• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC CI+ vs Mediabox HD-TV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter elroy_b
  • Startdatum Startdatum
E

elroy_b

Hallo hierbij een vraagje:

Gister viel mij het volgende op:

Ik heb 2 tv's die ik gebruik voor digitale tv.
1x Samsung LE40S81B met een kleine Zwarte mediabox met HDMI
1x Philipss 50PFL7965H met een CI+ moduul.

Nu viel het me op dat ik op mijn Samsung met mediabox Ned1,2,3 rtl etc kan kijken in HD (het rode lampje voorop de mediabox gaat dan branden.

Op mijn Philips krijg ik echter het scherm dat die zenders niet beschikbaar zijn / gecodeerd.

Hoe kan dit?

Verder zit ik erover te denken om ipv een CI+ een 2e mediabox te gaan gebruiken.
Hoe zit dit met de beeldkwaliteit?
Is het beter om een CI+ module te gebruiken of maakt dit niet uit wat betreft beeldkwaliteit.?
 
dan moet je 1200 bellen of ze dat willen rechttrekken.
heeft mij meerdere telefoontjes gekost toen ik mijn ci+ naast mijn pace kreeg.... na iedere verandering werkte de hd zenders op één van de apparaten niet, na 3 keer bellen is het ze eindelijk gelukt om HD op de pace en de ci+ weer te laten geven.
 
Idd 1200 bellen voor het HD probleem.

Wat betreft ci+ of box, wat beeldkwaliteit maakt het (bijna) geen verschil, is meer de kwaliteit van de tv zelf.
Wat je NIET hebt op een CI+ en WEL op een box:
- TV gids
- On-demand
- Uitzending gemist
- Eventueel opnemen en pauzeren
 
@Bafplus
TV gids is gewoon aanwezig met CI+ module.

73's
 
Afhankelijk van tv type, is dus geen vast gegeven.

maar je hebt gelijk, bij de meetse tv's kan deze wel aanwezig zijn.
 
ondemand werkt meer niet als wel.
Uitzending gemist kijk je via internet
maar 1 afstandbediening
minder stroomverbruik
Ik wil nooit meer een mediabox hebben.
 
bafplus zei:
Afhankelijk van tv type, is dus geen vast gegeven.

maar je hebt gelijk, bij de meetse tv's kan deze wel aanwezig zijn.

Naar mijn weten hebben alle TV's die CI+ aankunnen ook gewoon de mogelijkheid om de EPG weer te geven. Zelf verouderde modellen zonder CI+ of überhaupt geen DVB-C tuner hebben het al.

Ook hebben een aantal TV's wel de mogelijkheid tot pauzeren en opnemen.
 
Meerwaarde:

- 1 afstandsbediening
- beter beeld & geluid
- direct Dolby Digital audio
- eigen voorkeuze
- betere teletekst
- werkende EPG
- opname mogelijkheid (sommige toestellen)

73's
 
@Elroy_b,

Op je CI+ module is niet het juiste abonnement geactiveerd waardoor je geen toegang hebt tot al je kanalen. Het abonnement moet aangepast worden om het op te lossen.

Ik wil daar best eens naar kijken. Kan je een PM sturen met daarin je postcode en huisnummer?
 
pa3eia zei:
Meerwaarde:

- 1 afstandsbediening
- beter beeld & geluid
- direct Dolby Digital audio
- eigen voorkeuze
- betere teletekst
- werkende EPG
- opname mogelijkheid (sommige toestellen)

73's

Beter beeld en geluid? legt er aan wat voor decoder in tv zit, kan nameijk ook slechter zijn, eigen voorkeuze, kan maar niet als je hem op upc hebt staan(bij de meeste tv's in upc mode zie je zelfde indeling als oude mediaboxen en kan vaak niet veranderd worden iigniet via officele weg) werkende epg? zolang upc nogsteeds aan het kloten is kwa epg merk je dit natuurlijk ook op je epg van je tv zelf.
 
Terug
Bovenaan