Unreal Tournament Classic server achter een sweex router

D

dano

Hallo, ik zoek mensen die veel verstand hebben van routers, en unrealtournament.

mijn config:
Win XP achter een sweex router

Ik ben bezig met he opzetten van een dedicated unreal tournament server... Tot zover lukt mij alles, de server draait en ik kan er op inloggen en een vriend van mij ook als ik mijn WAN ip geef. Het probleem zit hem alleen in dat ik mijn server niet gepromoot krijg in het deathmatch venster bij internet games, daarnaast geeft hij mijn ipadres van de server aan als een intern ip adres nml.: unreal://192.168.102:7777/ Ik heb al een aantal porten geforward zoals 7777,7778 ed. maar hij wil nog steeds neit in de deathmatchlist komen :(

heeft iemand enige tips?
 
Waarschijnlijk geeft unreal het ip protocol ook nog over zijn 'eigen protocol' door.
Kan je in unreal het 'real internet address' oid invullen?
 
ehm niet echt, maar in de concsole staat het volgende:

Init: WinSock: version 1.1 (2.2), MaxSocks=32767, MaxUdp=65467
Init: WinSock: Socket queue size left as default.
Init: WinSock: I am Zolder (192.168.2.102)
DevNet: TcpNetDriver on port 7777

kan dit er iets mee te maken hebben?
 
Denk het niet; dat is de initialisatie van Winsock...
Staat er niets over het registreren bij die deathmatch server?
 
ehjah dit:

ScriptLog: [~] starting Server Advertisements version 101
Log: Resolved unreal.epicgames.com (207.135.145.4)
ScriptLog: UdpServerUplink: Master Server is unreal.epicgames.com:27900
ScriptLog: UdpServerUplink: Port 7779 successfully bound.
Log: Resolved master0.gamespy.com (216.177.89.34)
ScriptLog: UdpServerUplink: Master Server is master0.gamespy.com:27900
ScriptLog: UdpServerUplink: Port 7779 successfully bound.
Log: AInternetLink Resolve failed: Can't find host master.mplayer.com (WSANO_DATA)
ScriptLog: UdpServerUplink: Failed to resolve master server address, aborting.
>

dus alleen die laatste doet ie niet, maar dat moet geen probleem zijn volgens mij?
 
dano zei:
dus alleen die laatste doet ie niet, maar dat moet geen probleem zijn volgens mij?
dus wel

Unreal heeft het je server niet kunnen adverteren op de master-server, dus je server zal nooit verschijnen op de master-server list. Je moet er toch echt iets aan doen.
 
zeker weten dat deze allemaal openstaan?

Unreal Tournament server
IN UDP 7777 (default gameplay port)
IN UDP 7778 (server query port
IN UDP 7779+ (UDP 7779+ are allocated dynamically for each
helper UdpLink objects, including UdpServerUplin
objects. Try starting with 7779-7781 and add
ports if needed.))
IN UDP 27900 (server query, if master server uplink is enabled.
Some master servers use other ports, like 27500)
IN TCP 8080
(Port 8080 is for UT Server Admin. In the [UWeb.WebServer] section of the server.ini file, set the ListenPort to 8080 (to match the mapped port above) and ServerName to the IP assigned to the router from your ISP.)
 
:D die had ik ook gevonden idd, maar iemand enig idee hoe ik wel tot die 3e server kan connecten, die eerste 2 doen het, misschien gewoon de laatste deleten??
 
heb je de optie Advertise in het server menu van het opstellen van de server aangevinkt?

anders komt ie er sowieso niet op...
 
Terug
Bovenaan