onlangs had ik met de HD gebeld vanwege de lage download op de nieuwsgroepen,en dat er meer mensen door heel nl daar last van hadden.
dat is dus een probleem wat chello heeft en niet de gebruikers,wat ook bevestigd werd door een andere HD'er in een gesprek die ik een aantal weken terug had .
de HD'er die ik dit keer aan de lijn had had me verhaal aangehoord en begon ineens te zeggen dat het signaal van me modem niet goed zou zijn en dat dat het probleem wel es kon zijn.
terwijl ik nog tegen hem zei dat de normale download op verschillende test site's wel rond het normale zat(niet helemaal maar over +/- 150 kb/s minder zeur ik niet zo gauw)
evengoed wilde de man mij een nieuwe coax kabel toesturen om het probleem op te lossen,dit was dan de standaard 1,50 m. kabel die van AOP naar me modem zou moeten gaan.
ik melde de man dat ik aan 1,50m. niet genoeg zou hebben omdat mijn modem helemaal aan de andere kant van de woonkamer staat en ik hier een kabel van 10m. tussen heb al 9 jaar lang.
toen schrok hij en zei van nee dat kan niet,dat is niet standaard UPC installatie!
nou zei ik ,de monteur die mij 9 jaar terug aangesloten heeft toen ik voor het eerst UPC internet kreeg toch echt alles zo aangesloten heeft en nog precies zo is.
ik zei ook dat het niet zou uitmaken of nu de UTP of de COAX 10m. lang is beide hebben een klein verlies op zoveel meter.
want volgens hem moest ik dus alles veranderen en de modem naast de AOP neerzetten.
aangezien alles netjes weg gewerkt zit kwa kabels en ik verder nog nooit een dergelijk probleem heb gehad ga ik niet alles veranderen om een kabeltje.
uiteindelijk zei de man dat hij me een nieuwe 10m. kabel zou toesturen en dat zou ongeveer 2 weken gaan duren vanwege drukte...blabla...
ok na een goeie week kreeg ik een grote enveloppe in de bus van UPC,met daarin de nieuwe COAX kabel.
maar wat zit er in de enveloppe
jawel een kabeltje van iets meer als 50 cm...... 
daar kan ik dus al helemaal geen ene donder mee,dus deze zal terug moeten naar hun.
nu probeer ik al een paar dagen de HD te bereiken maar stuit iedere keer op een wachttijd van meer dan 15 min.
dit is dus s'avonds na mijn werk tussen 19.00 u. en 22.00 u. ,omdat dit zolang duurd hang ik telkens maar weer op na een minuut of 10.
want dit gaat me elke keer veel geld kosten,en daar heb ik geen trek in voor een constatering van een HD'er waarvan ik denk dat dat niet het probleem is maar hij perce wilde doen.
ik zal in het weekeinde nog es proberen de HD te bellen maar mocht dat niet in korte tijd lukken(wachttijd) gaat de enveloppe retour afzender.
blijft alleen nog steeds het probleem van de lage(lees: ook wegvallende verbinding) download op de nieuwsgroepen.
wordt denk ik maar weer tijd om de machtiging stop te zetten en UPC half geld te betalen voor een half geleverd product.
ps. ik heb een aantal keer gelezen dat UPC uiteindelijk wel reageerd op de mail's vanaf hun site maar heb tot op heden ook daarop geen reaktie terug gekregen.
was toch al gauw 2 weken terug dat ik gemaild heb.

dat is dus een probleem wat chello heeft en niet de gebruikers,wat ook bevestigd werd door een andere HD'er in een gesprek die ik een aantal weken terug had .
de HD'er die ik dit keer aan de lijn had had me verhaal aangehoord en begon ineens te zeggen dat het signaal van me modem niet goed zou zijn en dat dat het probleem wel es kon zijn.

terwijl ik nog tegen hem zei dat de normale download op verschillende test site's wel rond het normale zat(niet helemaal maar over +/- 150 kb/s minder zeur ik niet zo gauw)
evengoed wilde de man mij een nieuwe coax kabel toesturen om het probleem op te lossen,dit was dan de standaard 1,50 m. kabel die van AOP naar me modem zou moeten gaan.
ik melde de man dat ik aan 1,50m. niet genoeg zou hebben omdat mijn modem helemaal aan de andere kant van de woonkamer staat en ik hier een kabel van 10m. tussen heb al 9 jaar lang.
toen schrok hij en zei van nee dat kan niet,dat is niet standaard UPC installatie!
nou zei ik ,de monteur die mij 9 jaar terug aangesloten heeft toen ik voor het eerst UPC internet kreeg toch echt alles zo aangesloten heeft en nog precies zo is.
ik zei ook dat het niet zou uitmaken of nu de UTP of de COAX 10m. lang is beide hebben een klein verlies op zoveel meter.
want volgens hem moest ik dus alles veranderen en de modem naast de AOP neerzetten.
aangezien alles netjes weg gewerkt zit kwa kabels en ik verder nog nooit een dergelijk probleem heb gehad ga ik niet alles veranderen om een kabeltje.
uiteindelijk zei de man dat hij me een nieuwe 10m. kabel zou toesturen en dat zou ongeveer 2 weken gaan duren vanwege drukte...blabla...
ok na een goeie week kreeg ik een grote enveloppe in de bus van UPC,met daarin de nieuwe COAX kabel.
maar wat zit er in de enveloppe


daar kan ik dus al helemaal geen ene donder mee,dus deze zal terug moeten naar hun.
nu probeer ik al een paar dagen de HD te bereiken maar stuit iedere keer op een wachttijd van meer dan 15 min.
dit is dus s'avonds na mijn werk tussen 19.00 u. en 22.00 u. ,omdat dit zolang duurd hang ik telkens maar weer op na een minuut of 10.
want dit gaat me elke keer veel geld kosten,en daar heb ik geen trek in voor een constatering van een HD'er waarvan ik denk dat dat niet het probleem is maar hij perce wilde doen.
ik zal in het weekeinde nog es proberen de HD te bellen maar mocht dat niet in korte tijd lukken(wachttijd) gaat de enveloppe retour afzender.
blijft alleen nog steeds het probleem van de lage(lees: ook wegvallende verbinding) download op de nieuwsgroepen.
wordt denk ik maar weer tijd om de machtiging stop te zetten en UPC half geld te betalen voor een half geleverd product.
ps. ik heb een aantal keer gelezen dat UPC uiteindelijk wel reageerd op de mail's vanaf hun site maar heb tot op heden ook daarop geen reaktie terug gekregen.
was toch al gauw 2 weken terug dat ik gemaild heb.

