• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC en Ziggo verliezen klanten na bekendmaking fusie

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jan_Assen

De Nederlandse kabelexploitanten UPC en Ziggo hebben klanten verloren nadat bekend is geworden dat de twee bedrijven samengaan.
Dat meldt eigenaar Liberty Global vrijdag.
Het bedrijf rondde op 5 november 2014 de overname van Ziggo officieel af. Liberty Global was al eigenaar van UPC en zal de twee bedrijven fuseren onder de naam Ziggo.
Sinds de overname zag UPC zijn klantenbestand met 11.000 abonnees slinken. Bij Ziggo vertrokken in de laatste twee maanden van het jaar 15.000 klanten. Die daling gaat tegen de trend van de rest van het jaar in. Over het hele jaar genomen wonnen UPC en Ziggo juist 31.000 klanten.
De in Nederland behaalde omzet van Liberty Global steeg vorig jaar met meer dan 20 procent naar 1,5 miljard dollar (1,3 miljard euro).
Volgens het bedrijf blijven de marktomstandigheden in Nederland uitdagend en zijn concurrenten, zoals KPN, zeer actief met promoties en marketing.


Door: ANP/NU.nl
 
De Nederlandse kabelbedrijven UPC en Ziggo die sinds november van vorig jaar eigendom zijn van hetzelfde moederbedrijf zagen sindsdien 26.000 klanten de deur uit lopen. De twee bedrijven gaan fuseren en verder onder de naam Ziggo maar niet iedereen is daar kennelijk blij mee.

Zowel UPC en Ziggo zagen het afgelopen jaar hun klantenbestand groeien maar sinds de overname is er ineens sprake van een daling van het aantal klanten. Het is niet helemaal duidelijk wat de reden is dat 26.000 klanten hun abonnement hebben opgezegd. Dit kan te maken hebben met de fusie, maar ook met recente prijswijzigingen of het feit dat Ziggo begin november bekendmaakte hoofdsponsor te worden van Ajax.

Over het hele jaar genomen wisten UPC en Ziggo 31.000 klanten te winnen, maar gezien het grote verlies in de afgelopen paar maanden had dat veel meer kunnen zijn. Liberty Global is het moederbedrijf van UPC en Ziggo en dat bedrijf wist vorig jaar 20 procent meer omzet te boeken, van problemen is dus zeker geen sprake.

UPC en Ziggo wijzen zelf naar de marktomstandigheden en de concurrentie met KPN als reden voor het dalen van het aantal klanten.

Bron: techzine.nl
 
Voor Ziggo/UPC te hopen dat dit een eenmalige dip is. Maar vrees dat niet niet bij één kwartaal blijft. Hoewel ze hun best doen merk ik in onze omgeving, waar het overgrote deel al 10+ jaar bij ziggo zit, dat daar nu significante veranderingen zijn opgetreden. Meeste zijn over naar KPN Glas en de meeste zijn tevreden met met name de hogere upload en dat weegt schijnbaar toch echt zwaarder dan de rest.

Afwachten wat er na 1 april gaat gebeuren, maar anders gaan wij ook over naar 100/100 KPN.
 
Waarschijnlijk veel mensen overgestapt naar kpn, die maakte afgelopen maanden veel reclame. Maar dat speculeer ik maar...

Sent from my MI 3W using Tapatalk
 
Voor Ziggo/UPC te hopen dat dit een eenmalige dip is.
Nou, in ieder geval hoop ik, dat de nieuwe Ziggo er nog een dip bij krijgt, want de plannen m.b.t. de Hoogtezonbox, het stoppen met de vrije verkoop van apparatuur en smartcards, alsmede de komende prijsverhoging staan me nu al niet aan.:evil:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat alleen maar meer worden....zit links en rechts om me heen te kijken naar alternatieven....
 
Misschien kan je modules straks gewoon nog kopen, maar dan niet meer via de dealers maar alleen via Ziggo zelf?

Dat de verkoop helemaal stopt is toch nog niet zeker?

Dat er huur als optie bijkomt, is wel duidelijk.
 
Als UPC klant hoopte ik dat we dezelfde mogelijkheden/prijs als Ziggo zouden krijgen omdat Ziggo immers de "grootste" was! Nu langzamerhand blijkt dat wij als UPC klant deze voordelen, die Ziggo-klanten wel hebben, niet krijgen dan haak ik ook af. Ik heb zowel Canal Digitaal alsook UPC aan mijn TV hangen dus is het een kwestie van opzeggen.

Het leek zo mooi, geen dure CI+modules meer huren voor je Startpakket met een maandelijks extra tarief van E 5,50 en tweede nog eens E 4,00 extra!
Ik betaal nu voor het pakket wat Ziggo voor E 17,95 aanbiedt bij UPC E 28,80!
 
De UPC tarieven met absurde huurbedragen zijn gewoon belachelijk.
Dat starterpakker moet gewoon worden opgeheven.
Slaat toch nergens op bijna 24 euro per maand voor een digitaal basispakket ! Bij Ziggo kost dit nog geen 18 euro per maand !!

En 5,50 euro per maand vragen voor de eerste CI module met smartcard is gewoon oplichterij van de bovenste plank .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan