• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC digitaal, ja of nee?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dirkkie
  • Startdatum Startdatum
D

dirkkie

Lange tijd wil ik graag digitale televisie maar alle problemen en klachten waarover ik lees weerhouden mij van het nemen van een UPC digitaal abbonement. Is dit nu echt allemaal zo dramatisch of heeft UPC de laatste tijd zijn zaken al wat beter op orde? Welk abonnement of eigenlijk welke decoder kun je dan het beste nemen?

Bvd gr. Dirk
 
Hoi Dirk,

Mijn ervaring is de volgende. Digitale televisie is mooier dan analoog. Je ziet echt wel verschil. Op dit moment kijk ik nog via een ouderwetse beeldbuis en daarom kan ik nog niet echt genieten van de hd zenders.

Wat betreft UPC en dit product. Ik heb al digitale televisie sinds een flink aantal jaar. Ik heb het in verschillende woningen gehad en ben dus een paar keer verhuisd.

Ik heb eigenlijk altijd wel wat problemen ondervonden met slecht signaal, wandcontactdozen die niet voldoen en kabels die niet geschikt zijn. (ook al denk je dat je kwaliteitskabel inhuis hebt.) Ik heb op alle adressen ook een monteur gehad na klachten en dan bleek het niet meer om mijn bekabeling te gaan (omdat ik die vaak als eerste vervang en verbeter).


Als je niet vies bent van zelfonderzoek en zelf knutselen en zo af en toe bereid bent de helpdesk te bellen en een monteur thuis te ontvangen worden de klachten meestal redelijk opgelost door UPC. desondanks moet je UPC altijd wel achter de broek aanzitten en goed controleren of zij hun werk gedaan hebben. Het grootste advies dat ik je kan geven is controleer altijd je eigen bekabeling en verbeter die of sluit deze juist aan. Want pas dan komt de monteur kosteloos.

Ik ben zelf geen expert en vraag ook geregeld advies hier. Maar om nu te zeggen dat het altijd vlekkeloos verloopt NEE DUS.

Wellicht hebben anderen betere ervaringen maar ik spreek niet voor hen. Op dit moment kijk ik al weer een paar weken zonder problemen (als je het uitvallen van UPC on demand niet meerekent). Ik blijf bij UPC omdat ik weet dat dathet bij digitenne niet veel beter is en omdat ik een totaal pakket heb met de snelste verbinding van internet in mijn regio op dit moment. Ik heb het eigenlijk altijd voor het internet gedaan. Telefonie heb ik ook en dat verloopt meestal vlekkeloos.

Zorg er wel voor dat je bij elke verandering (administratief) bij UPC hen altijd achter de broek aanzit want daar wil nog wel eens wat fout gaan.

Kortom ik ben een kritische gebruiker die 80% van de tijd tevreden is. Ik zou als raport cijfer een 7 geven aan UPC.
 
Ik heb ook al vele jaren digitale tv van UPC (geen internet en telefoon) en heb alleen in het eerste begin problemen gehad. Die werden veroorzaakt door een slechte wandcontactdoos (bij mij tevens aop in de huiskamer) Na dat die was vervangen door UPC heb ik geen problemen meer gehad. Ook niet met de tweede box in de slaapkamer. Die is aangesloten middels zgn satelliet kabel en een versterker (Tratec van upc) Beide boxen werken perfect. Ook tegelijk.

Tja alles staat of valt met goede verbindingen en kabels. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.
 
Zijn dan al die "horror" verhalen dan gebaseerd op slechte bekabeling waarvoor men zelf verantwoordelijk is? Hoe zit het dan met klachten als:
- updates op ongebruikelijke tijden
- slecht functionerende afstandbediening
- mediabox die om de haverklap moet worden gereset

Ik probeer me via internet in te lezen over dit onderwerp maar ik word er helemaal kierewiet :o van. Heb in iedergeval geen zin in continu gezeur en wil niet ongeloofelijk druk zijn met een simpele behoefte als tv-kijken. Echter trekken de voordelen van digitale tv wel enorm...
 
Je moet niet uit het oog verliezen dat;

Als het bij mensen allemaal goed gaat hoor je die mensen nooit op welk forum dan ook en dat is de overgrote meerderheid.

Als ik mij goed herinner is zo'n 90% of meer van alle signaal problemen te wijten aan de binnenhuis installatie en dus niet de verantwoording van UPC.

Als je b.v. 3 miljoen klanten hebt en 1% klaagt, gaat het over 30.000 klanten. Dat klinkt veel maar in verhouding gezien is dat erg weinig.

Bij elke grote organisatie gaan zaken soms de mist in, daarin is UPC niet uniek.

Mediaboxen e.d. is altijd techniek hetgeen kapot kan gaan cq niet goed functioneerd, net als een auto, computer enz. enz.

Dus laat je niet misleiden door negatieve geluiden op forums, UPC is niet de allerbeste maar zeer zeker niet de slechtste provider. Ik ben door de bank genomen tevreden en gelukkig is er ook nog het webcareteam, mijn helden ;)
 
Uiteraard besef ik mij dat 100 negatieve reacties niet representatief zijn voor het totaal aantal gebruikers. Al komen dit soort wanklanken vaak wel voort uit, meestal structurele, problemen. Ik zoek een aantal bevestigingen van mensen die wel tevreden zijn over dit product, puur voor mij eigen gerusttoestand ;)

Veel klachten zijn ook decoder gerelateerd. Zitten er binnen het huidige aanbod nog decoders tussen die veel of juist weinig problemen opleveren? Ik ben namelijk bereidt om mijn keuze qua pakket af te laten hangen van de functionaliteit van de meegeleverde decoder.
 
Digitale tv bevalt mij prima, een wereld van verschil als je analoog en digtaal vergelijkt: veel minder ruis, geen kleine storinkjes / streepjes, kwaliteit echt een stuk beter.
Bij start even probleempjes gehad, maar daarna nooit meer een storing of zo. Sporadisch dat het beeld even bevriest of bij een hele snelle wisseling van beelden dat je iets vreemds ziet, maar dat vind ik volstrekt verwaarloosbaar.
 
UPC digitaal.

Mijn advies: echt doen!

want...
- beeldkwaliteit is gewoon veel beter
- uitzending gemist op deze manier (van ned1 2 3) is echt prettig
- pauzeren en vooruitspoelen went zo snel... dat wil je spoedig niet meer kwijt
- veel schitterende extra zenders? ... mwah... hier en daar een mooie..maar vast wel iets van je gading

nadeel?
Ik ken er echt geen.
 
Mijn ervaring is dat de MediaBox over het algemeen goed werkt heden ten dagen.
Een enkele keer heb je storing maar dat is normaal daar niets perfect is.
Resetten is niet meer nodig zoals jaren geleden. Het platform is stabiel geworden.
De beeldkwaliteit is uitstekend. Voor de bekende zenders gebruikt UPC een beduidend hogere bitrate dan andere aanbieders. Dat zie je terug in de beeldkwaliteit. UPC verslaat duidelijk Digitenne en Satelliet.
De Nederlandse TV en Radio zenders komen met glasvezel in hoge kwaliteit rechtstreeks uit Hilversum.
Voor de buitenlandse zenders gebruikt UPC de optimale aanvoer per satelliet. Zenders die via Canal Digitaal (satelliet provider) matig van kwaliteit zijn, haalt UPC van de bronsatelliet waar een consument geen abonnement op kan krijgen.
Sommige zenders zijn wat minder van kwaliteit omdat die niet kiezen voor een hoogwaardig distributieplatform.
Ook On Demand geeft een mooi beeld en is erg handig.

De binnenbekabeling moet wel goed zijn. Zo ja: genieten maar!

Edit: typefout.
 
Doen zal ik zeggen!


Alles werkt op deze box! Opnemen tot Programma gemist.

Goeie box, heb er veel plezier van! ;)
 
Terug
Bovenaan