• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC gaat multimedia home gateway aanbieden.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Luminard
  • Startdatum Startdatum
L

Luminard

Nieuwe Generatie TV Platform
UPC en moederbedrijf Liberty Global komen in 2011 met een Nieuwe Generatie TV Platform, een ‘centraal eco-systeem’ voor alle digitale media in het huishouden (Multimedia Home Gateway). Dit op IP gebaseerde platform zal het mogelijk maken om zowel televisie, internet als telefonie overal in het huis te ontvangen via alle mogelijke mediasystemen (van TV tot mobiel en tablets). De TV is daarbij hèt centrale scherm in een huishouden. Klanten hebben hiermee toegang tot lineaire live TV en opgenomen, on-demand of web-content. Ook zal het nieuwe platform een geavanceerd zoeksysteem en ‘media tips’ omvatten.

Heeft niemand dit opgemerkt Er zijn wel verschillende topics over die nieuwe CI+ modules en kaarten, maar volgens mij is dit zeer interessant. Op zoveel TV's DTV en dat zonder extra apparatuur. Waar je ook wil TV, internet en telefoon met 1 box i.p.v. een modem en mediabox (of zelfs twee als er een extra is).

Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen
 
Re: UPC gaat over op IP TV

Luminard zei:
Heeft niemand dit opgemerkt Er zijn wel verschillende topics over die nieuwe CI+ modules en kaarten, maar volgens mij is dit zeer interessant. Op zoveel TV's DTV en dat zonder extra apparatuur. Waar je ook wil TV, internet en telefoon met 1 box i.p.v. een modem en mediabox (of zelfs twee als er een extra is).

Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen

Ik heb het al een tijdje geleden ergens al gelezen. Het is een concept, met voor en nadelen. En ik heb mij er niet echt in verdiept :>

Even nog een kein dingetje: waar heb je de citaat vandaan, meestal komt er een bron vermelding bij ;)
 
Re: UPC gaat over op IP TV

breen1969 zei:
Even nog een kein dingetje: waar heb je de citaat vandaan, meestal komt er een bron vermelding bij ;)

Sorry Ik doe nog niet zolang mee hier. Thnx breen1969 Ik heb het uit de volgende topic: https://ziggoforum.nl/topics/37148/

Daarom vind het ook raar dat niemand er nog iets over gezegt heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: UPC gaat over op IP TV

Je titel is in mijn ogen onjuist.

Wat UPC met hun nieuwe generatie boxen heeft aangekondigt is een home gateway concept. Hierbij heb je 1 centrale doos in huis waarin alle TV signalen binnen komen. Echter deze signalen komen gewoon via de zogenaamde dvb-c standaard (waar de c voor cable staat) je huis binnen.

Maw, er is hier geen sprake van IPTV, waar de distributie van kanalen niet via een broadcast mechanisme naar je huis plaatsvindt, maar waar je al een voorgeschakeld kanaal (over IP) binnen krijgt.

Zo'n home gateway heeft vaak een groot aantal tuners die voor een aantal dingen gebruikt kunnen worden, zoals de standaard dingen als kijken en opnemen, maar je kunt bijvoorbeeld ook een tuner alloceren om te streamen naar een DLNA client, of naar een 2e of 3e box in je huis. Dit in-home streamen gebeurt dan inderdaad via een (wireless) IP netwerk, maar dat is in principe geen IP TV.

Mod-suggestie: verander de titel van deze thread in een vraag.
 
Re: UPC gaat over op IP TV

Luminard zei:
Sorry Ik doe nog niet zolang mee hier. Thnx breen1969 Ik heb het uit de volgende topic: https://ziggoforum.nl/topics/37148/

Daarom vind het ook raar dat niemand er nog iets over gezegt heeft.

We zijn ervoor, om mekaar te helpen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: UPC gaat over op IP TV

Kabelman zei:
Je titel is in mijn ogen onjuist.

Wat UPC met hun nieuwe generatie boxen heeft aangekondigt is een home gateway concept. Hierbij heb je 1 centrale doos in huis waarin alle TV signalen binnen komen. Echter deze signalen komen gewoon via de zogenaamde dvb-c standaard (waar de c voor cable staat) je huis binnen.

Maw, er is hier geen sprake van IPTV, waar de distributie van kanalen niet via een broadcast mechanisme naar je huis plaatsvindt, maar waar je al een voorgeschakeld kanaal (over IP) binnen krijgt.

Zo'n home gateway heeft vaak een groot aantal tuners die voor een aantal dingen gebruikt kunnen worden, zoals de standaard dingen als kijken en opnemen, maar je kunt bijvoorbeeld ook een tuner alloceren om te streamen naar een DLNA client, of naar een 2e of 3e box in je huis. Dit in-home streamen gebeurt dan inderdaad via een (wireless) IP netwerk, maar dat is in principe geen IP TV.

Mod-suggestie: verander de titel van deze thread in een vraag.

Ik zie je punt en ben het wel met je eens. Ik ben het gestart omdat niemand het over dit gedeelte van het persbericht had en er overal steeds naar voren komt dat er voor elke TV een mediabox nodig is. Wat nu voor analoog geld is dan ook zo bij DTV. Een aansluiting en op alle TV's in huis DTV. Bedankt voor je uitleg

Van mij mag de topic titel worden: UPC gaat home media concept aanbieden. Alles via 1 box (of kan ik dit zelf?)
 
Re: UPC gaat over op IP TV

Dat kun je sowieso zelf inderdaad. En inderdaad is het concept interessant al moet ik nog zien hoe goed en handig het werkt....
 
Re: UPC gaat home media concept aanbieden. Alles via 1 box

Aangepast! Ik heb het daar strakt op de verkeerde manier geprobeert :embarassed:
 
Re: UPC gaat home media concept aanbieden. Alles via 1 box

Het is geen "concept" maar een box die gebouwd gaat worden door Samsung gebaseerd op de Intel Atom CE media processor met een NDS Snowflake GUI en content bescherming door Nagravision.
De box heeft WiFi en ondersteunt DLNA en MoCA en maakt steaming mogelijk van video, voice en data op alle apparaten in een LAN dus ook mobiele devices.
Nederland is het eerste land waar dit uitgerold gaat worden volgend jaar.
 
Re: UPC gaat home media concept aanbieden. Alles via 1 box

Sun0000 zei:
Het is geen "concept" maar een box die gebouwd gaat worden door Samsung gebaseerd op de Intel Atom CE media processor met een NDS Snowflake GUI en content bescherming door Nagravision.
De box heeft WiFi en ondersteunt DLNA en MoCA en maakt steaming mogelijk van video, voice en data op alle apparaten in een LAN dus ook mobiele devices.
Nederland is het eerste land waar dit uitgerold gaat worden volgend jaar.
Ik vind het anders wel een nieuw concept: Een centrale box die vervolgens alles kan streamen naar andere apparaten in huis ;)
 
Terug
Bovenaan