• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC digitale TV service

S

Soedjadi

:D
Werd vanmiddag opgebeld met de vraag of ik tevreden was met de mediabox en dig tv. Na de beller de bij dit forum gebruikelijke bedenkingen tov van de performance en (on)mogelijkheden te hebben verteld, kreeg ik het te verwachten antwoord - kinderziekten er komt binnenkort update etc.

Heb toch besloten om de 2 euro voor de extra zenders en 10 euro voor het Garuda TV programma te accepteren. Na het invullen van een hele waslijst via de telefoon werd mij beloofd dat een en ander mij schriftelijk zou worden bevestigd.

UPC heeft woord gehouden en mij niet teleurgesteld, zij presteerden het mij onderstaanfd bericht te sturen




Bedankt voor uw opdracht.

U heeft UPC Digital TV besteld.
Uw UPC MediaBox voor UPC Digital TV wordt zo snel mogelijk bij u thuis afgeleverd.

Wij wensen u veel plezier met de door u bestelde service(s).

Ik zal UPC niet proberen uit te leggen dat het fout is want dat zal echt niet eenvoudig zijn, ik spreek uit ervaring.


Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Zijn er nog meer soortgelijke hilarische berichten?
 
Ik weet wel dat ik nooit iets bestel als ze mij bellen. Je weet nooit of het wel de echte zijn of gewoon wat mensen die je scammen. Ik vraag altijd hun doorkies nummer en naam en dan wil ik wel terugbellen. Kan dat niet, dan hebben ze pech. Vervolgens zoek ik het officiele nummer op (ik bel natuurlijk niet het nummer wat hun me geven) :)


Garuda tv? Ik zal eens kijken of dat iets is. Momenteel heb ik gratis film1, dus tot dat verstreken is ben ik wel tevreden.
 
Vervolg
Zes uur later werd ik verblijd met het volgende bericht

Geachte heer
Uw order is geregistreerd onder nummer .......... U kunt dit gebruiken als referentie bij eventueel contact met de klantenservice.

Bedankt voor uw opdracht.

U heeft UPC Digital TV besteld.
Uw UPC MediaBox voor UPC Digital TV wordt zo snel mogelijk bij u thuis afgeleverd.
Wij wensen u veel plezier met de door u bestelde service(s).
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Wordt vervolgd O0
 
En nu maar hopen dat er niet een lolbroek op dit forum is die dat nummer gaat misbruiken.
 
Soedjadi zei:
Werd vanmiddag opgebeld met de vraag of ik tevreden was met de mediabox en dig tv. Na de beller de bij dit forum gebruikelijke bedenkingen tov van de performance en (on)mogelijkheden te hebben verteld, kreeg ik het te verwachten antwoord - kinderziekten er komt binnenkort update etc.

Dat zijn dus excuus smoesen. Ik krijg nu eindelijk een nieuwe mediabox na een aangetekende brief gestuurd te hebben (5,75 €). Bevalt het me dan nog niet kan ik onder contract uit. Die monteur die van de week langs was geweest zei dat de 1.82 update problemen had moeten verhelpen wat blokken ed. betreft.
Denk dat er eerder een x-aantal boxen niet goed zijn. De mevrouw die mij vanmiddag belde van het hoofkantoor vermelde ook dat niet iedereen problemen heeft, zoals wij hier al deden vermoeden. De ene wel de ander niet. Kan ik me toch niet anders voorstellen dat een deel van de boxen niet goed is. kan je wel firmware updates blijven schrijven maar dan blijft toch een zooitje.

Signaalwaardes gemeten door de monteur (incl. huiskamerkabel): 71,71,69
 
Ik vind dat signaal aan de grens.
Hoe het precies met de kabel signaal zit weet ik niet maar op de sateliet heeft elke zender zijn eigen signaal sterkte.
Dus als je algemeen een goed sinaal heb op een satelliet kan zijn dat sommige zenders minder zijn en fijnafstelling nodig is.
Hoe heeft die het precies gemeten?
 
Met zo'n speciale meter hè. Dit zijn volgens UPC goede waardes.

Opmerking van de monteur was: Ik vertelde hem dat het analoge signaal nu zo goed (na alle aanpassingen die ik gedaan heb)dat ik eignelijk niet meer digitale tv nodig heb. Hij antwoorde dat je bij de meeste wel verschil ziet. Omdat die slechte binnenhuis installatie hebben. En ik dit geval een hele goede.
 
Het door de kabelexploitant aangeboden signaal moet een signaalsterkte hebben tussen 63,5 en ± 70 dBuV. Hier is alle apparatuur op gebouwd.
Aan het eind van je huisinstallatie, dus bij je tv etc moet je nog minimaal die laagste waarde hebben.
71, 71, 69 zijn dus perfecte waarden. Ze zitten aan het maximum.
 
Voor analoog beeld zijn dit wel de juiste vereiste waarden maar dit heeft toch geen invloed op je DTV signaal.

Deze drie waardes waarover gesproken noemen we de laag/midden/hogere frequentye banden.

Dtv zit meestal op de 124 band, en deze heeft een minimaal waarde van 40 DB nodig. Je andere waardes kunnen dan wel hoog zitten maar je DTV signaal niet. Zodra dit te laag is en je waardes zijn aan de vereiste waardes, dan raden ze bij UPC aan voor een versterker om je DTV signaal omhoog te schroeven. Zijn je waardes niet aande eisen ( denk hier dan aan onder de 60DB dan word een planmonteur ingeschakeld die de lijn van de EV naar de WCD gaat langslopen. Deze monteur moet er voor zorgen dat de waardes hoger komen te liggen dan voorheen het geval is.
 
Waarom zetten ze dan deze waardes op de storingsformulieren, het was voor controleren voor het signaal. Neem aan dat die kabel1 monteurs wel weten wat ze doen. En waarom laten ze je dan aan de hand van deze waardes veranderingen doen?

1e keer : 63,63,57
2e keer : 71,70,70 door plaatsen versterker (udf-44).

Overigens de monteurs hebben alleen gemeten en ik heb alle verbeteringen zelf toegepast.
 
Terug
Bovenaan