uitzetten routerfunctie Ubee 3200 via helpdesk momenteel niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

graanpuf

Forum Gebruiker
Berichten
55
Het laten uitzetten routerfunctie Ubee 3200 via helpdesk momenteel (zondagmiddag plm. 17.00 uur) niet mogelijk wegens storing oid.

Ik had zelf onderstaande tip van Magnetra geprobeerd:
-----------------------------------------------------------------------------
Passthrough-mode (ook bekend als "semi-bridge")
Stappenplan
  1. Open de webpagina van de Ubee, adres http://192.168.178.1/
    Gebruikersnaam: "Ziggo"
    Wachtwoord: "draadloos"
  2. Open de geavanceerde settings, ga in het menu naar "gateway -> options". Onderaan vind je een tabelletje genaamd "passthrough MAC address". Voeg aan deze lijst het MAC-adres (fysieke adres) van de WAN-poort van je router toe. Deze vind je bijvoorbeeld bij Linksysrouters in de interface onder "status->router".
  3. Sluit nu je eigen router aan met een kabel tussen de WAN-poort en één van de LAN-poorten op de Ubee. Jouw router krijgt vervolgens een publiek IPv4-adres toegewezen. Is dit niet het geval, dan kan het zijn dat je het verkeerde MAC-adres hebt opgegeven in de Ubee!

Let op: dit is enkel getest in het voormalige @home-gebied. Het schijnt ook te werken in voormalig Multikabel-gebied. Niet iedereen heeft succes met deze methode. Lukt het niet? Bel dan de helpdesk en vraag ze om de routerfunctie uit te laten zetten. Dat werkt altijd!
----------------------------------------------------------------------------------
Deze instructie volgend is er in het menu van het modem gateway/options bij mij geen tabel te zien voor invoer van mac-adres router. Heb overal in andere menu's van het modem gezocht maar kom niets tegen.
Toen gebeld naar helpdesk om routerfunctie uit te zetten met bovengenoemd resultaat. Iemand die me kan helpen ? Internetsnelheid is plotseling gedaald met de helft als ik router tussen pc en modem heb. Zonder router ertussen geen enkel probleem met de snelheid.

bij voorbaat mijn dank voor reacties.

mvg
graanpuf
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Ik heb geen antwoord voor je, maar geef even op wat je firmware versie is van je ubee modem. Ik las elders in het forum dat er sinds kort een nieuwe firmware versie is namelijk. Misschien heeft deze de passthrough optie niet meer ?

Die nieuwe versie zou 9.9.5005 zijn en de vorige was 9.9.2009. Welke heb jij ?
 

Briolet

Forum Gebruiker
Berichten
4.237
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Misschien heeft deze de passthrough optie niet meer ?

Klopt, de semi-bridge optie is vervallen met de laatste update van deze week. In elk geval niet meer op de oude plek.
 
Topicstarter
Topicstarter
G

graanpuf

Forum Gebruiker
Berichten
55
Ik heb geen antwoord voor je, maar geef even op wat je firmware versie is van je ubee modem. Ik las elders in het forum dat er sinds kort een nieuwe firmware versie is namelijk. Misschien heeft deze de passthrough optie niet meer ?

Die nieuwe versie zou 9.9.5005 zijn en de vorige was 9.9.2009. Welke heb jij ?

Heb inderdaad 9.9.5005. Jammer. Het lijkt wel of Ziggo liever niet heeft dat instellingen door gebruiker veranderd worden.

Dank voor de reacties

mvg
graanpuf
 

xahmol

Forum Gebruiker
Berichten
6.626
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Is het nog steeds niet mogelijk via de helpdesk de router in bridge te zetten?

Vind het nml zorgelijk dat kennelijk een 'semi bridge' functie kennelijk bewust uit de firmware wordt gehaald en dan opeens de helpdesk een 'storing' heeft bij het volledig in bridge zetten van deze modem/router.

Zeker gezien de erg veel negatieve ervaringen die je over de router functie leest van deze Ubee is dat erg zorgelijk.

Ziggo gaat toch niet de KPN kant op met de Experiaboxen? Dat zou voor mij een reden zijn van provider te wisselen. Wat ik eigenlijk helemaal niet wil omdat er eigenlijk bij gebrek aan glasvezel hier geen alternatief is. Maar als Ziggo gebruik van een brakke router verplicht, dan toch maar een stuk trager en duurder XS4All ADSL abonnement.
Of in ieder geval een modemwissel tov mijn huidige modem zonder router te weigeren.
 
Topicstarter
Topicstarter
G

graanpuf

Forum Gebruiker
Berichten
55
Is het nog steeds niet mogelijk via de helpdesk de router in bridge te zetten?
Vind het nml zorgelijk dat kennelijk een 'semi bridge' functie kennelijk bewust uit de firmware wordt gehaald en dan opeens de helpdesk een 'storing' heeft bij het volledig in bridge zetten van deze modem/router.

Vanmiddag (plm 18.00) nog een keer helpdesk gebeld. Nog steeds storing, zou 20 oktober verholpen zijn. Medewerker vertelde dat blijkbaar recent enkele modems het volledig lieten afweten nadat modems in bridge gezet waren.

Is voor mij ook een reden om in ieder geval serieus naar andere provider te gaan omkijken. Ben op zich (ook na verhuizing) niet ontevreden met Ziggo maar even je modem offline en nieuwe firmware wordt geinstalleerd en bij opnieuw aanzetten is je losse (redelijk dure)router min of meer waardeloos geworden. En ik had alles zo goed voor elkaar :oyeah:

Jammer, faal voor Ziggo.Doe hier eens wat aan !:no:

mvg
graanpuf
 

elsinga

Forum Gebruiker
Berichten
411
Mijn modem staat vanaf dag 1 in bridge en doet het nu nog gewoon. Kennelijk is dus de in-bridge-zetten-procedure fout momenteel...
 

Briolet

Forum Gebruiker
Berichten
4.237
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Kennelijk is dus de in-bridge-zetten-procedure fout momenteel...
Deze problemen vallen precies samen met de firmware upgrade naar 9.9.5005. Dus misschien heel snel een 9.9.5006 ?
 

cvanmeer

Forum Gebruiker
Berichten
3
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Afgelopen week een Cisco 877 achter de Ubee gepropt, Passthrough aangezet, Cisco kreeg via DHCP een pub IP en ik lekker aan de slag om alles aan te maken, inclusief IPv6 en alles.

Werkt prima op zich, maar traag als wat. Speedtests uitgevoerd achter de Cisco, 4 Mb, laptop daarna rechtstreeks achter de Ubee, 50 Mb.

Ik kan de firmware even niet controleren zo op afstand, maar ik weet wel dat na het rebooten van de Ubee, dat mijn Passthrough opties verdwenen zijn.

MTU settings op de Cisco aangepast, vanavond eens even testen of dat enig effect heeft gehad.

Ik weet nu alleen niet of het probleem echt in de Cisco zit, of dat het in de Ubee / Ziggo verbinding zit. Het pub IP wat ik op mijn Cisco krijg zit ook in een ander subnet dan het pub IP van de Ubee modem (van wat de webinterface aangaf).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan