• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC box met DVR zapt traag in vergelijking bij een ander

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ron65
  • Startdatum Startdatum
R

ron65

Het lijkt net of onze UPC box met DVR veel trager zapt in vergelijking bij een ander
heb de tuner al paar keer van stroom gehaald maar nog steeds idee dat die veel trager zapt als bij een ander.
 
Dit komt doordat de box de zender die je wilt kijken in eerste instantie op begint te nemen en na een aantal seconden begint af te spelen. Er wordt dus gebufferd zodat je, als je dat wilt, kunt pauzeren en terugspoelen.


Stukje van: https://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=1735772
De harde schijf biedt ruimte voor minstens 65 uur aan programma's en films. Daarnaast kunnen kijkers ook live televisie te pauzeren. De dvr neemt namelijk continu 2,5 uur op van het kanaal dat op dat moment bekeken wordt. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om tijdens het kijken naar voetbal toch nog even dat ene mooie doelpunt te herhalen (en om daarna rustig de wedstrijd verder te kijken, zonder een minuut te hoeven missen).
 
Lees even terug wat ik schrijf,
"Het lijkt net of onze UPC box met DVR veel trager zapt in vergelijking bij een ander"

assem046 zei:
Dit komt doordat de box de zender die je wilt kijken in eerste instantie op begint te nemen en na een aantal seconden begint af te spelen. Er wordt dus gebufferd zodat je, als je dat wilt, kunt pauzeren en terugspoelen.


Stukje van: https://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=1735772
 
Hoeveel trager is het dan? En heeft die ander dan ook een DVR (weet je dat zeker)? Zelfde merk/type? Misschien hardeschijf laten formateren ivm fragmentatie.
 
ron65 zei:
Lees even terug wat ik schrijf,
"Het lijkt net of onze UPC box met DVR veel trager zapt  in vergelijking bij een ander"
Een bij een ander wat? Persoon? Box? Merk? Type? Kabel? Abonnement? Aba?
Je zult toch wel wat duidelijker moeten zijn en dat teruglezen gaat je daar niet bij helpen.

Hier bemerk ik er overigens niets van...
Ja, het is traag, maar dat is het altijd al geweest. Hoort bij UPC, traagheid... ;)
 
Zelfde soort gelijke (box)en wist niet dat er verschillende boxen zijn en ook allen royaal abonement.
Dat er verschillende type's van de normale boxen zonder dvr zijn wist ik wel die zappen idd sneller als de versie met een dvr.
 
Terug
Bovenaan