• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Upc Ga hier eens wat aan doen (geluidscircus)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter johnsmeets
  • Startdatum Startdatum
J

johnsmeets

Ciskobox die zonder coaxoutput alleen hdmi
Sinds ik deze box heb is het beeld behalve soms blokjes voor een splitsecond het volgende.
Op een aantal zenders zoals ard zdf natgeohd discoveryhd kan ik het geluid niet harder of zachter zetten met de afstandbediening van de box, en ook niet kiezen tussen dd of stereo of ondertiteling.
Dit is alleen op deze zenders de rest werkt normaal zoals het hoort.
Geluid op Natgeo en Discoveryhd staat ook een stuk harder en van de reclames word je helemaal hoteldebotel .
Als je naar guide gaat is het geluid ook harder dan als je naar een zender kijkt/luistert.
Kan me niet voorstellen dat dit a iets met bekabeling te maken heeft(2x monteur gehad) of in de signaalkasten in de wijk
 
Dit is inpreciepe normaal dat bij dolbidigital het geluid niet harder/zachter kan, als een box dat wel doet zoals philips dan reencode i het geluid wat inpreciepe noooit de bedoeling kan zijn van dd of dts, Cisco zend het dus gewoon bitstreamed door(zoals het hoort)
 
nou eehhh.. Neeeeeeeeeeee
Eerst effies goed lezen(of leg ik het niet goed uit?)
Historyhd heeft zelfde geluidsspoor/stream als natgeo hd En daar werkt het wel idem op alle 100 of meer zenders
Je wilt me toch niet vertellen dat de belangrijkste basisvoorzieningen op de bijgeleverde afstandsbediening niet werken namelijk harder en zachter zetten :(
 
Je moet ook niet je volume regelen met je mediabox. Dat werkt waardeloos.
Het volume op de mediabox zet je helemaal open, daarna kom je er nooit meer aan.
Vervolgens regel je het volume met je tv of home cinema. En ja, dat kan met dezelfde afstandsbediening.
Er zijn codes beschikbaar voor de meeste merken TV's.

Verschil in geluidsniveau met de guide is bekend. Er wordt dan geloof ik overgeschakeld van DTS naar stereo/analoog ofzo. Heel vaag allemaal, maar ze krijgen die mediabox firmware maar niet goed na al die jaren.
 
Op mijn receiver zit geen knopje guide en geen knopje info en ik wil geen twee afstandbedieningen gebruiken.Bij mijn philips werkte alles normaal tot ie de geest gaf.
 
Heb je hier al gekeken?
https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/84/kw/afstandsbediening%20instellen
 
René [Mr. Jinx] zei:
Heb je hier al gekeken?
https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/84/kw/afstandsbediening%20instellen

Waarom dat is voor als het helemaal niet werkt HET WERKT BIJ ALLE ZENDERS normaal 4 stuks uitgezonderd ,ard zdf Natgeo hd Discovery hd das toch totaal van de knotse ::) :'(
 
Het werkt niet goed omdat je het volume van de mediabox regelt. Wat ik probeer uit te leggen is dat je via de afstandsbediening van je mediabox ook het geluid van je tv kunt regelen.

Hiervoor moet je een instelling op je afstandsbediening wijzigen.

Maargoed, als je eigenwijs wilt zijn moet je het verder zelf maar weten.
 
Pfftt waarom werk het op het hele Zenderpakket wel dan? Geef daar eens antwoord op(over eigenwijs gesproken geef daar dan eens antwoord op en waarom werkte op de philips alles wel?)
Mijn tv geluidsvolume is geblokeerd
aansluitingen ciskobox en blu-ray hdmi out beiden naar hdmi in receiver en van receiver naar tv
 
Op de 4 genoemde kanalen waarop het volume niet werkt wordt het geluid in dolby direct aangeleverd en hier werkt de volume toesten niet.

Als de software bug op de andere HD kanalen voor het volume ooit is opgelost dan hebben deze kanalen ook dit bovengenoemde probleem.

Een mogelijke oplossing is een afstandsbediening van het merk Harmonie deze is zeer makelijk te programmeren.

73's
 
Terug
Bovenaan