• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Unsolicited volgens POP3 naar familie men mijzelf maar wel door via IMAP

Berichten
242
Sinds vanavond mail verzenden via POP3 levert op dat het geweigerd wordt door te sturen. Het zou unsolicited zijn. Dit bleef bij herhaling zo. Door dezelfde mail even later via IMAP te zenden werd het wel gewoon naar de mailadressen gestuurd.
 
Letterlijk betekent het ongevraagd, het zou een systeemfout kunnen zijn, maar het kan ook zijn dat de geadresseerde de mail als ongevraagd c.q. ongewenst geweigerd heeft en weer teruggekaatst heeft.
Net zoiets als een sticker op de brievenbus.
 
Dat snap ik. Maar naar mijzelf (familie weet ik deed dit niet maar ikzelf zou het dan toch wel weten ander eigen mail adres?)

Overigens gaat het naar die mail adressen weer goed. Maar zou via IMAP het dan ook niet geweigerd moeten zijn?
 
Inderdaad vreemd dat via het IMAP-protocol het wel werkt.
Daarom schreef ik ook dat het een systeemfout in de e-mailservers van Ziggo kan zijn.
Houd het in de gaten, blijft het fout gaan dan even bij de klantenservice van Ziggo aan de bel trekken.
 
Het lijkt er sterk op dat Ziggo heel stiekem het POP3 protocol de nek om wil draaien. Een aantal weken geleden was er een nogal grote e-mailstoring. Het Ziggomannetje van de klanten'service', helaas net zo ondeskundig als het grootste gedeelte van zijn collega's bij Ziggo, bezwoer mij dat het (vervelende) IMAP protocol moest worden gebruikt. Ik heb dat toen even geprobeerd, maar ben weer teruggegaan naar het POP3 protocol. Dat eerst weer prima werkte, maar nu weer steeds meer haperingen begint te vertonen.

Dat stinkt. Ziggo is er duidelijk voor zichzelf, niet voor haar klanten. Ik was eerst UPC-klant, en die deden het steeds beter, in alles, inclusief klantenservice. Bij Ziggo voel ik me weer 'terug bij af'. Ik ben jaaaaaaaarenlang abonnee geweest bij UPC. Nu ik gedwongen bij Ziggo terecht ben gekomen, smacht ik naar glasvezel. Maar dat komt gelukkig dichterbij in Haarlem-Noord...
 
Wat is er eigenlijk "vervelend" aan het IMAP protocol?
Ik gebruik nooit POP3 en mijdt een systeem wat geen IMAP biedt. Op de pc, op de iPad, op de android telefoon.
 
Mail versturen doe je via SMTP, ophalen doe je via POP3. Bij IMAP doe je de mail inkijken/ophalen via IMAP maar het versturen gebeurt nog steeds via SMTP. Kortom het heeft niks met POP3 te maken, ik denk eerder dat er wat verkeerd staat in je mail instellingen.
 
Het is wel zo dat Ziggo de voorkeur geeft aan het gebruik van het Imap-protocol.
E-mailinstellingen opzoeken bij de klantenservice Ziggo: het Imap-protocol, iets dieper graven dan vindt men pas de instellingen voor het POP-protocol.
Per definitie is het Imap-protocol ook veiliger, dat gebruikt behalve verificatie tevens SSL voor in- en uitgaande mail en dat kent POP weer niet.
 
Remmert zei:
Het lijkt er sterk op dat Ziggo heel stiekem het POP3 protocol de nek om wil draaien. Een aantal weken geleden was er een nogal grote e-mailstoring. Het Ziggomannetje van de klanten'service', helaas net zo ondeskundig als het grootste gedeelte van zijn collega's bij Ziggo, bezwoer mij dat het (vervelende) IMAP protocol moest worden gebruikt. Ik heb dat toen even geprobeerd, maar ben weer teruggegaan naar het POP3 protocol. Dat eerst weer prima werkte, maar nu weer steeds meer haperingen begint te vertonen.

Dat stinkt. Ziggo is er duidelijk voor zichzelf, niet voor haar klanten. Ik was eerst UPC-klant, en die deden het steeds beter, in alles, inclusief klantenservice. Bij Ziggo voel ik me weer 'terug bij af'. Ik ben jaaaaaaaarenlang abonnee geweest bij UPC. Nu ik gedwongen bij Ziggo terecht ben gekomen, smacht ik naar glasvezel. Maar dat komt gelukkig dichterbij in Haarlem-Noord...

Ziggo heeft UPC niet overgenomen, het is andersom. Voor oud UPC klanten is er weinig veranderd, voor ziggo klanten wel een hoop. Het enige waar je echt over kunt klagen is dat de beeldkwaliteit van bepaalde HD zenders minder is geworden, dit was overigens vlak voor de overname al het geval bij UPC. Laatst werd ik gebeld door ziggo of ik interesse had in een all in one pakket. Om een lang verhaal kort te maken, heb ik ook aangekaart dat de beeldkwaliteit minder was geworden. Toen wilde die clown dus beweren dat als ik een horizonbox zou nemen dat ik de zenders in een hoger bitrate zou krijgen dan met de mediabox.. Whahaha, dan ben je toch wel heeel triest.

Verder is het POP3 protocol ook stokoud en onveilig. Als ze perse nog POP3 willen aanbieden laat ze dan op z'n minste POP3 Secure doen. Nu worden je account gegevens en email gewoon NIET versleuteld over het internet verzonden.
 
Terug
Bovenaan