 
Re: UPC hel!

Oh ja, schiet me net te binnen:
Als je op kanaal 999 van DTV de diagnose start, kriijg je dan overal een groene/positieve test?
Zo ja dan is je retoursignaal in orde en werkt normaal IP verkeer.
Dat impliceerd direct dat je modem dat een DS kanaal probeert op te zetten, niet in de haak is.

gr, Henno
 
Re: UPC hel!

Henno zei:
Oh ja, schiet me net te binnen:
Als je op kanaal 999 van DTV de diagnose start, kriijg je dan overal een groene/positieve test?
Zo ja dan is je retoursignaal in orde en werkt normaal IP verkeer.
Dat impliceerd direct dat je modem dat een DS kanaal probeert op te zetten, niet in de haak is.

gr, Henno

Nope.

Dat had ik zelf al bij het aansluiten direct gechecked. IP nummer zijn allemaal ROOD en geeft FOUT aan. Dus eerste twee zijn fout en de laatste. MAC adres modem en mediabox zijn groen..

Modem + splitter zijn overigens door de eerste monteur al vervangen (van GUIDON) echter is deze de eerste keer vergeten een lijnmeting aan te vragen, en is hij de tweede keer voor niets gekomen en heeft toen pas de lijnmeting aangevraagd.

IP verkeer is f*ck*d en retoursignaal is dus f*ck*d.

Dit had de eerste monteur al geconstateerd, alleen wordt het NIET goed opgepakt door de technische dienst.

Ik zal inderdaad eens een PM eraan wagen richting Forrestma. TNX voor de tip.
 
Re: UPC hel!

Als er door de monteur een correct AOP is geplaatst dan is dit retourgeschikt, en als je mediabox en kabelmodem het daar direct op aangesloten (zonder eigen splitters of versterker) niet doen dan moet er iets buiten op straat retourgeschikt worden gemaakt.
Dit zou buitengewoon zeldzaam zijn aangezien alles retourgeschikt zou moeten zijn.... :o

gr, Henno
 
Re: UPC hel!

Henno zei:
Als er door de monteur een correct AOP is geplaatst dan is dit retourgeschikt, en als je mediabox en kabelmodem het daar direct op aangesloten (zonder eigen splitters of versterker) niet doen dan moet er iets buiten op straat retourgeschikt worden gemaakt.
Dit zou buitengewoon zeldzaam zijn aangezien alles retourgeschikt zou moeten zijn.... :o

gr, Henno

Ik ben ook bang dat het zeldzaam is.. en ik vrees dat ik lang kan zitten wachten totdat ik eindelijk online ben :(
Mijn vrees is groot. *zucht*

De UPC monteur die is geweest (3e monteur) heeft ook zijn eigen kastje aangesloten en moppelde over wijkmeting of iets dergelijks en hij zou dingen regelen en terugbellen. Uiteraard heb ik nooit meer wat vernomen van deze monteur.

De frustratie is het groots dat na 2 weken ik nog steeds geen internet heb, maar erger: het probleem wordt niet proactief opgelost. De technische dienst gaat nu eerst uitzoeken waarom de monteur niet heeft teruggebelt. Dus het oplossen van de storing zelf is nu dus niet eens maar aan de orde, maar ze gaan nu eerst uitzoeken waarom de interne communicatie niet goed gaat.

Puntje bij paaltje gaat het hierdoor dus nog langer duren voordat de oorzaak van het probleem gevonden is, erger: de oplossing is er dus nog niet eens, dus ik vrees zodra ze weten wat de oplossing is, dat ik dan wel een maand verder ben als het in het tempo gaat zoals het nu gaat.
 
Re: UPC hel!

Volgens mij is dit een kleine aanpassing in zo'n grijze kast bij jou in de straat...
Meer niet.

gr, Henno
 
Re: UPC hel!

Henno zei:
Volgens mij is dit een kleine aanpassing in zo'n grijze kast bij jou in de straat...
Meer niet.

gr, Henno

let's hope so... maar spijtig genoeg is er dus niet een monteur die die kleine aanpassing even doet...
Ik ga zo maar weer eens bellen met technische dienst om te kijken wanneer het ze lukt om een monteur in te plannen die WEL langskomt om "hopelijk" deze kleine aanpassing te doen ;)

Keep it posted here..
 
Re: UPC hel!

Forrestma-UPC is online en ik heb via een PM gevraagd contact met je op te nemen, als je het nog sneller wil:
Stuur je klantnummer en postcode naar hem toe via een PM.

gr, Henno
 
Re: UPC hel!

Langzaam gaan de donkere wolken weg..en zie ik in de verte weer een zonnestraal...
Aangenaam positief verrast na contact met Forrestma.

Morgen staat er opnieuw een monteur op de planning tussen 8 en 1...

Zodra (hopelijk) het alsnog opgelost is meld ik het direct hier (en ook wat het probleem was).

Bedankt voor de je actie Henno! en ook dank aan Forrestma-UPC voor de snelle reactie!
 
Terug
Bovenaan