• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC bijna in Top Tien van Meest Klantvriendelijke bedrijven!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wesley81
  • Startdatum Startdatum
W

wesley81

Uit het weblog van dhr. Van Esch, de directeur van de VECAI die
ineens NL Kabel heet:

"Onafhankelijk onderzoek: UPC klantvriendelijk

U weet het vast wel: slecht nieuws reist sneller dan goed nieuws. Of nog een: imago komt te voet en verdwijnt te paard. We gaan vandaag geen spreekwoorden oefenen, maar voor deze twee maken we een uitzondering. Afgelopen zaterdag stond namelijk er een groot artikel in de Telegraaf over klantvriendelijkheid van bedrijven. Het bleek dat UPC, haast ongemerkt, is opgestoomd naar (bijna) de toptien van meest klantvriendelijke bedrijven in Nederland. De onderzoeker zegt daarover:

Van Bel en MarketResponse hopen van deze verkiezing een jaarlijkse traditie te maken: „Bedrijven moeten leren om klantvriendelijk te worden, anders houden ze hun klanten niet vast. Een bedrijf als UPC doet dat heel goed. Dat was jarenlang het slechtste jongetje van de klas, maar door een nieuwe strategie zijn ze veel vriendelijker en sneller geworden. UPC haalde daarom bijna de top tien, omdat consumenten positief verrast waren door de wijze waarop de kabelaar met zijn klanten omgaat."

Toch hoor je daar niet veel over: goed nieuws reist niet zo snel. Sterker nog, vaak wordt UPC te gemakkelijk genoemd als voorbeeld van slechte klantenservice: imago verdwijnt te paard en moet te voet terugkeren. Tegenwoordig gaat het er in onze markt voornamelijk om hoe klanten zich behandeld voelen. Een bedrijf, of het nu een een van onze leden is of een telefoonbedrijf, kan slechts klanten winnen door vernieuwing, door nadruk op gebruiksgemak, door klantenservice, door een goede prijsstelling. Gaat een bedrijf op een van deze gebieden de mist in, dan staan concurrenten klaar om de klant over te nemen. Daarom is de nu bevestigde turnaround van UPC zo'n goed nieuws!"

Die paar laatste problemen worden op Chelloo.nl afgewikkeld, vermoedelijk.

https://www.nlkabel.nl/showWeblog.php?ID=9
 
Klantvriendelijk??? Nou dat valt REUZE REUZE mee!

Alleen als aankomende of nieuwe klant is UPC redelijk klantvriendelijk, als je een product wilt bestellen, kom je snel aan de lijn met iemand die je verder helpt! Binnen 5 minuten heb je een product of dienst bij UPC besteld.

Als bestaande klant met een klacht, storing, vraag, wijziging of iets dergelijks, kom je niet meteen aan de beurt, na lang lang lang lang wachten kom je eindelijk aan de beurt, en dan krijg je een Helpdesk-medewerker aan de lijn, die niet in staat is of over voldoende kennis beschikt om je verder te helpen met je probleem. Als er een storing is krijg je altijd het standaard-antwoord dat het aan de bekabeling ligt, nooit aan UPC zelf! Zo'n puistenpuber die net van de moedermelk af is, en toch niet weet waar ie het over heeft.

Nou heeft UPC ook een aantal UPC-shops in het leven geroepen, om zogenaamd de klant tevreden te stellen. Mijn ervaring is precies hetzelfde als bij de helpdesk, wachten wachten en nog meer wachten. Ik ben naar een van die UPC-shops geweest om daar een TV-versterker te kopen, uiteindelijk ben ik na ruim een half uur weggegaan in een zeer slechte bui! >:( >:( >:( Zo druk was het niet, er waren slechts 2 andere klanten voor mij, die inmiddels al aan de beurt waren(deze 2 mensen waren heb ik begrepen al 10 min eerder al aan de beurt, voordat ik er al was), maar blijkbaar heeft UPC heeft UPC meer dan 40 minuten nodig om 2 klanten te helpen!!!

Dus dat UPC klantvriendelijk is, ..............., is in mijn ogen pure B***SH*T....

En dan heb ik het niet eens over de matige producten die ze leveren, internet dat te traag is, Digitale tv met storing, oververhitte mediaboxen(als ze het al doen),vastlopers en opnieuw opstartende mediaboxen, HDTV met veel ruis.

Nouja als dit soort zaken horen bij het woord klantvriendelijk, dan is UPC een van de top 3 klantvriendelijkste instellingen of bedrijven in NL, en zijn ze hard op weg om de overheid op plaats 1 af te stoten. (lees de vorige zin uiteraard sarcastisch)
 
De onderzoeker in kwestie heeft duidelijk dit forum nog nooit bezocht. Al maandenlang word een grote groep mensen in het hele land geplaagd door storingen tijdens het digitale TV kijken. Drie keer raden wie de grote afwezige is en zich niet laat zien of horen.

Klantvriendelijkheid my @ss.
 
Tijd voor een echt onafhankelijke enquete :)

(UPC medewerkers niet stemmen aub)

Klantvriendelijkheid is natuurlijk compleet iets anders als het probleemoplossend vermogen van UPC... ;)
 
RISHI-O zei:
maar blijkbaar heeft UPC heeft UPC meer dan 40 minuten nodig om 2 klanten te helpen!!!

Nou, die 2 klanten werden toch erg klantvriendelijk behandeld... ;D
 
Zal hij in de war zijn? Het stond van de week in de krant, maar toen heette het bedrijf Jumbo :D ;D.

Groet, Alfons
 
server zei:
Tijd voor een echt onafhankelijke enquete :)

(UPC medewerkers niet stemmen aub)

Klantvriendelijkheid is natuurlijk compleet iets anders als het probleemoplossend vermogen van UPC... ;)

Je zou het omkunnen draaien, "als het probleemoplossend vermogen van UPC toeneemt, stijgt de
klantvriendelijkheid "
 
Chello Anarchist zei:
Je zou het omkunnen draaien, "als het probleemoplossend vermogen van UPC toeneemt, stijgt de
klantvriendelijkheid "
In de praktijk zal een consument dan positiever oordelen over een leverancier wanneer deze meer problemen oplost, maar de mate waarin een leverancier problemen oplost staat los van een objectieve beoordeling van klantvriendelijkheid.
 
Een kinderhand is gauw gevuld.

Als HD medewerker in zijn openingszin moet zeggen "Ik ben er om U te helpen".
Denken heel veel mensen dat dat klantvriendelijkheid is.

Zelf altijd gedacht dat UPC daar niet mee weg zouden komen.
Maar het werkt blijkbaar toch. :'(
 
Terug
Bovenaan