• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC HD op een hitachi 42pd3000 plasma m.b.v een HDFury?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter olav1956
  • Startdatum Startdatum
O

olav1956

Hallo Ik heb een nieuw abo met HD tv en heb een al wat oudere Hitachi plasma 42pd3000. Omdat ik ook een mac mini met Plex er op aansluit middels de HDFury ging ik er van uit dat dat ook met de Philips HD settop box zou lukken. Helaas krijg ik geen beeld en geen geluid.
Is er nog hoop voor mijn HD kanalen?
Alvast dank
 
Hallo Olav, om de HD-Fury met de UPC HD Box te kunnen gebruiken moet je een 5 volt voeding op de HDFury aansluiten.
De HDbox levert een te gering vermogen op de 5 volt pin van de HDMI connector.
Er is dus nog hoop! Een 1 ampere adapter is genoeg en 6 volt gaat ook nog.
Let bij een universele adapter of er een juiste stekker bij zit.
Er zit een klein gaatje aan de zijkant van de HDFury en daar moet de stekker van de adapter in passen.
Martin
 
Martin E-EDID zei:
Hallo Olav, om de HD-Fury met de UPC HD Box te kunnen gebruiken moet je een 5 volt voeding op de HDFury aansluiten.
De HDbox levert een te gering vermogen op de 5 volt pin van de HDMI connector.
Er is dus nog hoop! Een 1 ampere adapter is genoeg en 6 volt gaat ook nog.
Let bij een universele adapter of er een juiste stekker bij zit.
Er zit een klein gaatje aan de zijkant van de HDFury en daar moet de stekker van de adapter in passen.
Martin

Idd, het werkt, maar de fury(2) heeft extra power nodig om te draaien, hier draait HD ook via een fury2.
 
Beadankt allebei,

Ik ga morgen even op zoek naar een passende voeding. Ik zal het resultaat hier nog even melden.
 
Ik ben op zoek naar zoiets (HDFury) maar dan met HDMI in en uit inclusief geluid. Bestaat zoiets?
 
ik heb een voeding gekocht maar het ding doet het niet, wel 5v, 2.5A.

Het aansluitpinnetje maakt denk ik wel contact maar er zit wat ruimte. Kan dat het probleem zijn?
 
Als de blauwe led brandt dan is de voeding correct aangesloten. Als de blauwe gloed niet te zien is in het venster heeft het geen zin om verder te testen. Het kan ook zijn dat de + en - zijn verwisseld op de voeding.
Als je de blauwe gloed wel ziet dan is het mogelijk zo dat je box nog op 720p staat, die moet je veranderen in 1080i.
De Hitachi ondersteunt geen 720p bij 50 herz.
Martin

@Diddel: zoiets bestaat inderdaad niet, ik neem aan dat jij iets zoekt dat de HDCP verwijdert. Dat zou mooi zijn.
Er is wel een HDMI-switch die dat doet, maar daar komt weer geen geluid mee.
Dank zij de HDCP maffia (of mag je dat hier niet zeggen)
 
Ik zie geen blauwe gloed, de + en - zijn ok, (van tevoren opgezocht :-) en de spanning zit er op (getest).

Als ik de fury aansluit op mijn macmini zie ik een blauwe gloed en dan doet ie het wel.

grrrrr.

Toch maar terugsturen die HD box.
 
Er is denk ik wel een manier om te weten of die voeding goed werkt.
Als je de HDFury op de macmini hebt aangesloten (eerst zonder voeding) dan moet zodra je de voeding aansluit het licht helderder worden. Als het licht uit gaat heb je nog steeds een probleem met de voeding.
Als er niets gebeurt, probeer dan de stekker met iets hogere druk door te drukken, dat moest ik ook doen de eerste keer.
Martin
 
bedankt Martin, dat ga ik meteen proberen.
 
Terug
Bovenaan