• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC fiber power 120 mb

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nokkebrok
  • Startdatum Startdatum
N

nokkebrok

Hallo,

Inmiddels ten einde raad.
Ik heb sinds 2 weken UPC Fiber Power 120 mb.

Ik zal even bij het begin beginnen...
Ik heb een HP pc met de volgende specificatie's:

- geïnstalleerd besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64-bits
- Intel Core i7 processor 860
- Intel H57 PCH chipset
- 6 Gb DDR3 intern geheugen
- geheugenslots: 4x DIMM sockets
- 2 externe posities voor optische drive, 2 interne posities voor harddisk, 1 slot voor Pocket mediadrive, landingpad voor USB- en 1394 apparaten
- 1.5 Tb SATA 3G harddisk (5400 rpm)
- optische drive: DVD writer (DL) met LightScribe technologie
- grafische kaart: nVidia GeForce GT 220 met PureVideo HD technologie, totaal tot 3839 Mb videogeheugen beschikbaar, waarvan 1 Gb gereserveerd
- aansluitingen: 8x USB 2.0 poort (2 voor), 2x audiopoort voor, 6x analoge audiopoort achter, 1x digitale audiopoort achter, 2x FireWire IEEE 1394 poort (1 voor)
- videoaansluitingen: DVI poort, VGA poort, HDMI poort
- uitbreidingsslots: 3x PCI Express 1x (2 vrij), 1x PCI Express 16x
- 15-in-1 geheugenkaartlezer
- draadloze optische muis
- draadloos toetsenbord
- geïntegreerd 10/100/1000 netwerkinterface Gigabit Ethernet LAN
- draadloze technologie: Wireless LAN 802.11 b/g/n PCI Ex1 minikaart

Van UPC heb ik de modem Cisco EPC 3212
De router die er tussen zit is de Linksys WRT160N (met de nieuwste firmware update)

Als ik de router er tussen uit haal en mijn pc techtstreeks op op de modem aan sluit haal en ik doe de test op de UPC site haal ik een snelheid van 90 MB.
Doe ik draadloos haal ik een snelheid van hooguit 30 MB.
Ik weet dat je altijd wel iets verlies als je draadloos heb... maar zelfs met draad kom ik niet eens boven de 100 MB uit.
UPC al een paar x aan de lijn gehad maar hun kunnen (of willen) mij niet verder helpen.
Inmiddels ook al het internet af gezocht en alles maar ik kom er niet meer uit.
Mijn anti virus er al afgegooit en alles maar niks helpt.
Ook al geprobeert alles van de stroom te halen enz...dus jullie begrijpen dat ik het echt niet meer weet...

Iemand van jullie nog een idee hoe ik draadloos toch die 120 MB kan halen (of tenminste in de buurt kan komen van die 120 MB).

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Nokkebrok
 
Bij windows 7 64- bits haal ik draadloos ook maar 54mbps met een linksys wrt320N + linksys wusb600n

En in windows xp haal ik wel de volle 300mb

De linksys die jij heb heeft 4x 10/100mb poorten en draadloos 300mb

Dus draadloos zou moeten werken maar zoals ik net zei dat het op windows 7 niet echt lukt

Wat voor probleem dat is weet ik helaas niet

Mijn vriendelijke groet,

Melvin
 
Ai, je heb de verkeerde router gekocht:
https://www.smallnetbuilder.com/content/view/30344/97/
"It's a two-antenna design (2T2R) with around 80 Mbps of routing throughput and 10/100 switch."

Hiermee kan je never nooit bedraad 120 Mbps gaan halen. En draadloos is dat al helemaal niet te doen.
 
Hallo,

Bedankt voor het reageren... ik had dus de verkeerde router.
Inmiddels de Linksys WRT320N gekocht.
Maar nu is mijn vraag hoe ik die het beste kan instellen zodat ik toch de goede snelheid kan halen.
Want tja ik heb niet voor niks 120 mb fiber power, toch ;)
Ik blijf nl bij de test hangen op 75 a 80 mb... Of is dat normaal met de router ertussen... owja ik heb hem aangelosten met een kabel dus niet draadloos.
Alvast bedankt.

Groetjes Nokkebrok
 
De Linksys WRT320N kan weliswaar >120 Mbps qua WAN->LAN throughput aan, maar het is zeker niet de snelste router op dat punt, b.v. in vergelijking met D-Link routers.

https://www.smallnetbuilder.com/index.php?option=com_chart&Itemid=189

Maar goed, het zou in theorie moeten kunnen. Begin eens om te checken of de WAN poort in de router staat ingesteld op 1 Gbps (het gaat hier dus om de verbinding met het UPC modem). Verder kan je dezelfde check doen met betrekking tot de netwerkkaart in je PC (1 Gbps full duplex). Probeer dit eerst, want het niet halen van de max snelheid kan duizend en een verschillende oorzaken hebben.

Kijk verder naar de kwaliteit van de gebruikte UTP kabels: minimaal Cat5e. Cat5 voldoet niet voor snelheden > 100 Mbps.
 
Cat5 is prima geschikt voor gigabit. Bekijk de IEEE specificaties maar, of zie https://en.wikipedia.org/wiki/Gigabit_Ethernet#1000BASE-T
Stel verder NOOIT je netwerkverbinding handmatig in op n bepaalde snelheid, maar gebruik autonegotiation (standaard).
(Natuurlijk zijn er gevallen waar dat wel nodig is. Maar dat zal met alle huis-tuin-en-keuken netwerkapparatuur niet aan de orde zijn.)
 
Stel verder NOOIT je netwerkverbinding handmatig in op n bepaalde snelheid, maar gebruik autonegotiation (standaard).
(Natuurlijk zijn er gevallen waar dat wel nodig is. Maar dat zal met alle huis-tuin-en-keuken netwerkapparatuur niet aan de orde zijn.)

Dat ben ik niet met je eens en al helemaal niet als je het hebt over de verbinding tussen de router en de modem. Vaak moet je daar 1000 Mbps forceren, anders pakt hij vrolijk 100 Mbps en haal je dus niet de max snelheid. Ik heb dit zelf meegemaakt bij 3 routers van verschillende merken.

Wat de instelling van de netwerkkaart betreft: autonegotiation gaat lang niet altijd goed, aangezien er meestal wordt gewerkt met netwerkapparatuur van verschillende merken. Toegegeven: dit zou niet moeten kunnen, maar de praktijk wijst anders uit.

@UTP kabel: theoretisch kan het inderdaad, maar cat5e is gewoon geschikter voor een gigabit netwerk. Voor de meerkosten hoef je het sowieso niet te laten. Die zijn te verwaarlozen bij het relatief geringe aantal meters in een thuisnetwerk.
 
allereerst vraag ik me af waarom je in zo'n systeem een 5400RPM harddisk hebt...

Controleer inderdaad even je kabel, heb je een cat5? Of een cat5e of een cat6?

Als je een cat6 hebt, hoelang is deze dan?
Hoelang is de kabel vanaf je aanlsuiting naar je modem.
 
jtech zei:
Dat ben ik niet met je eens en al helemaal niet als je het hebt over de verbinding tussen de router en de modem. Vaak moet je daar 1000 Mbps forceren, anders pakt hij vrolijk 100 Mbps en haal je dus niet de max snelheid. Ik heb dit zelf meegemaakt bij 3 routers van verschillende merken.

Wat de instelling van de netwerkkaart betreft: autonegotiation gaat lang niet altijd goed, aangezien er meestal wordt gewerkt met netwerkapparatuur van verschillende merken. Toegegeven: dit zou niet moeten kunnen, maar de praktijk wijst anders uit.

@UTP kabel: theoretisch kan het inderdaad, maar cat5e is gewoon geschikter voor een gigabit netwerk. Voor de meerkosten hoef je het sowieso niet te laten. Die zijn te verwaarlozen bij het relatief geringe aantal meters in een thuisnetwerk.

Ik heb hier een stuk cat5 met diverse koppelblokjes naast een krachtstroomkabel lopen over een afstand van 50 meter. Geen enkel bitje verlies in de afgelopen 2 jaar tijd.

Het klopt dat er weleens problemen zijn met autonegotiation, maar dat is toch eigenlijk iets van het verleden. Als je geen gigabit verbinding krijgt met autonegotiation is de kans vrij groot dat er n draadbreuk is.
 
mocht je de router neit terug kunnen brengen dan kijk een of je er bijv dd-wrt op kan installeren en ook meot je even fiber power optimizer van upc installeren, mini pci kaarten gaan veelal tot 270 mbps en ga na of je de goede drivers wel hebt vooral met 64bit systemen, de router is gebaseerd denk ik op max 160mbps wat ze daarmee meestal bedoelen is de lan netwerk snelheid het is dan neit gezegd dat je met internet enzo die snelheid gaat halen, maar je minimaal een 300mbps router nodig met minimaal cat5E patch kabels, een type router durf ik neit meer aan te bevelen alhoewel linksys wel fijne routers zijn.
 
Terug
Bovenaan