• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC Digitale Telefonie

  • Onderwerp starter Deleted member 6805
  • Startdatum
Xamol, weet jij meer over de telefoontoestellen die evt. FSK ondersteunen?? IK heb een Chicago 350, zeker geen goedkoop ding. Kan nergens ontdekken of hij naast DTMF ook FSK ondersteunt. Jij wel??
 
Had voor ik dit las in een ander topic (zie https://ziggoforum.nl/topics/8572/) hier al antwoord gegeven: ik ken de Chicago 350 niet goed genoeg om zeker antwoord te geven, wel lijkt het me sterk dat een KPN toestel (dat is de Chicago toch?) FSK ondersteund.

IK heb zelf een Philips (Zenia Voice 200), die ondersteund zowel FSK als DTMF. Ook dit stond nergens in een handleiding, laat staan hoe je hem omzet van het ene systeem naar het andere, maar gelukkig bood de (overigens erg goede, het kan dus wel) telefonische helpdesk van Philips uitkomst. Ook alle duurdere Siemens telefoons (maar niet de A100 die UPC gratis weggeeft) ondersteunen beide.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik las vandaag in een aantal kranten dat Digitale Telefonie middels VOIP absoluut nog niet veilig is. Zie hier het artikel in de Telegraaf.

Afluisteren bij internetbellen


GAITHERSBURG, vrijdag
Telefoneren via het internet is gevaarlijker dan via gewone telefoonlijnen. Telefoontjes kunnen makkelijker worden afgeluisterd en gesprekken kunnen ineens wegvallen. Organisaties die het zogeheten Voice over Internet Protocol (VoIP) willen introduceren, moeten zeer voorzichtig zijn.
Dat zegt het Amerikaanse overheidsbureau National Institute of Standards and Technology (NIST) in een rapport. Volgens het NIST zijn de gevaren van VoIP, dat ook in ons land steeds populairder wordt, groter dan bij de traditionele telefoonsystemen omdat het dataverkeer gekoppeld is aan het internet. Ook hebben conventionele afweermiddelen, zoals firewalls, weinig zin bij VoIP, omdat daardoor de verbinding vertraging oploopt of wegvalt. Het NIST raadt dan ook aan om aparte netwerken te gebruiken voor internet en VoIP.

Het bellen over internet is een snelgroeiende markt. Dit komt omdat VoIP veel goedkoper is dan gewone telefonie en gebruikmaakt van bestaande netwerken. In de Verenigde Staten investeerde het bedrijfsleven in het afgelopen jaar $2,3 miljard in de aanleg van VoIP-systemen. Op de consumentenmarkt groeit VoIP eveneens snel.
 
Digitale Telefonie heet natuurlijk niet voor niks ook wel VoIP...

Voice over Internet Protocol....

Oftwel, ze gebruiken het tcp/ip protocol om de digitale pakketjes heen en weer te sturen, echter gebeurd dit op een compleet apart netwerk... Dus je hoeft niet bang te zijn dat je telefoonverkeer daadwerkelijk over het internet heen gaat...
 
Nou helaas gebeurd dit niet op een apart netwerk.
Want je verkeer gaat over de zelfde lijn als je internet en gaat er ook bij langs alleen krijgt voice voorrang op de data pakketjes en daar door loopt voice minder vertraging op.
uit eindelijk gaat de voice bij de provider over naar een aparte bestemming waar hij het telefonie netwerk op gaat van KPN of het VOIP netwerk van een ander of natuurlijk naar een andere Chello VOIP gebruiker.
 
sytzesmit zei:
Nou helaas gebeurd dit niet op een apart netwerk.
[..]

Uiteraard gaat dat over hetzelfde kabeltje... Moet UPC dan nog een extra kabel komen leggen als je gaat bellen via de kabel?? ;)

Wat ik bedoelde is dat het niet zo makkelijk af te luisteren is zoals hierboven uit dat artikel blijkt, omdat je telefonieverkeer dus helemaal het internet niet gebruikt...
 
Terug
Bovenaan