• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC gepruts :(

M

michel-nl

onlangs had ik met de HD gebeld vanwege de lage download op de nieuwsgroepen,en dat er meer mensen door heel nl daar last van hadden.
dat is dus een probleem wat chello heeft en niet de gebruikers,wat ook bevestigd werd door een andere HD'er in een gesprek die ik een aantal weken terug had .

de HD'er die ik dit keer aan de lijn had had me verhaal aangehoord en begon ineens te zeggen dat het signaal van me modem niet goed zou zijn en dat dat het probleem wel es kon zijn. :o
terwijl ik nog tegen hem zei dat de normale download op verschillende test site's wel rond het normale zat(niet helemaal maar over +/- 150 kb/s minder zeur ik niet zo gauw)

evengoed wilde de man mij een nieuwe coax kabel toesturen om het probleem op te lossen,dit was dan de standaard 1,50 m. kabel die van AOP naar me modem zou moeten gaan.
ik melde de man dat ik aan 1,50m. niet genoeg zou hebben omdat mijn modem helemaal aan de andere kant van de woonkamer staat en ik hier een kabel van 10m. tussen heb al 9 jaar lang.

toen schrok hij en zei van nee dat kan niet,dat is niet standaard UPC installatie!
nou zei ik ,de monteur die mij 9 jaar terug aangesloten heeft toen ik voor het eerst UPC internet kreeg toch echt alles zo aangesloten heeft en nog precies zo is.
ik zei ook dat het niet zou uitmaken of nu de UTP of de COAX 10m. lang is beide hebben een klein verlies op zoveel meter.
want volgens hem moest ik dus alles veranderen en de modem naast de AOP neerzetten.

aangezien alles netjes weg gewerkt zit kwa kabels en ik verder nog nooit een dergelijk probleem heb gehad ga ik niet alles veranderen om een kabeltje.
uiteindelijk zei de man dat hij me een nieuwe 10m. kabel zou toesturen en dat zou ongeveer 2 weken gaan duren vanwege drukte...blabla...

ok na een goeie week kreeg ik een grote enveloppe in de bus van UPC,met daarin de nieuwe COAX kabel.
maar wat zit er in de enveloppe??? jawel een kabeltje van iets meer als 50 cm...... :gestoord:

daar kan ik dus al helemaal geen ene donder mee,dus deze zal terug moeten naar hun.
nu probeer ik al een paar dagen de HD te bereiken maar stuit iedere keer op een wachttijd van meer dan 15 min.

dit is dus s'avonds na mijn werk tussen 19.00 u. en 22.00 u. ,omdat dit zolang duurd hang ik telkens maar weer op na een minuut of 10.
want dit gaat me elke keer veel geld kosten,en daar heb ik geen trek in voor een constatering van een HD'er waarvan ik denk dat dat niet het probleem is maar hij perce wilde doen.

ik zal in het weekeinde nog es proberen de HD te bellen maar mocht dat niet in korte tijd lukken(wachttijd) gaat de enveloppe retour afzender.
blijft alleen nog steeds het probleem van de lage(lees: ook wegvallende verbinding) download op de nieuwsgroepen.

wordt denk ik maar weer tijd om de machtiging stop te zetten en UPC half geld te betalen voor een half geleverd product.

ps. ik heb een aantal keer gelezen dat UPC uiteindelijk wel reageerd op de mail's vanaf hun site maar heb tot op heden ook daarop geen reaktie terug gekregen.
was toch al gauw 2 weken terug dat ik gemaild heb. :9 :veryangry:
 
9 jaar geleden? Denk je dat ze in de tussentijd niet wijzer zijn geworden?

Het kan wel degelijk verschil uitmaken, omdat het signaal wat het modem binnenkomt door de te lange coax meer wordt gedempt.
Ik zou zeggen sluit het eens aan zoals UPC aangeeft, dus met je nieuwe coax van 50 cm en kijk dan nog eens of je een lage downloadsnelheid hebt.
Mocht er geen verbetering zijn dan kun je altijd nog een monteur laten aansturen.
 
Heb ook al sinds het begin van chello een kabel modem langs de computer staan. Zit 15 meter coax aan. Prima signaal. Elke keer als er een monteur langs komt. Krijg je weer gezeik, van dat hebben we zo nooit aangesloten. Terwijl dat in het begin heel normaal is.
De enige reden dat UPC dat niet meer doet, is dat een goede hoge kwaliteit coax kabel velemalen duurder is per meter als een UTP.
Als je een goede splitter gebruikt, kun je je modem zelfs achter een splitter zetten. Moet je niet zo'n plastic gevalletje van de gamma kopen maar een goede.

Dat de snelheden op de nieuwsgroepen lager zijn, heeft niks te maken met je kabels. Het vermoeden bestaat al jaren dat chello bepaalde protocollen knijpt. Als je via http wel de snelheid haalt en via nntp(nieuws) niet. Dan kan het aan 2 dingen liggen.
Chello knijpt nntp verkeer, of de routing naar de nieuwsserver is bagger. (er vanuit gaan dat de nieuwsserver jou volledige snelheid geeft) Veel newsservers zijn namelijk zo ingesteld dat je maar een bepaalde max snelheid haalt per lijntje.
 
little_peet zei:
Heb ook al sinds het begin van chello een kabel modem langs de computer staan. Zit 15 meter coax aan. Prima signaal. Elke keer als er een monteur langs komt. Krijg je weer gezeik, van dat hebben we zo nooit aangesloten. Terwijl dat in het begin heel normaal is.
De enige reden dat UPC dat niet meer doet, is dat een goede hoge kwaliteit coax kabel velemalen duurder is per meter als een UTP.
Als je een goede splitter gebruikt, kun je je modem zelfs achter een splitter zetten. Moet je niet zo'n plastic gevalletje van de gamma kopen maar een goede.

Dat de snelheden op de nieuwsgroepen lager zijn, heeft niks te maken met je kabels. Het vermoeden bestaat al jaren dat chello bepaalde protocollen knijpt. Als je via http wel de snelheid haalt en via nntp(nieuws) niet. Dan kan het aan 2 dingen liggen.
Chello knijpt nntp verkeer, of de routing naar de nieuwsserver is bagger. (er vanuit gaan dat de nieuwsserver jou volledige snelheid geeft) Veel newsservers zijn namelijk zo ingesteld dat je maar een bepaalde max snelheid haalt per lijntje.

zoals jij het nu verwoord is het ook bij mij,en mijn server(tweaknews) geeft mij maximale download.
dus het ligt hem gewoon aan chello..
 
misschien de oplossing

Ik download ook uit nieuwsgroepen, maar heb me wel bij Eweka.nl aangemeld. En ik haal downloads met volle snelheid. Soms ietwat trager, maar dat is dan alleen omdat deze er al een hele tijd opstaan.

Heb extreem + freetime bellen
 
Ik heb mijn modem tijden achter 2 splitters PLUS gecombineerd bijna 20 meter kabel gehad. Jaren geen problemen, begeeft het modem het ineens en heb ik geen internet meer. Ik bellen naar de HD, situatie uitgelegd: "ik kan een monteur sturen, maar als ie ziet dat het modem zover van het AOP zit, ligt het daar aan en gaat ie weer en rekenen wij voorrijd kosten." Nou lekker, jaren gewerkt, opeens kan het nooit gewerkt hebben (volgens de helpdesk). Toen heb ik maar de AOP losgehaald, daar 3-weg gesplit en daar meteen op aangesloten en een utp van 25 meter gelegd...
Komt de monteur (omdat dus het modem nog steeds kapot was), zegt ie dat ik eigenlijk een wandcontactdoos zou moeten hebben en daarop splitten, dat was beter. Sorry hoor, maar een wandcontactdoos en daarna een splitter of meteen een (galvanisch gescheidde) splitter geeft alleen die (goede) splitter minder demping hoor.... Krijg je als antwoord: "Ja, daar heeft u wel gelijk in." Wat een kennis bij die monteurs....
Ik split hem trouwens omdat ik een ongefilterd signaal naar boven wil hebben, zodat ik niet 2 kabels moet leggen als 1 meer dan genoeg is.
UPC-monteurs (sommige of meeste?) -> "Hij was een beetje dom...." (Prinses maxima)


Overgens alweer tijden probleemloos met classic... (962 KByte/s continue voor uren achtereen (over FTP))
 
Terug
Bovenaan