G
gerhardXtreme
# Onderstaand verhaal heeft nog een vervolg gekregen zie toevoeging van 05/02/07 ##
Ik heb 10 dagen lang geen telefoon en internetverbinding gehad, en dig. tv met storingen.
Het is een beetje een lang verhaal geworden. Maar ik wil het toch even kwijt.
Dag 0: Ik wordt gebeld door UPC. Ze hebben een meting gedaan en ontdekt dat het signaal voor de digitale tv erg zwak was.
Ze wilden een monteur langssturen om alles door te meten. Dit kon over 8 dagen.
Ik dacht: "wat een goede service. Ik heb nl. helemaal geen storingen met de tv"
Dag 1:
Dig. tv: Regelmatig blokken in beeld, geluid loopt niet synchroon met beeld. :'(
Dig tel: uitgaande gesprekken storen en worden afgebroken. Ingaande gesprekken niet mogelijk, ingesprektoon.
Internet: Geen verbinding of verbinding van 6 kb. Resetten van moden, firewall en router afgekoppeld en pc rechtstreeks op modem aangesloten niets werkte.
UPC was blijkbaar helderziend omdat de storingen begonnen 1 dag nadat zij hadden gemeten dat het signaal niet goed was.
Wil storing melden maar het bleek erg druk bij de helpdesk. Dus ik wacht tot morgen, misschien is de storing dan vanzelf al opgelost.
Dag 2: Gebeld van m'n werk(23 min. in de wacht). Modem uitgelezen.
Omdat ik vanaf m'n werk niet bij het modem en pc kon afgesproken dat ze me 's avonds om 8 uur zouden bellen.
8uur: Geen telefoon van upc. Gewacht tot 9uur. Dan zelf maar bellen.
De tel-computer adviseert me, ivm de drukte, om op een ander tijdstip terug te bellen.
Dag 3: TV doet het weer zonder blokken en vastlopers.
UPC gebeld (hé wachttijd <1min.): Konden zien dat er afgesproken was dat ik gebeld zou worden. Excuses dat dit niet gebeurd is.
Weer modem uitgelezen. Ze dachten dat het aan moden kon liggen.
Dus ik vraag of ik een andere bij de upc winkel kon ophalen. Dat was niet mogelijk. Moest afspraak maken met monteur. Dit kon pas 10 dagen later en of ik dan tussen 9 en 13 uur thuis kon blijven. Dat is ivm werk niet mogelijk.
Na lang overtuigen kon ik bij uitzondering een afspraak maken over 4 dagen om 8 uur 's-ochtends.
Dag 4: Ontdekt dat 2 buren in dezelfde flat ook storing met internet hadden. Dus weer bellen om te melden dat de storing waarschijnlijk buiten zat. (18 min. in de wacht). Werdt genoteerd, zou gebeld worden zodra er meer bekend was over de storing.
Dag 5: Duurde nu toch wel heel lang. Weer gebeld (9 min. in de wacht). Ze wisten nog steeds niet wat er aan de hand was.
Wel kon hij zeggen dat de storing echt niet buiten zat. Ze konden me niet vertellen of en wanneer de storing verholpen zou zijn.
Ik zou op de hoogte gehouden worden.
Dag 6: even geen contact met upc
Dag 7: Afgesproken op werk dat ik devolgende dag wat later zou komen omdat de monteur langs zou komen.
Dag 8: Monteur voor dig. tv komt langs. Met tv was alles goed, maar dat wisten wij ook al.
DEZE TV MONTEUR DACHT WEL TE WETEN WAT HET PROBLEEM WAS.
"U moet het MAC-adres van de pc in uw router klonen"
Het was hem zeker niet opgevallen dat ik met het netwerk met 4 pc's, netwerkprinter, wifi voor de 2 laptobs die we gebruiken, hardwarematige firewall en mailserver misschien een beetje verstand van computers heb.
De monteur beld naar upc om te kijken of hij erachter kan komen wat er aan de hand is.
Na 10 min. konden ze hem vertellen dat geconstateerd was dat de storing buiten zat en dat er monteurs bezig waren.
Nu zou de storing toch wel snel verholpen zijn.
's avonds: monteurs buiten zijn verdwenen. Storing nog steeds niet opgelost.
Dag 9: Monteur zou om 8 uur langskomen. Om 9 uur maar een gebeld (zonder wachttijd).
Er was bij upc niets bekend over een afspraak. Zowieso kon dat helemaal niet, een afspraak om 8 uur.
Helaas had ik niet genoteerd met wie ik gesproken had.
Dag 10: Nu vindt ik het genoeg. Bel upc om per direct op te zeggen.
Aardige dame aan de lijn. Noteerd alles zonder enig commentaar.
Het was volgens haar geen probleem om internet, telefoon en digitale tv per direct op te zeggen.
Dag 11: Ineens werkt alles weer. Telefoon en internet.
2 Weken later: Brief van upc ontvangen.
"U heeft ons onlangs gebeld in verband met uw opzegging van uw huidige telefonie abonnement.
Wij hebben tevergeefs getracht u diverse malen telefonisch te bereiken, aangezien wij over onvoldoende gegevens beschikken..."
Alleen telefonie? Onvoldoende gegevens?
Dus maar weer bellen.
upc: "U heeft doorgeven uw abonnement per 21 juni 2007 te willen opzeggen"
Ik: Helemaal niet. Per direct.
upc: "Dat kan niet. U heeft een contract"
Ik: Ja, maar ik heb 10 dagen geen telefoon en internet gehad. En ik wil van upc af.
Als ik een bedrijf zou hebben zou ik nu failliet zijn.
upc: "Upc biedt alleen diensten voor particulieren, niet voor bedrijfen"
Ik: Ik vindt dat upc in gebreke gebleven is.
upc: "U KUNT UW ABONNEMENT ALLEEN VOORTIJDIG OPZEGGEN INDIEN EEN STORING NIET BINNEN 6 WEKEN IS OPGELOST".
Ik: Dus u kunt mij 6 weken afsluiten zonder dat ik op kan zeggen. Ik ik moet gewoon betalen?
upc: "U kunt aanspraak maken op het UPC garantieplan"
--einde gesprek
Upc gebeld voor garantieplan:
ik: Ik wil aanspraak maken op een vergoeding
upc: In welke periode heeft u storing gehad
ik: kunt u dat niet zien dan? Het was 10 dagen.
upc: Ik zie dat u 2 dagen storing heeft gehad
ik: nee het waren echt 10 dagen. Ik heb het ... gemeld
upc: "Inderdaad nu zie ik het ook.
Ik reken voor u uit waar u recht op heeft.
U heeft recht op € 18,60"
ik: dat klopt niet. Het waren 10 dagen.
upc: "ja, maar de eerste 24 uur tellen niet mee. U krijgt dus 9 dagen vergoed."
ik: Volgens uw eigen voorwaarden heb ik per dag storing recht op 2 dagen vergoeding.
upc: "Inderdaad, ik reken het opnieuw uit.
Dit programma klopt van geen meter. Ik ga het handmatig uitrekenen. U krijgt 42,50.
Dit bedrag wordt bij de volgende faktuur verrekend."
ik: Met wie heb ik gesproken?
upc: met ....
--einde gespek
Ik heb 10 dagen lang geen telefoon en internetverbinding gehad, en dig. tv met storingen.
Het is een beetje een lang verhaal geworden. Maar ik wil het toch even kwijt.
Dag 0: Ik wordt gebeld door UPC. Ze hebben een meting gedaan en ontdekt dat het signaal voor de digitale tv erg zwak was.
Ze wilden een monteur langssturen om alles door te meten. Dit kon over 8 dagen.
Ik dacht: "wat een goede service. Ik heb nl. helemaal geen storingen met de tv"

Dag 1:
Dig. tv: Regelmatig blokken in beeld, geluid loopt niet synchroon met beeld. :'(
Dig tel: uitgaande gesprekken storen en worden afgebroken. Ingaande gesprekken niet mogelijk, ingesprektoon.
Internet: Geen verbinding of verbinding van 6 kb. Resetten van moden, firewall en router afgekoppeld en pc rechtstreeks op modem aangesloten niets werkte.
UPC was blijkbaar helderziend omdat de storingen begonnen 1 dag nadat zij hadden gemeten dat het signaal niet goed was.
Wil storing melden maar het bleek erg druk bij de helpdesk. Dus ik wacht tot morgen, misschien is de storing dan vanzelf al opgelost.
Dag 2: Gebeld van m'n werk(23 min. in de wacht). Modem uitgelezen.
Omdat ik vanaf m'n werk niet bij het modem en pc kon afgesproken dat ze me 's avonds om 8 uur zouden bellen.
8uur: Geen telefoon van upc. Gewacht tot 9uur. Dan zelf maar bellen.
De tel-computer adviseert me, ivm de drukte, om op een ander tijdstip terug te bellen.
Dag 3: TV doet het weer zonder blokken en vastlopers.
UPC gebeld (hé wachttijd <1min.): Konden zien dat er afgesproken was dat ik gebeld zou worden. Excuses dat dit niet gebeurd is.
Weer modem uitgelezen. Ze dachten dat het aan moden kon liggen.
Dus ik vraag of ik een andere bij de upc winkel kon ophalen. Dat was niet mogelijk. Moest afspraak maken met monteur. Dit kon pas 10 dagen later en of ik dan tussen 9 en 13 uur thuis kon blijven. Dat is ivm werk niet mogelijk.
Na lang overtuigen kon ik bij uitzondering een afspraak maken over 4 dagen om 8 uur 's-ochtends.
Dag 4: Ontdekt dat 2 buren in dezelfde flat ook storing met internet hadden. Dus weer bellen om te melden dat de storing waarschijnlijk buiten zat. (18 min. in de wacht). Werdt genoteerd, zou gebeld worden zodra er meer bekend was over de storing.
Dag 5: Duurde nu toch wel heel lang. Weer gebeld (9 min. in de wacht). Ze wisten nog steeds niet wat er aan de hand was.
Wel kon hij zeggen dat de storing echt niet buiten zat. Ze konden me niet vertellen of en wanneer de storing verholpen zou zijn.
Ik zou op de hoogte gehouden worden.
Dag 6: even geen contact met upc
Dag 7: Afgesproken op werk dat ik devolgende dag wat later zou komen omdat de monteur langs zou komen.
Dag 8: Monteur voor dig. tv komt langs. Met tv was alles goed, maar dat wisten wij ook al.
DEZE TV MONTEUR DACHT WEL TE WETEN WAT HET PROBLEEM WAS.
"U moet het MAC-adres van de pc in uw router klonen"

Het was hem zeker niet opgevallen dat ik met het netwerk met 4 pc's, netwerkprinter, wifi voor de 2 laptobs die we gebruiken, hardwarematige firewall en mailserver misschien een beetje verstand van computers heb.
De monteur beld naar upc om te kijken of hij erachter kan komen wat er aan de hand is.
Na 10 min. konden ze hem vertellen dat geconstateerd was dat de storing buiten zat en dat er monteurs bezig waren.
Nu zou de storing toch wel snel verholpen zijn.
's avonds: monteurs buiten zijn verdwenen. Storing nog steeds niet opgelost.
Dag 9: Monteur zou om 8 uur langskomen. Om 9 uur maar een gebeld (zonder wachttijd).

Er was bij upc niets bekend over een afspraak. Zowieso kon dat helemaal niet, een afspraak om 8 uur.
Helaas had ik niet genoteerd met wie ik gesproken had.
Dag 10: Nu vindt ik het genoeg. Bel upc om per direct op te zeggen.

Aardige dame aan de lijn. Noteerd alles zonder enig commentaar.
Het was volgens haar geen probleem om internet, telefoon en digitale tv per direct op te zeggen.
Dag 11: Ineens werkt alles weer. Telefoon en internet.

2 Weken later: Brief van upc ontvangen.
"U heeft ons onlangs gebeld in verband met uw opzegging van uw huidige telefonie abonnement.
Wij hebben tevergeefs getracht u diverse malen telefonisch te bereiken, aangezien wij over onvoldoende gegevens beschikken..."
Alleen telefonie? Onvoldoende gegevens?
Dus maar weer bellen.
upc: "U heeft doorgeven uw abonnement per 21 juni 2007 te willen opzeggen"
Ik: Helemaal niet. Per direct.
upc: "Dat kan niet. U heeft een contract"
Ik: Ja, maar ik heb 10 dagen geen telefoon en internet gehad. En ik wil van upc af.
Als ik een bedrijf zou hebben zou ik nu failliet zijn.
upc: "Upc biedt alleen diensten voor particulieren, niet voor bedrijfen"
Ik: Ik vindt dat upc in gebreke gebleven is.
upc: "U KUNT UW ABONNEMENT ALLEEN VOORTIJDIG OPZEGGEN INDIEN EEN STORING NIET BINNEN 6 WEKEN IS OPGELOST".
Ik: Dus u kunt mij 6 weken afsluiten zonder dat ik op kan zeggen. Ik ik moet gewoon betalen?
upc: "U kunt aanspraak maken op het UPC garantieplan"
--einde gesprek
Upc gebeld voor garantieplan:
ik: Ik wil aanspraak maken op een vergoeding
upc: In welke periode heeft u storing gehad
ik: kunt u dat niet zien dan? Het was 10 dagen.
upc: Ik zie dat u 2 dagen storing heeft gehad
ik: nee het waren echt 10 dagen. Ik heb het ... gemeld
upc: "Inderdaad nu zie ik het ook.
Ik reken voor u uit waar u recht op heeft.
U heeft recht op € 18,60"
ik: dat klopt niet. Het waren 10 dagen.

upc: "ja, maar de eerste 24 uur tellen niet mee. U krijgt dus 9 dagen vergoed."
ik: Volgens uw eigen voorwaarden heb ik per dag storing recht op 2 dagen vergoeding.
upc: "Inderdaad, ik reken het opnieuw uit.
Dit programma klopt van geen meter. Ik ga het handmatig uitrekenen. U krijgt 42,50.
Dit bedrag wordt bij de volgende faktuur verrekend."
ik: Met wie heb ik gesproken?
upc: met ....
--einde gespek