• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC en Windows Media Center / Mythtv / TVheadend

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Master_Marcel
  • Startdatum Startdatum
M

Master_Marcel

Wat ik mij eigenlijk nu af vraag is het het al mogelijk om in het UPC gebied een HTPC te gebruiken? Ik denk dan aan Windows Media Center, Mythtv of TVheadend systeem.

Dan bedoel ik wel de digitale pakketten van UPC. Analoog is geen probleem werkend te krijgen, maar wie wilt nog analoog kijken op een LCD televisie.
 
Nee.

Digitale tv is alleen te kijken via de UPC mediabox en de daaraan gekoppelde smartcard.
De smartcard kan niet in andere apparatuur gebruikt worden, zelfs niet in de mediabox van bv de buurman.
Alles is gecodeerd en daarom zonder smartcard geen beeld.

Digitaal gaat er weinig tot niets, omdat de mediabox uitgezonderd de HDMI poort (met HDCP) geen digitale uitgang heeft.
USB en netwerk aansluiting zijn niet bruikbaar.

Er is meen ik wel een mogelijkheid om de Home Theater PC via een infrarood zender de mediabox te laten besturen en het signaal van de scartuitgang daarvan via een videokaart te gebruiken.
Dat zou ook met HDMI moeten kunnen, maar volgens mij zijn er geen PC kaarten met HDMI ingang.


Iedereen hoopt dat die mediabox / smartcardkoppeling in de toekomst verdwijnt, waarmee dan een vrije keuze van apparatuur mogelijk word.
Men schijnt er in het buitenland al mee te experimenteren.
Wanneer het hier zover is? Geen idee, maar zeker niet binnenkort. Ik persoonlijk denk in jaren.
 
Bedankt voor je reactie Johnny54.

Jammer dat dit nog steeds niet mogelijk is, en dat je nog steeds gebonden zit aan de apparatuur die UPC levert. Ik vind dit eigenlijk niet meer kunnen in deze tijd, maar dat is mijn mening.

Ik zou toch heel graag een HTPC willen bouwen, dus dan ben je aangewezen op DVB-T (Digitenne) of DVB-S (Canal-Digitaal).
 
Het kan wel maar je moet de boxkey en RSA van je mediabox uit laten lezen in polen. Daarna kun je het kaartje icm de sbox emu gebruiken. Alleen dit is voor de meeste mensen teveel gedoe en niet interresant.
 
Terug
Bovenaan