3
330d
Ik wil binnenkort een Panasonic plasma gaan halen, nu is het bekend dat deze schermen nogal problemen hebben met snelle bewegingen in 50Hz uitzendingen.
Volgens een Panasonic/UPC gebruiker worden alle uitzendingen in Europa op Pal/50Hz uitgezonden. Dit geloof ik graag, maar hier lees ik in een oude topic dat wanneer je de digitale decoder de HDMI uitgang op AUTO zet wordt alles op 60Hz uitgezonden.
Hoe zit dit nou precies? En hoe zit het bij de CI+ kaartjes?
Volgens een Panasonic/UPC gebruiker worden alle uitzendingen in Europa op Pal/50Hz uitgezonden. Dit geloof ik graag, maar hier lees ik in een oude topic dat wanneer je de digitale decoder de HDMI uitgang op AUTO zet wordt alles op 60Hz uitgezonden.
Hoe zit dit nou precies? En hoe zit het bij de CI+ kaartjes?
zo is het mij iniedergeval uitgelegt als leek
En als een camera in 1080i modus opneemt heb je per seconde ook 50 beelden (zij het halfframes, maar de slimme de-interlacer maakt hier 50 vol frames van, door ieder tussenliggend vol frame te laten bestaan uit een mix van het vorige én volgende halfframe. Eindresultaat is 50 unieke volbeelden per seconde.)