• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC abonnement omzetten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter com_raven
  • Startdatum Startdatum
C

com_raven

Na enkele problemen met onze oude digitale TV box en omdat het mogelijk was door de veranderingen in de AV besloten om op 28 december 2009 te bellen met UPC met de vraag of wij onze 3 in 1 abonnement om mochten zetten naar een 2 in 1 inclusief HD.

Aangezien we nooit het bellen gebruikte van de 3 in 1, de oude box vaak vast liep en wij graag HD wilden hebben leek dit een slimme zet.
Dit heb ik toen dus gedaan op 28 januari 2009.

Binnen 12 uur na mijn telefoontje ging het echter mis.
Alleen de extra abbonnements kanalen werden getoond en bij alle andere kanalen in onze pakket werd de melding "Niet toegankelijk. Druk op groen om deze zender te bestellen" getoond.

Uiteraard heb ik hierna contact opgenomen met de helpdesk.
Telefoon 1:
UPC medewerker constateerd dat mijn digitale tv abbonnement is verwijderd. Hij voegt deze weer toe en vraagt mij om te wachten tot dit automatisch weqwekrstuurt een refresh naar de box en vraagt mij om even te wachten dit zou het probleem moeten oplossen.

Ik krijg netjes een sms van UPC dat de abbonnement is toegevoegd.
Echter niet met het gewenste resultaat dus maar weer terug aan de telefoon.

Telefoon 2:
UPC medewerker denkt het te weten en stuurd een "refresh" naar de box.
Dit moest ik als een "e-mail" zien dus wederom even wachten.

Na ruim een uur nog geen resultaat dus weer terug gebeld.

Telefoon 3:
UPC medewerker vreest dat er een process is ingegaan die niet meer teruggedraaid kan worden.
Ik zal moeten wachten tot de nieuwe box is verstuurd.
Ophalen bij een UPC locatie heeft geen zin want we zouden toch moeten wachten tot het automatische process is afgerond.

Vandaag 5 januari is ie er dan eindelijk.
Direct aangesloten en tot mijn verbazing is het probleem nog steeds aanwezig.
Dus maar weer eens bellen.

Telefoon 4:
UPC medewerker controleerd van alles en komt tot de conclusie dat niet alles klopte.
Hij heeft naar zijn zeggen alles recht getrokken maar verteld mij dat het weer 24 uur kan duren voordat dit werkt.

Ik heb mij gedurende deze gehele periode ingehouden maar nu heb ik het eigenlijk wel een beetje gehad hiermee en ik ben bang dat het einde nog niet in zicht is.
 
Het lijkt wel dat als je een storing of een klacht hebt, vooral niet bellen met UPC want dan wordt het alleen maar erger ... :o

Ach ja, ik wens je veel sterkte...ooit, ooit komt het weer goed maar ze beloven je niet in welk jaar ;D


zie mijn topic>> reparatie binnen 48 uur wordt 270 uur !!!
 
Ik denk dat als ik nog een keer wat extra wil eerst alles maar opzeg en daarna op mijn partners naam het opnieuw aanvraag

TIP voor UPC neem opgeleid personeel in dienst of geef ze een goede opleidng.
 
Gisteren maar weer eens gebeld omdat het nog steeds niet werkte.
Hebben ze weer een refresh gestuurd "want nu zou het toch wel moeten werken".
Tot op heden nog geen resultaat.

Zit niks anders op om ze vanavond voor een 6de keer te gaan bellen.

edit:
Dit duurt nu dus al 12 dagen.
Ben op het moment echt niet te spreken over de slechte service vooral omdat ik hun moet bellen voor een probleem die door hun ontstaan is.
 
ok om welke zenders gaat het? je krijgt dus " zender niet toegankelijk" ?

Laat de medewerker eens goed in je contract kijken of deze zenders er wel instaan. Het lijkt mij namelijk dat je extra zenders er dus niet tussenstaan.
Controleer ook met de medewerker de serienummers van je smartcard en mediabox. Misschien verversen ze de verkeerde gegevens?
 
Het gaat hier om alle zenders in het royaal pakket.
Enige zenders die ik ontvan zijn Film 1 en Eredivisie live omdat ik hiet een appart abbonement voor heb lopen.
Voor nederland 1,2,3 etc krijg ik dus al die melding.

Probleem is trouwens nog steeds niet opgelost.
Vrijdag werd mij verteld dat het nog wel 72 uur kon duren en dat het doorgezet was naar 3de lijns.
Zondag was ook een werkdag voor de 3de lijns werd mij verteld dus maandag avond nogmaals gebeld en toen kreeg ik juist te horden dat er nog maar 48 uur verstreken waren.

Vrijdag->zaterdag->zondag->maandag lijkt mij toch wel zeker 3x24 uur maar goed vanavond als ik thuis ben zal het vast nog niet werken dus kijken hoeveel uur ze nu voor mij in de aanbieding hebben.

Zit nu al 16 dagen met dit probleem en heb ze al 8 keer gebeld en tot nog toe zijn ze nog niet 1 keer hun belofte nagekomen om mij te bellen (hebben ze 2 maal persoonlijk beloofd)

Ik heb geen idee wat ik meer kan doen dan mezelf op de kosten jagen om hun duidelijk te maken dat ze eens moeten werken om dit probleem op te lossen.

Ik sta bijna op het punt om mijn telefoon kosten teurg te declareren door mijn eerst volgende rekening niet te betalen.
 
Ik begrijp je frustratie, ik heb de afgelopen maand ook voor € 25, gebeld en krijg het ook niet vergoed.

Maar je factuur niet betalen is geen optie, zie voorwaarden van UPC.

Wat als u niet tijdig betaalt?
6.13 Heeft u niet op tijd betaald of hebben we het factuurbedrag
niet kunnen incasseren? Dan bent u in verzuim met uw
betaling. In dat geval krijgt u veertien dagen uitstel van
betaling. UPC kan dan wel administratie- en storneringskosten
in rekening brengen. Als u na het verstrijken van de veertien
dagen termijn niet heeft betaald, kunnen wij de wettelijke
rente vanaf de datum van verzuim in rekening brengen, net
zoals alle incassokosten.

En ik neem aan dat je hier voor getekend hebt, als je niet betaald hebben ze zelfs het recht om je van het signaal af te sluiten ..... en dat kan toch niet de bedoeling zijn mag ik aannemen. ??

Ben het wel met je eens, dat ze er een flinke puinhoop van maken....

Gr,

Martin
 
Het lijkt erop dat je niet het juiste zenderpakket op je smartcard heb staan. Dat kan de HD dus alleen doorsturen naar een andere afdeling inderdaad.

Het leuke volgens mij hierbij is, dat het webcare team ook deze bevoegdheden heeft om op dat hogere niveau dingen te wijzigen. Heb je hun al benaderd?
 
Hehe eindelijk.
Het heeft ruim 2 weken geduurd maar sinds gisteren werkt alles dan eindelijk zoals het zou moeten.

Toevallig vandaag ook mijn factuur online bekeken en daarin staat voor de afgelopen maand geen Digitale tv in vermeld waardoor ik ongeveer 20 euro minder hoef te betalen dan normaal gesproken.

Ben vooral blij dat het nu opgelost is maar ben verre van te spreken over de snelheid en de geboden service.

Ik laat het hierbij en hoop dat UPC dit oppakt zodat dit soort dingen op z'n minst beter gecommuniceerd worden in de toekomst.
 
com_raven zei:
Ik laat het hierbij en hoop dat UPC dit oppakt zodat dit soort dingen op z'n minst beter gecommuniceerd worden in de toekomst.


Wat denk je zelf ;D ;D ;D
 
Terug
Bovenaan