• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC Classic

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bon976
  • Startdatum Startdatum
B

bon976

Iemand van UPC zei mij vorige week door de telefoon, dat UPC zijn snelheden had verhoogd.

Chello Power zou nu sneller zijn dan Classic, wat ik heb, maar wel 10 euro goedkoper.

Ik zei: "dan wil ik over naar Power, want die heeft nu een download van 8 Mb en upload van 1,5 Mb. Ik zit op Classic op een download van 8 Mb en een upload van 1 Mb."
Zelfs Internet Light is nu even snel als Classic en ik maar betalen. Light is 32,95 en ik betaal al 51,- euro per maand.

Hij zei: "dat dit niet geldt voor bestaande UPC klanten." Ik vind dit erg vreemd en ben hier boos om.

Zie hieronder:
Snelheidsverhogingen UPC internet.
06-Sep-08, 02:19:10 door Johnny54
Op 4 september 2008 kwamen de eerste berichten op ons forum binnnen dat mensen met een power abonnement een hogere snelheid hadden.
Uit betrouwbare bron hebben wij nu een bevestiging.
De snelheden worden per 12 september doorgevoerd en per 15 , 16 en 17 september voor iedereen geupgrade.

huidige snelheid snelheid per 12-09-2008
download / upload download / upload
UPC Internet Starter 384 Kbps / 128 Kbps 1 Mbps / 256 Kbps
UPC Internet Easy 1,5 Mbps / 256 Kbps 3 Mbps / 512 Kbps
UPC Internet Light 3 Mbps / 1 Mbps 8 Mbps / 1 Mbps
UPC Internet Power 6 Mbps / 1,5 Mbps 8 Mbps / 1,5 Mbps


Bon976
 
bent met je eens ...ik had ook classic best duur ja.
maar ben overgestapt naar pakket 10mb internet standard bellen en royaal met DVR en betaal voor ut hele spul 43 euro.
das dus nog goedkoper door geen kpn meer en wel 10 mb internet... ideetje??

uiteindelijk wil UPC toch van die spelbrekende lastige Classic klanten af..... :D
 
Classic staat al een tijdje in de parkeerstand, je blijft alles houden wat er contractueel is afgesproken.
UPC doet niets meer met deze abonnementsvorm, het blijft zoals het is, zoals je het hebt afgesproken.

De snelheden die je noemt bij Power kloppen niet meer.
Voor bestaande klanten is deze snelheid laatst verhoogd maar voor nieuwe klanten gelden nu weer de lagere snelheden.

Als ik nu kijk op de UPC site is power nog 6Mb/1,5Mb en niet de 8Mb/1,5Mb die bestaande klanten kregen.

Misschien dat de medewerker dat bedoelde?
 
Als je op de hoofd pagina kijkt kom je al snel tot de conclusie dat upc bij voorkeur alleen de dure snelle internet abonnementen wil leveren,of een goedkope maar niet meer van deze tijd,betreffende de snelheden.Er is dus geen middenweg meer.
Dan kan je een totaal pakket nemen,of internet met telefonie.Wil je echter niet van je kpn lijn af,dan is de keus bij upc erg beperkt.Of je moet dubbele diensten willen hebben.
Wat betreft classic,daar ben je eigenlijk te laat mee,indertijd toen bekend werd dat deze vorm opgeheven werd voor nieuwe klanten,had je beter al kunnen overstappen op bijv. power.Nu zijn er geen alternatieven meer bij upc,of ben je gewoon nog duurder uit.
Gunstigste optie voor jou zou zijn,een totaal pakket met 10Mbps internet,standaard telefonie en digitale tv royaal,dit komt op 39 euro en is minder dan je nu betaald,eventueel breid je tv met extra pakketten uit om je huidige zenders te behouden en niet duurder dan nu uit te zijn.De telefoon kan je als weg gegooid beschouwen maar je hebt dan meer internet voor minder geld.
Welkom in de weggooi maatschappij,die upc blijkbaar ook ondersteund in haar filosofie.
 
Ik zie 't probleem niet zo. Wat is er erg aan een gratis telefoonlijn? Tis toch aan je zelf of je d'r zo'n toestel aan hangt of niet? En mocht je d'r mee willen bellen, dan kan dat ook nog.
 
Ik ben al meer benaderd door UPC voor een 3 in 1 pakket met telefoon. Maar ik blijf liever bij de KPN. Daar is nagenoeg nooit storing. Ik heb het meermalen meegemaakt bij buren. Ze hadden storing in hun UPC telefoon en moesten naar de helpdesk bellen met hun prepaid mobielje en waren zo 20 euro kwijt aan extra telefoonkosten. Neen, mij niet gezien.
 
bon976 zei:
Ik ben al meer benaderd door UPC voor een 3 in 1 pakket met telefoon. Maar ik blijf liever bij de KPN. Daar is nagenoeg nooit storing. Ik heb het meermalen meegemaakt bij buren. Ze hadden storing in hun UPC telefoon en moesten naar de helpdesk bellen met hun prepaid mobielje en waren zo 20 euro kwijt aan extra telefoonkosten. Neen, mij niet gezien.

Theoretisch zou je bij UPC niet veel meer storingen moeten hebben dan bij KPN.

Een HD medewerker vertelde mij laatst dat het grootste gedeelte van het UPC telefoonverkeer via het KPN netwerk wordt afgehandeld.
 
Daar ben ik het niet mee eens. KPN gaat via de telefoonlijn en UPC via de kabel. Is er storing in de kabel, dan is het mogelijk, dat je je TV, radio, netwerkverkeer en telefoon allemaal in 1 keer even kwijt bent tot de storing weer verholpen is.
 
bon976 zei:
Ik ben al meer benaderd door UPC voor een 3 in 1 pakket met telefoon. Maar ik blijf liever bij de KPN. Daar is nagenoeg nooit storing. Ik heb het meermalen meegemaakt bij buren. Ze hadden storing in hun UPC telefoon en moesten naar de helpdesk bellen met hun prepaid mobielje en waren zo 20 euro kwijt aan extra telefoonkosten. Neen, mij niet gezien.

@bon976

Ik ben al vanaf begin '97 bij UPC (1 megabit voor 100 gulden p/m ;D) en ook ben ik zo'n 2 1/2 jaar geleden van kpn bellen naar upc bellen overgestapt.

Het was niets dan ellende dus weer terug naar kpn :(.

Ben toen gaan zoeken naar een tripleplay van een andere provider en wilde eigenlijk UPC de deur uit doen
want ik was over internet en tv zeer tevreden maar het wilde maar niet lukken met digitaal bellen.

Dit heb ik gemeld als reden dat ik wilde opzeggen en toen kwam het aanbod om het toen een maand voor einde contract een maand GRATIS telefonie te mogen proberen en als het niet goed werkte dan even goede vrienden en kon ik mijn contract stoppen.(alles genoteerd met wie ik gesproken had etc .etc.)

Die maand totaal geen uitval gehad met telefonie en alles werkte perfect.
Later heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding van 29,95 Power+freetime en ook nog DTV erbij genomen met ECP pakket.

Ik heb de laatste 2 jaar misschien 1 a 2 keer een onderbreking meegemaakt maar dat was een kwestie van even terug bellen en het gesprek kon weer verder.

Kortom..vraag eens in de buurt of mensen nog problemen hebben (kijk ook eens of ze de boel wel netjes hebben aangesloten ;)) en maak dan eens een overweging wat het beste/voordeligste is.

succes met je keuze ;)
 
bon976 zei:
Daar ben ik het niet mee eens. KPN gaat via de telefoonlijn en UPC via de kabel. Is er storing in de kabel, dan is het mogelijk, dat je je TV, radio, netwerkverkeer en telefoon allemaal in 1 keer even kwijt bent tot de storing weer verholpen is.

zoiets heet risicospreiding. Ik heb het wel eens mensen met een klein bedrijfje of mensen die anderzijds echt afhankelijk van de internetverbinding zijn aangeraden. Dan bedoel ik dus twee particuliere lijnen nemen; een via de kabel en een via het koper. Mij is het de extra kosten persoonlijk niet waard. Maar goed, als je alle diensten alleen via het KPN koper af neemt dan heb je het zelfde laken een pak. Heb je daar storing, dan heb je overal storing (internet, telefoon en je MINE box ook bijv.)

Voor een losse, afzonderlijke dienst zou het niet uit mogen maken of je 'm nu via coax of koper af neemt.
 
Terug
Bovenaan