G
GRID8400
Na meer dan 10 jaar trouwe klant te zijn geweest van xs4all, ben ik (omdat ik ging verhuizen en er wat problemen waren met mijn oude provider xs4all) maar geswitched naar UPC voor een totaal pakket digitale tv royal / internet 16Mbps / onbeperkt bellen.
2 maanden voor de verhuizing al aangevraagd zodat ik op de dag dat ik de sleutel zou krijgen van het huis, de kabel actief zou hebben. Op de dag dat de kabel actief was UPC bellen zodat de internet + telefonie konden activeren.
Alles netjes en hele vriendelijke mensen aan de lijn. Week later bericht dat mijn installatie pakket klaar ligt bij TNT post. Ophalen en alles installeren.
Digitale tv werkt! mooi. Modem aansluiten (in de meterkast waar de groene kabel binnenkomt) aanzetten. Powerlampje brand... DS knippert. *wachten*... NIETS!
nee he!!!
En nu begint de hel:
4 augustus pakket ontvangen aangesloten modem komt niet online direct contact met UPC monteur wordt ingeschakeld
5 augustus monteur GIDEON langs geweest, geconstateerd dat het BUITEN ligt modem + splitter vervangen
6 augustus gebeld met UPC, monteur van 5 augustus heeft GEEN terugkoppeling gegeven. Uitgelegd dat er een lijnmeting moet komen
7 augustus opnieuw dezelfde monteur van GIDEON voor de deur die zelf niet snapt wat hij komt doen. Deze vraagt een lijnmeting aan. Dit wordt ingepland voor maandag 11 augustus.
11 augustus monteur lijnmeting, deze constateert dat de frequentie laag is, en dat hij er verder niets aan kan doen, maar er een andere meting moet plaatsvinden. Toezegging van monteur dat hij middags terugbelt. Dit is NIET gedaan.
12 augustus zelf contact opgenomen met UPC dat de monteur niet gebeld heeft, terug gebeld om 11 uur door UPC toezegging dat tussen 12 en 6 er een monteur komt en wij thuis moeten zijn, monteur is niet lang geweest.
12 augustus 5 uur avonds gebeld met UPC wordt uitgezocht en zou terug gebeld worden, NIET terug gebeld.
13 augustus gebeld met UPC over facturatie, kreeg op schreeuwtoon te horen dat ik maar moest bellen als ik mijn factuur had gehad en dat ze dan gaan kijken wat er gecrediteerd kan worden.
Status van de storing is niet bekend.
UPC gaat nu uitzoeken waarom er geen monteur is langs geweest, tot die tijd wordt er niets gedaan aan de storing zelf. Dus ze gaan ipv de storing oplossen, nu eerst kijken waarom de interne communicatie niet goed verloopt.
Inmiddels heeft het ons 4 vrije dagen gekost. Vele uren bellen met helpdesk met mobiele telefoon (want telefonie hebben we ook niet), en de storing is nog steeds niet verholpen en er is ook geen inzicht wanneer deze verholpen wordt.
Afspraken omtrend levering / terugbellen en langskomen van monteurs worden dus NIET nagekomen, maar het ergste is, ik heb nu na bijna twee weken, nog steeds geen internet.
Ik weet dat deze post niets zal oplossen, en opzeggen zal ook niet meer gaan, hier zal ik een jaar mee moeten wachten, maar bezint eer ge begint met een abo van UPC want het is nog steeds een hel als het niet werkt.
Het is wel duidelijk dat de medewerkers een goede training hebben gehad in klantvriendelijkheid, echter oplossen van storingen blijft lastig blijkbaar.

2 maanden voor de verhuizing al aangevraagd zodat ik op de dag dat ik de sleutel zou krijgen van het huis, de kabel actief zou hebben. Op de dag dat de kabel actief was UPC bellen zodat de internet + telefonie konden activeren.
Alles netjes en hele vriendelijke mensen aan de lijn. Week later bericht dat mijn installatie pakket klaar ligt bij TNT post. Ophalen en alles installeren.
Digitale tv werkt! mooi. Modem aansluiten (in de meterkast waar de groene kabel binnenkomt) aanzetten. Powerlampje brand... DS knippert. *wachten*... NIETS!
nee he!!!
En nu begint de hel:
4 augustus pakket ontvangen aangesloten modem komt niet online direct contact met UPC monteur wordt ingeschakeld
5 augustus monteur GIDEON langs geweest, geconstateerd dat het BUITEN ligt modem + splitter vervangen
6 augustus gebeld met UPC, monteur van 5 augustus heeft GEEN terugkoppeling gegeven. Uitgelegd dat er een lijnmeting moet komen
7 augustus opnieuw dezelfde monteur van GIDEON voor de deur die zelf niet snapt wat hij komt doen. Deze vraagt een lijnmeting aan. Dit wordt ingepland voor maandag 11 augustus.
11 augustus monteur lijnmeting, deze constateert dat de frequentie laag is, en dat hij er verder niets aan kan doen, maar er een andere meting moet plaatsvinden. Toezegging van monteur dat hij middags terugbelt. Dit is NIET gedaan.
12 augustus zelf contact opgenomen met UPC dat de monteur niet gebeld heeft, terug gebeld om 11 uur door UPC toezegging dat tussen 12 en 6 er een monteur komt en wij thuis moeten zijn, monteur is niet lang geweest.
12 augustus 5 uur avonds gebeld met UPC wordt uitgezocht en zou terug gebeld worden, NIET terug gebeld.
13 augustus gebeld met UPC over facturatie, kreeg op schreeuwtoon te horen dat ik maar moest bellen als ik mijn factuur had gehad en dat ze dan gaan kijken wat er gecrediteerd kan worden.
Status van de storing is niet bekend.
UPC gaat nu uitzoeken waarom er geen monteur is langs geweest, tot die tijd wordt er niets gedaan aan de storing zelf. Dus ze gaan ipv de storing oplossen, nu eerst kijken waarom de interne communicatie niet goed verloopt.
Inmiddels heeft het ons 4 vrije dagen gekost. Vele uren bellen met helpdesk met mobiele telefoon (want telefonie hebben we ook niet), en de storing is nog steeds niet verholpen en er is ook geen inzicht wanneer deze verholpen wordt.
Afspraken omtrend levering / terugbellen en langskomen van monteurs worden dus NIET nagekomen, maar het ergste is, ik heb nu na bijna twee weken, nog steeds geen internet.
Ik weet dat deze post niets zal oplossen, en opzeggen zal ook niet meer gaan, hier zal ik een jaar mee moeten wachten, maar bezint eer ge begint met een abo van UPC want het is nog steeds een hel als het niet werkt.
Het is wel duidelijk dat de medewerkers een goede training hebben gehad in klantvriendelijkheid, echter oplossen van storingen blijft lastig blijkbaar.


