Het lijkt er sterk op dat Ziggo heel stiekem het POP3 protocol de nek om wil draaien. Een aantal weken geleden was er een nogal grote e-mailstoring. Het Ziggomannetje van de klanten'service', helaas net zo ondeskundig als het grootste gedeelte van zijn collega's bij Ziggo, bezwoer mij dat het (vervelende) IMAP protocol moest worden gebruikt. Ik heb dat toen even geprobeerd, maar ben weer teruggegaan naar het POP3 protocol. Dat eerst weer prima werkte, maar nu weer steeds meer haperingen begint te vertonen.
Dat stinkt. Ziggo is er duidelijk voor zichzelf, niet voor haar klanten. Ik was eerst UPC-klant, en die deden het steeds beter, in alles, inclusief klantenservice. Bij Ziggo voel ik me weer 'terug bij af'. Ik ben jaaaaaaaarenlang abonnee geweest bij UPC. Nu ik gedwongen bij Ziggo terecht ben gekomen, smacht ik naar glasvezel. Maar dat komt gelukkig dichterbij in Haarlem-Noord...