• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC Anytime Analoog Nummerherkenning

  • Onderwerp starter Onderwerp starter tobo01
  • Startdatum Startdatum
T

tobo01

Ik ben vandaag gezwicht voor UPC Anytime en Chello Power.

Ik bel analoog. Bij mijn Freetime abonnement was Nummerherkenning niet gratis. Is dit nu wel het geval?????
Hoe lang duurt het na telefonisch contact, voordat chello de wijziging naar Anytiem en Power doorvoert?

Groeten,

Ton
 
Diensten zoals Nummerweergave en Nummerblokkade zijn inderdaad gratis. De up- of downgrade wordt in principe binnen 24 uur doorgevoerd (vaak al binnen een paar minuten). De abonnementsvorm van telefonie is iets administratiefs, ook dat wordt vaak binnen 24 uur doorgevoerd (vaak al binnen een paar minuten) tenzij je iets anders hebt afgesproken.

Chello is geen bedrijf, maar een product. Chello kan dus geen wijziging doorvoeren... ;) Chello is een product dat door UPC wordt aangeboden.
 
Ik heb eerst gebeld naar de helpdesk, die meldde dat ik inderdaad nummermelding zou krijgen. Nu is het inmiddels ruim 24 uur later, maar heb nog geen nummermelding! Ik wacht nog even af en anders maar even bellen.
 
Let wel op dat je de goede telefoon hebt voor nummerherkenning. UPC werkt met FSK!

Er zijn namelijk meerdere systemen in omloop. KPN werkt met DTMF. Als je toestel geen FSK ondersteunt zal dit dus niet werken.

Ik had met een wat oudere siemens classic ook een dergelijk probleem.
 
N2U zei:
Ik heb eerst gebeld naar de helpdesk, die meldde dat ik inderdaad nummermelding zou krijgen. Nu is het inmiddels ruim 24 uur later, maar heb nog geen nummermelding! Ik wacht nog even af en anders maar even bellen.

Ik kijk graag even voor je na of de optie nummerweergave hier is geactiveerd, maar je toestel dient inderdaad wel FSK te ondersteunen. Mocht dit laatste het geval zijn en nummerweergave werkt nog steeds niet stuur me dan maar een pb-tje.
 
Ik krijg net, als bestaande abonnee (UPC, chello en telefonie) een aanbieding om over te stappen
op AnyTime. Doen?
 
Nu we toch bezig zijn over nummerherkenning. Bij mij werkte het altijd prima, tot sinds kort. Ineens lijkt het wel uit te staan. Ik weet dus zeker dat m'n toestel geschikt is. (analoge stoeptegel op de muur met sinds kort freetime abonnement)
 
Nummerherkening werkt inmiddels voor mij thuis. Als ik iemand bel, krijgen ze echter mijn nummer niet te zien. Is dat standaard?

Ton
 
tobo01 zei:
Nummerherkening werkt inmiddels voor mij thuis. Als ik iemand bel, krijgen ze echter mijn nummer niet te zien. Is dat standaard?

Ton
Probeer eens *31nummer te bellen. Als jouw nummer dan wel zichtbaar is op de andere telefoon, staat je permanente nummerweergaveblokkering aan. Dat kan de klantenservice voor je omzetten.
 
tobo01 zei:
Nummerherkening werkt inmiddels voor mij thuis. Als ik iemand bel, krijgen ze echter mijn nummer niet te zien. Is dat standaard?

Ton

Dit is inderdaad standaard. Wil je dat je nummer in het vervolg niet zichtbaar is bij anderen dan kun je door de klantenservice de optie 'Permanent blokkeren Nummerweergave' toe laten voegen. Maar het is ook mogelijk dit zelf per gesprek aan te passen, zie hieronder voor meer informatie:

Eenmalig blokkeren Nummerweergave
Indien uw nummer standaard wel getoond wordt, kunt u instellen dat voor uw volgende gesprek uw nummer niet getoond wordt (per gesprek blokkeren van nummerweergave).
  • Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon.
  • Toets in *31 (of draai 131 als u een draaischijftoestel heeft).
  • Toets na de onderbroken kiestoon het telefoonnummer in dat u wilt bellen.
  • Uw nummer is nu onzichtbaar bij degene die u belt.
  • Na het gesprek vervalt de blokkering.

Permanent blokkeren Nummerweergave
Het is mogelijk om het meezenden van een telefoonnummer permanent te blokkeren, neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Het is ook mogelijk om deze permanente blokkering per gesprek opheffen.

Eenmalig meezenden van uw nummer
Indien uw nummer standaard niet getoond wordt (Permanent blokkeren Nummerweergave), kunt u instellen dat voor uw volgende gesprek uw nummer wel getoond wordt (per gesprek meezenden van nummer)
  • Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon.
  • Toets in #31 (of draai 132 als u een draaischijftoestel heeft).
  • Toets na de onderbroken kiestoon het telefoonnummer in dat u wilt bellen.
  • Uw nummer wordt zichtbaar bij degene die u wilt bellen.
  • De permanente blokkering wordt automatisch weer ingeschakeld na het gesprek.
 
Terug
Bovenaan