UPC gaat modems ruilen (DOCSIS 1.0 en 1.1 > 2.0)

L

Lampje

Van de Chello site:

--- 2 augustus 2006 ---

Modems omruilen

In 2006 en 2007 gaat UPC Nederland een deel van de Euro-DOCSIS 1.0 en 1.1 kabelmodems bij haar klanten omruilen.

DOCSIS staat voor Data-Over-Cable Service Interface Specifications. De Europese variant hierop heet Euro-DOCSIS. Het grote voordeel van de Euro-DOCSIS standaard is dat modems van verschillende fabrikanten uitwisselbaar zijn mits ze natuurlijk aan deze standaard voldoen. De modem platformen binnen UPC Nederland zijn gebaseerd op deze Euro-DOCSIS standaard.

Na de originele Euro-DOCSIS 1.0 standaard werd deze doorontwikkeld via versie 1.1 naar versie 2.0. Het verschil tussen versie 2.0 en de oudere varianten is met name de verhoogde capaciteit/bandbreedte. Met name de upstream/upload bandbreedte wordt vele malen groter. Hierdoor kunnen wij in de toekomst nog meer snelheid en interessante diensten leveren over ons netwerk.

Hoe weet ik of mijn modem omgeruild gaat worden ?

Wij sturen alle betreffende klanten 2 weken voordat we het nieuwe kabelmodem sturen, een aankondiging per brief. Vervolgens ontvangt u een pakket met het nieuwe modem en een begeleidende brief.

Wij verzoeken u vriendelijk het pakket in ontvangst te nemen, het nieuwe modem aan te sluiten en het huidige kabelmodem terug te sturen. Hierdoor blijft u gegarandeerd van een betrouwbare verbinding en nieuwe snelheden die in de toekomst beschikbaar worden.

Hoe stuur ik mijn oude modem terug ?

Wij sturen u een retourdoos toe, waarmee u uw huidige modem kunt terugsturen.
 
Topicstarter
Topicstarter
L

Lampje

Johnny54 zei:
Is hier ook al gemeld: Modems omruilen

Yes, ik zag het nadat ik op de knop had gedrukt. Kan helaas achteraf niet een bericht verwijderen.
Excuses voor deze overbodige melding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

post

Forum Gebruiker
Berichten
66
Ik kan het toch niet laten ;D om te vragen of er uberhaupt iets bekend is over welke modems sowieso omgeruilt worden :D
 

Robbiej

Forum Gebruiker
Berichten
418
Ik heb hier een Arris modem waar in de status staat:

System: ARRIS Euro-DOCSIS 1.1 / Euro-PacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem HW_REV: 32
VENDOR: Arris Interactive, L.L.C.

word mijne nou omgeruild?
 

Flow

Quality Member
Berichten
3.260
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Als je de TM402B hebt kan je op de arris website lezen dat deze docsis2.0 compatible is,en zal deze dus niet omgeruild worden.Zo kan je ook voor andere modellen op de website van betreffende fabrikant lezen hoe dit nou precies zit.
 
L

lenselijer

alleen de sb4200e en sb4100e moeten worden omgeruild dacht ik?

en ze stappen natuurlijk alleen over op docsis 2.0 omdat je dan hogere snelheden kan halen.
helemaal niet omdat ze dan hun netwerk beter kunnen beveiligen :P
 
F

F.dansen

Mijn ervaring dat alles goed gaat zolang ze je met rust laten is wederom bevestigd.

[15-08 / 21:01] <User1> wat is er?:P
[15-08 / 21:01] <Floppus> 2 maand geleden zonder melding iemand op de stoep met pakje (digitale ontvanger)
[15-08 / 21:01] <Floppus> Niks besteld, neem maar weer mee
[15-08 / 21:02] <Floppus> 3 weken geleden note dat geprobeerd is pakje af te leveren
[15-08 / 21:02] <Floppus> Niks mee gedaan, krijg later brief dat ik inmiddels een nieuw modem zou moeten hebben ontvangen
[15-08 / 21:02] <User1> hehehe :P
[15-08 / 21:02] <User1> prutsers
[15-08 / 21:02] <Floppus> Die zou voor 1-8 geïnstalleerd moeten worden. In de PS: de modem moet niet voor 1-8 ge:installeerd worden (had hem nog niet eens) maar voor 1-9
[15-08 / 21:03] <Floppus> Ik bellen: Jullie bezorgen maar zooi, ik heb dit modem dus geweigerd
[15-08 / 21:03] <User1> omg
[15-08 / 21:03] <Floppus> Geen probleem, we sturen een nieuwe
[15-08 / 21:03] <Floppus> 3 dagen later "een installateur is aan de deur geweest, maar u was niet thuis. Neem svp contact op"
[15-08 / 21:03] <Floppus> Monteur?!!?
[15-08 / 21:03] <Floppus> Bellen: systemen down, kunnen niks nakijken
[15-08 / 21:03] <Floppus> Geen reactie, bericht verder, niks
[15-08 / 21:03] <User1> lol
[15-08 / 21:04] <User1> Pruters^2 :D
[15-08 / 21:04] <User1> geen crewlid die bij UPC werkt? :P
[15-08 / 21:09] <Floppus> had ze ff aan de lijn, we gaan verder
[15-08 / 21:09] <Floppus> geen modem ontvangen, begon me al af te vragen waar het bleef
[15-08 / 21:09] <Floppus> Vandaag brief: U wil een dienst van UPC gaan afnemen, bel dit 0800 nummer svp
[15-08 / 21:09] <Floppus> Ik bellen: nee wij zijn een extern callcenter, en weten ook niet waar het over gaat
[15-08 / 21:10] <Floppus> 0900 bellen: hmmm, ja vreemd. Ik kan een nieuw modem toesturen
[15-08 / 21:10] <Floppus> Ja, maar ik ben nooit thuis op aflevertijden
[15-08 / 21:10] <Floppus> Dan kan u het ophalen bij het postkantoor
[15-08 / 21:10] <Floppus> Ik zit hier in Vaassen; het postkantoor is vroeger dicht dan de postbodes aan de deur koemn
[15-08 / 21:10] <Floppus> Wordt zo teruggebeld...
[15-08 / 21:10] <Floppus> :r :r
[15-08 / 21:17] <Floppus> en jawel, of ik naar almere wil rijden om een modem te halen
[15-08 / 21:17] <User1> :X:X
[15-08 / 21:19] <User2> UPC volgt toch Blogs? -> blog!
[15-08 / 21:23] <Floppus> net teruggebeld; of ik even naar almere wil rijden 8)7
[15-08 / 21:23] <Floppus> Ze kunnen niet elders bezorgen
[15-08 / 21:23] <Floppus> Dus ik vraag of ze alleen bezorgen aan het standaard adres waar ik bekend sta
[15-08 / 21:23] <Floppus> Klopt
[15-08 / 21:23] <Floppus> Dan wil ik een adreswijziging doorgeven
[15-08 / 21:23] <Floppus> Dan worden uw producten verhuisd :/
[15-08 / 21:23] <Floppus> Dammit
[15-08 / 21:24] <Floppus> Laat maar: zeg de hele bende maar op
[15-08 / 21:24] <User1> :X:X
[15-08 / 21:24] <Floppus> Dat kan ik niet, ik zal even de juiste afdeling daarvoor benaderen
[15-08 / 21:24] <Floppus> De afdeling is dicht, wilt u morgen terugbellen?
[15-08 / 21:24] <Floppus> Ik zet de incassomachtiging wel stop
[15-08 / 21:24] <Floppus> Dan krijgt u een deurwaarder
[15-08 / 21:25] <Floppus> Ik heb bij deze medegedeeld dat ik wens op te zeggen, zet maar in het systeem
[15-08 / 21:25] <Floppus> Dat kan ik niet... :X
[15-08 / 21:25] <Floppus> Wordt morgen weer teruggebeld

Nou vraag ik me werkelijk af hoe het kan dat ik tot nu toe alleen al 3 uur energie in deze omruilactie heb moeten steken, en er gewoon nog steeds niks goed gaat. Ik maak kosten, stop er tijd in, maar de hamvraag is of ik UPC verantwoordelijk kan stellen (verzuimen te leveren of de problemen die levering belemmeren op te lossen).

Voor mij is duidelijk dat ik morgen alles opzeg als er niet een oplossing mogelijk blijkt. Omdat ook dat weer een berg gedoe meebrengt, zou het fijn zijn als iemand nog tips heeft om wellicht alsnog een oplossing te krijgen.

(trouwens, ik had aangegeven graag in de enquête te participeren, maar ik heb na het gesprek echt niemand meer gehad.) Daarnaast ben ik trouwens nog nooit zo netjes en behulpzaam te woord gestaan als vanavond, waarvoor complimenten, maar uiteindelijk schiet ik daar natuurlijk ook niets mee op.
 
Bovenaan