• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC biedt geen garantie op levering van diensten.

  • Onderwerp starter gerhardXtreme
  • Startdatum
G

gerhardXtreme

# Onderstaand verhaal heeft nog een vervolg gekregen zie toevoeging van 05/02/07 ##

Ik heb 10 dagen lang geen telefoon en internetverbinding gehad, en dig. tv met storingen.
Het is een beetje een lang verhaal geworden. Maar ik wil het toch even kwijt.

Dag 0:
Ik wordt gebeld door UPC. Ze hebben een meting gedaan en ontdekt dat het signaal voor de digitale tv erg zwak was.
Ze wilden een monteur langssturen om alles door te meten. Dit kon over 8 dagen.
Ik dacht: "wat een goede service. Ik heb nl. helemaal geen storingen met de tv" :)

Dag 1:
Dig. tv: Regelmatig blokken in beeld, geluid loopt niet synchroon met beeld. :'(
Dig tel: uitgaande gesprekken storen en worden afgebroken. Ingaande gesprekken niet mogelijk, ingesprektoon.
Internet: Geen verbinding of verbinding van 6 kb. Resetten van moden, firewall en router afgekoppeld en pc rechtstreeks op modem aangesloten niets werkte.
UPC was blijkbaar helderziend omdat de storingen begonnen 1 dag nadat zij hadden gemeten dat het signaal niet goed was.
Wil storing melden maar het bleek erg druk bij de helpdesk. Dus ik wacht tot morgen, misschien is de storing dan vanzelf al opgelost.

Dag 2: Gebeld van m'n werk(23 min. in de wacht). Modem uitgelezen.
Omdat ik vanaf m'n werk niet bij het modem en pc kon afgesproken dat ze me 's avonds om 8 uur zouden bellen.
8uur: Geen telefoon van upc. Gewacht tot 9uur. Dan zelf maar bellen.
De tel-computer adviseert me, ivm de drukte, om op een ander tijdstip terug te bellen.

Dag 3: TV doet het weer zonder blokken en vastlopers.
UPC gebeld (hé wachttijd <1min.): Konden zien dat er afgesproken was dat ik gebeld zou worden. Excuses dat dit niet gebeurd is.
Weer modem uitgelezen. Ze dachten dat het aan moden kon liggen.
Dus ik vraag of ik een andere bij de upc winkel kon ophalen. Dat was niet mogelijk. Moest afspraak maken met monteur. Dit kon pas 10 dagen later en of ik dan tussen 9 en 13 uur thuis kon blijven. Dat is ivm werk niet mogelijk.
Na lang overtuigen kon ik bij uitzondering een afspraak maken over 4 dagen om 8 uur 's-ochtends.

Dag 4: Ontdekt dat 2 buren in dezelfde flat ook storing met internet hadden. Dus weer bellen om te melden dat de storing waarschijnlijk buiten zat. (18 min. in de wacht). Werdt genoteerd, zou gebeld worden zodra er meer bekend was over de storing.

Dag 5: Duurde nu toch wel heel lang. Weer gebeld (9 min. in de wacht). Ze wisten nog steeds niet wat er aan de hand was.
Wel kon hij zeggen dat de storing echt niet buiten zat. Ze konden me niet vertellen of en wanneer de storing verholpen zou zijn.
Ik zou op de hoogte gehouden worden.

Dag 6: even geen contact met upc

Dag 7: Afgesproken op werk dat ik devolgende dag wat later zou komen omdat de monteur langs zou komen.

Dag 8: Monteur voor dig. tv komt langs. Met tv was alles goed, maar dat wisten wij ook al.
DEZE TV MONTEUR DACHT WEL TE WETEN WAT HET PROBLEEM WAS.
"U moet het MAC-adres van de pc in uw router klonen" :o
Het was hem zeker niet opgevallen dat ik met het netwerk met 4 pc's, netwerkprinter, wifi voor de 2 laptobs die we gebruiken, hardwarematige firewall en mailserver misschien een beetje verstand van computers heb.

De monteur beld naar upc om te kijken of hij erachter kan komen wat er aan de hand is.
Na 10 min. konden ze hem vertellen dat geconstateerd was dat de storing buiten zat en dat er monteurs bezig waren.
Nu zou de storing toch wel snel verholpen zijn.
's avonds: monteurs buiten zijn verdwenen. Storing nog steeds niet opgelost.

Dag 9: Monteur zou om 8 uur langskomen. Om 9 uur maar een gebeld (zonder wachttijd). >:(
Er was bij upc niets bekend over een afspraak. Zowieso kon dat helemaal niet, een afspraak om 8 uur.
Helaas had ik niet genoteerd met wie ik gesproken had.

Dag 10: Nu vindt ik het genoeg. Bel upc om per direct op te zeggen. >:(
Aardige dame aan de lijn. Noteerd alles zonder enig commentaar.
Het was volgens haar geen probleem om internet, telefoon en digitale tv per direct op te zeggen.

Dag 11:
Ineens werkt alles weer. Telefoon en internet. :)

2 Weken later: Brief van upc ontvangen.
"U heeft ons onlangs gebeld in verband met uw opzegging van uw huidige telefonie abonnement.
Wij hebben tevergeefs getracht u diverse malen telefonisch te bereiken, aangezien wij over onvoldoende gegevens beschikken..."

Alleen telefonie? Onvoldoende gegevens?
Dus maar weer bellen.
upc: "U heeft doorgeven uw abonnement per 21 juni 2007 te willen opzeggen"

Ik: Helemaal niet. Per direct.
upc: "Dat kan niet. U heeft een contract"

Ik: Ja, maar ik heb 10 dagen geen telefoon en internet gehad. En ik wil van upc af.
Als ik een bedrijf zou hebben zou ik nu failliet zijn.
upc: "Upc biedt alleen diensten voor particulieren, niet voor bedrijfen"

Ik: Ik vindt dat upc in gebreke gebleven is.
upc: "U KUNT UW ABONNEMENT ALLEEN VOORTIJDIG OPZEGGEN INDIEN EEN STORING NIET BINNEN 6 WEKEN IS OPGELOST".

Ik: Dus u kunt mij 6 weken afsluiten zonder dat ik op kan zeggen. Ik ik moet gewoon betalen?
upc: "U kunt aanspraak maken op het UPC garantieplan"
--einde gesprek

Upc gebeld voor garantieplan:

ik: Ik wil aanspraak maken op een vergoeding
upc: In welke periode heeft u storing gehad

ik: kunt u dat niet zien dan? Het was 10 dagen.
upc: Ik zie dat u 2 dagen storing heeft gehad

ik: nee het waren echt 10 dagen. Ik heb het ... gemeld
upc: "Inderdaad nu zie ik het ook.
Ik reken voor u uit waar u recht op heeft.
U heeft recht op € 18,60"

ik: dat klopt niet. Het waren 10 dagen. :o
upc: "ja, maar de eerste 24 uur tellen niet mee. U krijgt dus 9 dagen vergoed."

ik: Volgens uw eigen voorwaarden heb ik per dag storing recht op 2 dagen vergoeding.
upc: "Inderdaad, ik reken het opnieuw uit.
Dit programma klopt van geen meter. Ik ga het handmatig uitrekenen. U krijgt 42,50.
Dit bedrag wordt bij de volgende faktuur verrekend."

ik: Met wie heb ik gesproken?
upc: met ....
--einde gespek
 
nooit alles bij 1 aanbieder afsluiten, ik heb dit al veel vaker gehoord, als het signaal weg is heb je én geen telefoon én geen internet én geen tv...
 
nooit alles bij 1 aanbieder afsluiten
Helemaal mee eens. (Eigenlijk een beetje off topic).
Al deze verhalen bevestigen alleen maar dat mijn definitieve beslissing van destijds de juiste is gweest, nl. voor telefonie gewoon bij KPN blijven. Daar heb ik al die jaren van mijn abonnement aldaar nog nooit een storing heb gehad, en dat kan ik helaas bij geen van mijn kennissen met UPC-telefoon zeggen. NOOIT alle broze eieren in één mandje dus.
Bovendien zijn de financiele verschillen marginaal.
 
mallepeppie zei:
nooit alles bij 1 aanbieder afsluiten, ik heb dit al veel vaker gehoord, als het signaal weg is heb je én geen telefoon én geen internet én geen tv...

Welkom in 2006.
Als je aanspraak wil maken op redelijke korting zit je bij iedereen vast aan zogenaamde paketten: bundels van diensten.

Heb je wel eens van KPN Internetplusstoring gehoord?

gr, Henno
 
Ik ben er nu ook achter dat het niet slim is alles bij 1 provider af te sluiten.
Heb je problemen met de kabel dan doet niets het meer.
Bovendien moet je je mobiel gebruiken om upc te bellen, waar de wachttijden behoorlijk zijn.
Hiervoor had ik internet van demon. Nooit problemen gehad alleen duurder en langzamer.
Maar hun telefonische helpdesk heeft een gratis nummer.

Ik moet wel zeggen dat voor en na de storing internet en tel. goed werkt.
Hoge download snelheden, gratis faxnummer bij je telefoon, gratis bellen in avonduren en weekend.

Als je contact hebt met upc (of welk bedrijf dan ook) is het van belang bij te houden wanneer je gebeld hebt en met wie je gesproken hebt.
Ik heb zelfs gedacht apparatuur aan te schaffen om de gesprekken op te kunnen nemen.
Nu heb ik achteraf moeten opschrijven hoe alles verlopen is waardoor misschien niet alle details kloppen qua tijdstip.

Ondertussen een pm van upc mederwerker gekregen.
 
Om weer even in topic te geraken.
Ik vindt het schandalig dat UPC vindt dat je pas na 6 weken storing kunt zeggen dat ze een wanprestatie leveren.
Een telefoon moet het gewoon ten alle tijden doen. En een storing moet binnen 24 uur opgelost zijn vindt ik.
En ook voor particulieren kan het van groot belang zijn dat je internet het doet.

Het lijkt erop dat ze eigenlijk zeggen: "We leveren niet aan bedrijven omdat deze hogere eisen stellen aan de kwaliteit van de geleverde diensten en die kwaliteit kunnen wij niet leveren".
 
Dit verhaal heeft nog een vervolg gekregen.

Eerst kreeg ik een factuur voor afmaken doe het zelf installatie en voorrijkosten. :o
Op dezelfde factuur werdt het afmaken dhz gecrediteerd maar voorrijkosten niet.
Dit was voor de monteur die langskwam voor de storing.
- Na contact met upc binnen 2 maanden opgelost. :)

Verder vergoeding wegens storing nooit ontvangen.
UPC wist nergens van, telefoongesprek had nooit plaatsgevonden volgens de medewerker.
Na datum en naam medewerker te hebben doorgegeven werd belooft het uit te zoeken.
- Nooit meer iets van gehoord. Dus binnenkort maar wéér bellen. >:(
 
Vervelend om te lezen dat er zo veel is misgegaan, ook in de uiteindelijk afhandeling hebben we wat steekjes laten vallen.

We kunnen inderdaad niet garanderen dat altijd gebruik gemaakt kan worden van onze diensten. Storingen proberen we uiteraard zo spoedig mogelijk te verhelpen. Dat lukt echter niet altijd binnen 24 uur. In de gevallen waarin dit niet lukt vinden we het ook redelijk dat we onze klanten tegemoet komen. Je kunt dan inderdaad aanspraak maken op het UPC Garantieplan.

Jij hebt m.i. dan ook gewoon recht op een vergoeding van 10 dagen abonnementsgeld conform het UPC Garantieplan. Ik wil nog wel voor je nagaan of deze inderdaad niet is toegekend en zo niet dit alsnog in orde maken. Stuur me maar een PB-tje met je gegevens.
 
En wat heb je dr aan??? minder dan je vrije dag. En dan nog es zonder iets zitten en extra kosten maken. Leuk plan. Maar kom maar eens terug na zon uitkering van het bekende garantie plan, wordt je de huid weer es vol gescholden.
 
Upc Monteur 2 zei:
En wat heb je dr aan??? minder dan je vrije dag. En dan nog es zonder iets zitten en extra kosten maken. Leuk plan. Maar kom maar eens terug na zon uitkering van het bekende garantie plan, wordt je de huid weer es vol gescholden.

UPC is wel de enige provider die een financiëele vergoeding aan haar klanten aanbiedt en UPC loopt hiermee toch weer voor op haar concurrenten. Uiteraard, storingen en problemen dienen zo spoedig en korrekt mogelijk te worden opgelost, daar is geen twijfel over, maar het UPC Garantieplan vind ik best een symphatiek idee.
 
Terug
Bovenaan