• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC en analoge homevox huiscentrale

  • Onderwerp starter Onderwerp starter melle18
  • Startdatum Startdatum
M

melle18

We hebben een homevox universal 1-4E met UPC telefonie. Sinds kort hebben we een groot probleem met poort 11, deze geeft geen kiestoon (als andere poorten daarnaar bellen is er een in gesprekstoon). Resetten hielp in eerste instantie af en toe maar nu niet meer. Als we gebeld worden, gaat de telefoon alleen over op de andere poorten. Aangezien we toch ook vaak problemen met UPC telefonie zelf hebben, vraag ik me af of de huiscentrale gewoon kapot is of dat het toch een UPC-probleem is. We willen graag een huiscentrale maar ik heb er natuurlijk niet zo'n zin in om weer een nieuwe te kopen (dacht aan de homevox-5n via marktplaats) als het toch een UPC-probleem is. Ik heb even op internet zitten zoeken en lees op een paar fora dat een homevox huiscentrale problemen zou geven op UPC terwijl anderen geen probleem zouden hebben.
heeft iemand enig idee?
 
Als jouw centrale alleen problemen heeft op een poort, dan kun je er vanuit gaan dat het aan je centrale ligt en niet aan de telefonie van UPC.
Sinds kort hebben we een groot probleem met poort 11, deze geeft geen kiestoon (als andere poorten daarnaar bellen is er een in gesprekstoon). Resetten hielp in eerste instantie af en toe maar nu niet meer.
Dit bevestigt alleen maar dat het aan jouw centrale ligt. Als jij namelijk intern belt heeft dat helemaal niets met UPC telefonie te maken.

Ik ken de centrale niet, maar bij sommige centrales kun je zelf nieuwe firmware, of de bestaande opnieuw, inzetten. Kijk eens of dit bij deze ook kan en doe dat dan eens. Misschien helpt het.
 
melle18 zei:
We hebben een homevox universal 1-4E met UPC telefonie. Sinds kort hebben we een groot probleem met poort 11, deze geeft geen kiestoon (als andere poorten daarnaar bellen is er een in gesprekstoon). Resetten hielp in eerste instantie af en toe maar nu niet meer. Als we gebeld worden, gaat de telefoon alleen over op de andere poorten. Aangezien we toch ook vaak problemen met UPC telefonie zelf hebben, vraag ik me af of de huiscentrale gewoon kapot is of dat het toch een UPC-probleem is. We willen graag een huiscentrale maar ik heb er natuurlijk niet zo'n zin in om weer een nieuwe te kopen (dacht aan de homevox-5n via marktplaats) als het toch een UPC-probleem is. Ik heb even op internet zitten zoeken en lees op een paar fora dat een homevox huiscentrale problemen zou geven op UPC terwijl anderen geen probleem zouden hebben.
heeft iemand enig idee?

Ik heb ook een homevox-1-4F, zover k weet kan je deze niet updaten, Eprom ipv flashrom,
daar is deze en dan ook de E denk ik te oud voor, heb deze voor 5gld gekocht rond 98
Werkt goed met wat voor tel lijn dan ook

Ik snap alleen niet wat je bedoelt met port 11, tcpip port 11 is active users, lijkt me stug, maar wie ben ik, dat die centrale daar gebruik van maakt.
Probeer is een tel direct op je modem.

Nog een ding de tel. kabeltjes moeten getwist zijn, dus als je de stekkertjes gelijk naast elkaar houd,
dan zijn de kleuren bijv gr/rd-rd/gn, dus GEEN 1:1
 
Ik snap alleen niet wat je bedoelt met port 11, tcpip port 11 is active users, lijkt me stug, maar wie ben ik, dat die centrale daar gebruik van maakt.
Geen TCP/IP poort maar Toestelaansluitpunt 11

Overigens kan deze hele discussie gestopt worden want de topicstarter heeft een paar uur na het plaatsen van het bericht hier nog eens gekeken en is er vervolgens nooit meer geweest.
 
Johnny54 zei:
Geen TCP/IP poort maar Toestelaansluitpunt 11

Overigens kan deze hele discussie gestopt worden want de topicstarter heeft een paar uur na het plaatsen van het bericht hier nog eens gekeken en is er vervolgens nooit meer geweest.

Deze discussie kan idd gestopt worden maar ik heb nog veel vaker gekeken hoor! Je kan het forum nl ook bekijken op een andere pc als je niet ingelogd bent. We waren aan het verbouwen en wat bleek: 1 van de toestellen op toestelaansluitpunt 11 was afgesloten door de timmermannen wat de storing gaf. het stomme was dat we daar niet aan gedacht hadden omdat de storing niet continu was maar af en toe.
dank voor de reacties.
 
Je kan het forum nl ook bekijken op een andere pc als je niet ingelogd bent.
Dat ik daar niet aan gedacht heb. :embarassed:

Maar fijn om te horen dat het is opgelost.
 
Terug
Bovenaan