• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ultra Vriendelijkheid van de UPC medewerkers

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Momentum
  • Startdatum Startdatum
M

Momentum

Gezien het feit dat ik niet al te veel vrienden gemaakt heb in m'n vorige topic. En dat het zelfs gesloten is, waarom is me even voorbij geschoten dat wordt er niet bij gezet. Wist ik dus niet of ik wel een nieuw topic moest openen om m'n "hart te luchten" nu dan toch maar.

Vandaag het plezier gehad om UPC op m'n werk op te zeggen.
Na ook daar gezeik/gezeur met facturen en nu als druppel 3x zo'n hoge rekening dan normaal af te schrijven zonder melding vooraf was het klaar. Overgegaan naar KPN en dat loopt als een zonnetje. (Ja we zullen zien in de toekomst met KPN maar de start is goed en UPC heeft het nu eenmaal verprutst.

Nu ben ik best vriendelijk aan de lijn. Ik bedoel, ik weet immers ook wel dat deze mensen gewoon hun werk doen. Dus niet gelijk gillen dat ik met negatieve mood al aan de lijn zit. dat is dus zeker niet het geval.

Allereerst ruzie met de “UPC probeert het u zo makkelijk mogelijk te maken” geneuzel met het postcode inspreken.
Dat werkt gewoon niet. En nee ben/was niet bezopen en m'n articulatie is strak uit de klei getrokken Hollands zonder accent. Te veel achtergrond geluid is ook al voldoende om dat ding over de piep te helpen. Gelukkig dat je na 2x proberen het weer zoals het altijd al goed ging moet in toetsen. Niet dat het helpt want ze vragen later toch weer naar je postcode……….
Dan komt het. !

Goede middag met UPC blablabla ik ben er om u zo goed mogelijk te helpen.
Probleem leg je dan voor en krijg je. “ Oh Onze excuses daarvoor ik ben er om het probleem voor u op te lossen. “
Tussendoor nog een paar voorgeprogrammeerde uitspraken en dan de klapper nadat je eigenlijk het gesprek wil beëindigen:

Ik heb u voordat het gesprek begon aangegeven dat ik u zo goed mogelijk probeer te helpen. Heb ik u nu zo goed mogelijk geholpen?

Nou sorry, maar bah bah bah wat is dit naar. Ik wil een gesprek met een mens, ik wil eerlijkheid en geen loze geneuzel dat voorgeprogrammeerd er ingeramd wordt.
Het geeft je gewoon een gevoel dat je niet serieus genomen wordt. Of je nu voor een nieuw product van ze komt of dat je een klacht hebt of gewoon een vraag. Het komt overdreven en nep over.
Het roept zelfs frustratie en irritatie op en nee ben echt niet de enige.
Ik heb nog de beleefdheid om te blijven hangen maar ik ken ze die gewoon ophangen als er nog bij het einde van het gesprek voorgeprogrammeerde geneuzel komt.
Je zou je toch erg ongemakkelijk moeten voelen als je daar werkt en zo moet praten.
Ik had ook de neiging om te vragen of ze zichzelf nog wel serieus neemt als UPC werknemer.
Mja. …
Bij deze is mijn hart weer gelucht en laten we hopen dat de beste mensen van CHELLOO dit topic open laten.
Graag wil ik horen wat andere ervaren bij deze plastic achtige uitspraken.
 
Ik denk dat die vriendelijke standaardzinnen geen kwaad kunnen. Een (onervaren) helpdeskmedewerker heeft gewoon wat houvast nodig, anders wordt het een gesprek dat niet goed loopt.

Wel vind ik dat zo'n medewerker eens naar de belhistorie van de klant moet kijken. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat een klant het irritant kan vinden wanneer hij dat riedeltje voor de zoveelste keer (in korte tijd) moet aanhoren.
 
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het overdreven is om iedere keer te vragen of je voldoende geholpen bent etc. Komt bij mij ook zeer onwezenlijk over, met name als je van de regen in de drup geholpen bent.

Maar, als er in NL één bedrijf is dat bekend staat om de allerslechtste klantenservice die je je nog niet eens in je grootste nachtmerries kan voorstellen is het wel KPN. Ik spreek uit ervaring, zowel privé als zakelijk. Ik ken zat voorbeelden van (beginnende) bedrijven die door het feit dat KPN, ondanks allerlei beloftes en zwart op wit toezeggingen, naar de kl*ten zijn gegaan omdat KPN het telkens weer niet voor elkaar kreeg om een simpele telefoonaansluiting op tijd voor mekaar te krijgen.

Jij bent nu kennelijk bij KPN binnengehaald als een vorst. Ik wens je heel veel sterkte als je eens te maken krijgt met een storing. Dan blijkt opeens dat het telefoonbedrijf bij uitstek in NL onbereikbaar is en dat je dagen en dagen kan wachten tot je eens iemand aan de lijn krijgt die überhaupt weet waar hij het over heeft.

Daarnaast zul je ons moeten missen als steuntje in de rug, maar vermoedelijk zul je daar geen traan om laten.
 
Ik kan je frustratie over het postcode gedoe best begrijpen, want ik ook vind het belachelijk dat je je postcode in moet spreken, en als je iemand aan de lijn krijgt vragen ze het nog een keer ???

Maar wat betreft het vragen, of je goed geholpen bent vind ik persoonlijk heel fijn.. want als ik nog vragen/problemen heb of iets dergelijks kun je dit als volwassenen oplossen met een vriendelijk gesprek.
Ik vind UPC de laatste jaren sterk verbeterd kwa klantenservice en producten, alleen kan het soms lastig zijn om bij een groot bedrijf iets ongedaan te krijgen.
Ik denk daarom ook zeker niet dat je bij de Kpn beter af ben... maar dat is mijn mening.
 
Ik heb het eergister gehad hoef alleen te zeggen met meneer daubinet en ze weten gelijk wie ik ben en woon


PS: Spreek altijd namens me vader :P
 
Wees blij dat ze vragen of je voldoende geholpen bent, zo weten ze tenminste ook dat je niet over 10 minuten weer gaat terugbellen omdat je vraag niet voldoende beantwoord is geworden.
 
Ik heb je vorige topic gesloten.

Je kan beter in 10 losse topic's je hart luchten dan alles in 1 proppen, anders krijg je 10 discussies door elkaar.
 
als je internet het niet doet
moet je op WWW.UPC.nl kijken naar antwoorden.( als dat zou kunen)
 
StevenW zei:
Wees blij dat ze vragen of je voldoende geholpen bent, zo weten ze tenminste ook dat je niet over 10 minuten weer gaat terugbellen omdat je vraag niet voldoende beantwoord is geworden.
Pff alsof het standaard zinnetje uitspreken daarbij helpt.... , gisteren zelf de helpdesk gesproken.
Begon ook met de standaard opening, ik meteen ingebroken op zijn zin. Goedenavond, allemaal niet nodig die standaard tekst, probleem voorgelegd ( de modem) en monteur besteld, alleen toen wel de standaard zin over eventuele voorrijkosten, dat hoort er wel bij en is ook goed dat ze duidelijk uitleggen dat je eventuele kosten kan verwachten. In dit geval was de hd ook van mening dat ik die waarschijnlijk niet hoef te betalen, gezien aantekening van de webcare. Gesprek normaal beeindigd met een prettige middag en weekend verder.
En even later een keurig mailtje van de inplanning van de monteur ( je kan hem evt zelf afbellen via normaal nummer welke in die mail staat)

Op het eind niks geen vraag over: Ik heb u voordat het gesprek begon aangegeven dat ik u zo goed mogelijk probeer te helpen. Heb ik u nu zo goed mogelijk geholpen?.

Normaal gesprek is dus wel mogelijk, zal veel afhangen van welke hd medewerker je spreekt ( en daar heb ik ook gerust mindere ervaringen mee , maar toen bracht de webcare weer de oplossing aan).
 
Begrijp het goed dit vriendelijk gedrag en die mooie volzinnen, de bel rekening loopt daardoor gewoon wat verder op, hoe zo vriendelijk, gewoon commercieel geklets om op een verkapte wijze de inkomsten te verhogen.
WimH
 
Terug
Bovenaan