• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC en traffic shaping

  • Onderwerp starter Onderwerp starter gabberjoost
  • Startdatum Startdatum
G

gabberjoost

Ik wil binnenkort misschien weer terug naar UPC, nadat ik er een paar jaar geleden ben weggegaan vanwege het afknijpen van torrent en usenet verkeer. Doen ze dit nog steeds (woon in Haarlem)?
En kan elk modem wat UPC uitlevert, ook in bridge mode gezet worden, zodat ik m'n eigen router kan gebruiken?
 
Afknijpen is volgens mij niet meer aan de orde.

Elke modem kan, sommige direct, anderen handmatig in bridge worden gezet.
 
bafplus zei:
Afknijpen is volgens mij niet meer aan de orde.

Elke modem kan, sommige direct, anderen handmatig in bridge worden gezet.

Voor andere is bridge de enige mogelijkheid (de simpele modems zonder Wifi zoals de Cisco EPC3000/3212).
 
Dacht ergens te lezen dat ze voor nieuwe klanten FUP fair use policy inschakelen , je bent dan afhankelijk van je buurt genoten hoeveel die downloaden... heb er een bijgesloten mening of ja vergelijking over maar heb geen zin weer een opstand te veroorzaken hier :P
 
gabberjoost zei:
Ik wil binnenkort misschien weer terug naar UPC, nadat ik er een paar jaar geleden ben weggegaan vanwege het afknijpen van torrent en usenet verkeer. Doen ze dit nog steeds (woon in Haarlem)?
En kan elk modem wat UPC uitlevert, ook in bridge mode gezet worden, zodat ik m'n eigen router kan gebruiken?

Ik woon in dezelfde postcode en heb de afgelopen 2 jaar geen problemen gehad met de snelheid. Op het probleempje van december tot eind maart dan na :P upc gaf mij toen meer dan 300Mbit hehe
 
@ 47

Nee, je bent afhankelijk van andere mensen met dezelfde abonnements-snelheid. Ze kijken naar het gemiddelde binnen een abonnementsvorm. Logischerwijs zal het gemiddelde bij een 200Mb/s-abonnement hoger liggen dan bij het gemiddelde van een 60Mb/s-abonnement.

Hmja, kan je een bericht gaan verwijderen (trashcan), met hetzelfde gemak had je beide berichten even naar het juiste topic kunnen verplaatsen... had je zelf ook niet nutteloos hoeven posten. Kan het mis hebben hoor... ???
 
Terug
Bovenaan