• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC Cablecom zet analoge televisie helemaal uit.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Donnerd
  • Startdatum Startdatum
D

Donnerd

UPC Cablecom gaat in Zwitserland halverwege 2015 analoge kabeltelevisie helemaal uitzetten. Komende zomer wordt het aanbod al gereduceerd tot 17 kanalen. De Zwitserse wet is aangepast.

De Zwitserse mediawet is er op aangepast dat UPC Cablecom, dat in vrijwel heel Zwitsersland (behalve in Wallis en enkele geïsoleerde gebieden) de kabelnetten beheert, de analoge televisie in 2015 helemaal mag uitschakelen. Dat gaat dan ook gebeuren. Belangrijke (buitenlandse) zenders komen allemaal ongecodeerd in SD of HD in het digitale aanbod.
ZWITSERLAND VOORLOPER KABELTECHNIEK

Het Alpenland was één van eerste landen in Europa om kabelnetten te bouwen en behoort met België en Nederland dan ook tot de dichtsbekabelde landen. Een analoog aanbod van vijftig tot zestig tv-zenders was geen uitzondering, maar dit wordt nu geheel afgebouwd. UPC Cablecom schakelt komende zomer een groot aantal zenders uit en laat enkel de zeventien meestbekeken programma's nog een jaar analoog in de lucht en dat betreft dan zenders als ARD, ZDF, SRF en enkele Zwitserse (of op Zwitserland gerichte) commerciële zenders. Kijkers die hierdoor technisch in de problemen komen kunnen van Cablecom een converter krijgen.

bron: https://www.totaaltv.nl/nieuws/15955/upc-cablecom-zet-analoge-televisie-helemaal-uit.html
 
Is volgens mij niet de bedoeling om het hele bericht tekopieren en neer tekwakken, stukje dik gedrukt is genoeg met bron vermelding, aangezien admin van Chelloo.nl gezijk kan krijgen.
 
Ik verwacht eigenlijk ook wel dat UPC Nederland deze zomer een aantal analoge zenders zal uitschakelen. Wettelijk is in Nederland minimaal 15 analoge zenders verplicht OF helemaal geen analoge TV zenders. CAIW is paar jaar geleden al helemaal gestopt, Ziggo heeft ook al minder analoge zenders, vul de rest maar in...
 
Wat maakt TS, of anderen, denken dat dit gevolgen heeft voor Upc Nederland? :o
 
Aangezien hetzelfde dochtermaatschappij is en wij bijna diezelfde wet hebben... denk ik dat UPC Nederland dit eind 2015 doorvoert (hoop het ook... analoog is niet meer te doen)
 
Donnerd zei:
denk ik dat UPC Nederland dit eind 2015 doorvoert (hoop het ook... analoog is niet meer te doen)

Waarom hoop jij dat? Het gaat niet om mij hoor, ik heb er zelf voor gekozen, maar er zijn nog zat mensen die analoog kijken, omdat ze geen internet hebben.
Dus omdat jij dat vindt moeten deze mensen digitaal gaan kijken en extra kosten krijgen? Onzin.
 
Ik hoop ook dat ze wat analoog gaan uitschakelen deze zomer, het is niet meer van deze tijd en er is weer extra ruimte voor HD zenders of nieuwe zenders in het algemeen.
 
yoi zei:
Waarom hoop jij dat? Het gaat niet om mij hoor, ik heb er zelf voor gekozen, maar er zijn nog zat mensen die analoog kijken, omdat ze geen internet hebben.
Dus omdat jij dat vindt moeten deze mensen digitaal gaan kijken en extra kosten krijgen? Onzin.

Weet je wat onzin is niet mee gaan met je tijd. Er is geen enkele reden om analoog aan te houden omdat dezelfde zenders gratis digitaal beschikbaar zijn. Dan koop je maar een DVB-C ontvanger voor een paar tientjes.
 
terrestrial zei:
Weet je wat onzin is niet mee gaan met je tijd. Er is geen enkele reden om analoog aan te houden omdat dezelfde zenders gratis digitaal beschikbaar zijn. Dan koop je maar een DVB-C ontvanger voor een paar tientjes.

Vertel dat de oudere generatie, de pest met de jongeren is dat ze alleen maar aan zichzelf denken. Jammer de ouderen hebben jullie toch ( hopelijk) groot gebracht. Als ik jouw reactie lees, barst je van de egoïsme.
 
Vergeet niet dat de kabelwetgeving in Zwitserland anders in elkaar zit als bij ons. In Zwitserland mag een kabelprovider ALLE zenders, die vrij van de satelliet gehaald kunnen worden gewoon aan hun klanten doorgeven.
Vandaar dat UPC daar ook tot 175 zenders heeft, waarvan 67 in HD. Men haalt gewoon alle kanalen die voor de Zwitsers interessant zijn van de satelliet. Zie bijv. BBC, ITV etc. in Zwitserland op de kabel, in Oostenrijk niet, want daar is de wet anders.
 
Terug
Bovenaan