• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPC aan het cappen op usenetverkeer tijdens drukke Kerstvakantie?

Berichten
4.405
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Want het is nu al 2 dagen ( The Horror, 2 hele dagen al :P ) bijzonder traag, lees: halve snelheid. Speedtests e.d geven wel de juiste snelheden. Of is mijn regio toevallig weer voor een paar dagen aan de beurt dat de rem er even opgaat? Kan natuurlijk ook ::)
 
Arthur, kijk maar eens terug in het archief hier en je zult zien dat tijdens elke Kerstvakantie van de afgelopen 4 a 5 jaren er problemen zijn met mail en met de capaciteit van het netwerk .

In de tweede week januari is alles weer normaal :-X
 
Aah ok blijkbaar was ik dat van voorgaande jaren alweer vergeten :). Nou ja echt heel erg is het niet hoor, maar was benieuwd of het een en ander te maken had met de vakantiedrukte. Wat dus blijbaar inderdaad het geval is.

Dank in ieder geval :)
 
In de tweede week januari is alles weer normaa
Ik zeg, en ook tijdens andere maanden ,is het e mailen bij UPC vaak een probleem.
Op zijn minst vanaf sept.2009 (zie forum)
 
Nergens last van hier.

Knipsel-4.png
 
Koobuss zei:
Nergens last van hier.

Dat kan heel goed. Het punt is dus eigenlijk gewoon de overboeking. UPC capt naar mijn weten allang niet meer, maar als er toevallig bij jou in de buurt een paar heavy downloaders zitten, dan merk je dat gewoon direct. Met name in weekenden en tijdens feestdagen als veel mensen online zijn kan je daardoor te maken krijgen met een behoorlijke dip. Zaak is als dit gedurende langere tijd voorkomt, dat zoveel mogelijk mensen die op het hetzelfde verdeelpunt zitten ook gaan klagen bij UPC. Meestal wordt na een fors aantal klachten over een langere periode simpelweg de capaciteit door UPC uitgebreid, waardoor er weer wat lucht ontstaat.

Vergeet ook niet dat UPC sinds enige tijd supersnelle abo's verkoopt. Je moet maar de pech hebben dat er bij jou in de buurt allemaal mensen zitten met 120 Mbps die ook nog eens graag wat binnentrekken in hun vrije tijd. Er zal dus altijd een soort van spanningsveld blijven tussen verkochte abo's en de beschikbare capaciteit in een bepaalde wijk. Schrale troost is dat er bij alle soorten internetverbindingen voor consumenten sprake is van een aanzienlijke overboeking. Dit kan ook moeilijk anders, want dat houdt de aboprijzen betaalbaar. Soms moet je dus gewoon even slikken en als het echt te gek wordt gedurende langere tijd, trek dan met zoveel mogelijk lotgenoten aan de bel en grote kans dat de capaciteit bij jou in de buurt dan weer wat opgekrikt zal worden.
 
jtech zei:
Dat kan heel goed. Het punt is dus eigenlijk gewoon de overboeking. UPC capt naar mijn weten allang niet meer, maar als er toevallig bij jou in de buurt een paar heavy downloaders zitten, dan merk je dat gewoon direct. Met name in weekenden en tijdens feestdagen als veel mensen online zijn kan je daardoor te maken krijgen met een behoorlijke dip. Zaak is als dit gedurende langere tijd voorkomt, dat zoveel mogelijk mensen die op het hetzelfde verdeelpunt zitten ook gaan klagen bij UPC. Meestal wordt na een fors aantal klachten over een langere periode simpelweg de capaciteit door UPC uitgebreid, waardoor er weer wat lucht ontstaat.

Vergeet ook niet dat UPC sinds enige tijd supersnelle abo's verkoopt. Je moet maar de pech hebben dat er bij jou in de buurt allemaal mensen zitten met 120 Mbps die ook nog eens graag wat binnentrekken in hun vrije tijd. Er zal dus altijd een soort van spanningsveld blijven tussen verkochte abo's en de beschikbare capaciteit in een bepaalde wijk. Schrale troost is dat er bij alle soorten internetverbindingen voor consumenten sprake is van een aanzienlijke overboeking. Dit kan ook moeilijk anders, want dat houdt de aboprijzen betaalbaar. Soms moet je dus gewoon even slikken en als het echt te gek wordt gedurende langere tijd, trek dan met zoveel mogelijk lotgenoten aan de bel en grote kans dat de capaciteit bij jou in de buurt dan weer wat opgekrikt zal worden.

Leuk verteld :) maar ze zijn niet klaar voor de toekomst dat is 1 ding dat zkr is.

Wat minder download speed op drukke tijden kan ik best mee leven, ik heb geen 60mb niet nodig.
Maar zodra je upload instort (modem uitval) 2 weken lang, dan heb ik het helemaal gehad hier.
 
upc09 zei:
Leuk verteld :) maar ze zijn niet klaar voor de toekomst dat is 1 ding dat zkr is.

Wat minder download speed op drukke tijden kan ik best mee leven, ik heb geen 60mb niet nodig.
Maar zodra je upload instort (modem uitval) 2 weken lang, dan heb ik het helemaal gehad hier.

Dat snap ik, maar modemuitval heeft toch echt een andere oorzaak. Dat moet dus worden uitgezocht, maar het heeft in beginsel niet zoveel te maken met waar het in dit topic over gaat.
 
Haarlem ook nergens last van.

Maarja las dat upc sinds tijdje in nieuwe datacenter zit in Haarlem evoswitch toch ideaal nu gaat het niet eerst naar a'dam maar gewoon Haarlem -> dan direct naar de andere netwerken toe.
 
Terug
Bovenaan