• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC dvr + Canopus 100/110?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jana
  • Startdatum Startdatum
Berichten
3
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds kort heb ik de UPC Mediabox dvr. Daarnaast heb ik al enige tijd de Canopus 100 om het analoge beeld van de vieorecorder via Firewire te importeren in de computer (iMac) Dit gaat met een speciale scartstekker aan de vcr waarop je aan de achterkant o.a. s-video kunt aansluiten. Die stekker heb ik nu aan de vcr-uitgang van de mediabox gekoppeld.
Resultaat: matige zwart/wit beelden op mijn computer. Is er ergens iets verkeerd gegaan of is er sprake van een denkfout?
 
Ik neem aan dat een canopus 100 een soort van consumenten Avid Mojo is.

Het kan een van de volgende 4 zaken zijn:

Of je staat in s-video ook wel Y/C of S-VHS (2-component) mode en levert een CVBS signaal aan
Of je probeerd RGB als Y U V in te laden (3-component) (als dat er op zit)
Of de box staat in RGB mode, terwijl jij in S-video modus tracht op te nemen.
Of je hebt CCIR of SECAM als opname norm staan

Omdat je waarschijnlijk via een DV codec (4:2:0 YUV sampling) in gaat laden (ik neem aan dat er geen uncompressed 50 megabit modus op zal zitten) is s-video belangrijk, composiet werkt ook wel alleen de chroma in je beelden is dan een stuk minder (=fletser beeld)

Tip:
Veel TV's met 100hz hebben een s-video uitgang en zetten RGB beeld om naar s-video. (let dan wel op de sync met audio!)

suc6
 
Terug
Bovenaan