• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitzending gemist opnemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter debden
  • Startdatum Startdatum
D

debden

Hallo.. effe een vraag,

Ik wil iets van uitzending gemist op nemen op mijn Pioneer HD/DVD recorder...kan dit, en zo ja, hoe moet ik dan mijn zilvere UPC media box met mijn dvd recorder verbinden, en op welke zender moet dan mijn Pioneer staan..??

Ze zitten nu niet met elkaar verbonden.. UPC gaat met scart naar tv en Pioneer ook met scart... (moet er nog een scart naar de Pioneer toe vanuit de UPC box..??)

Ik hoor graag van jullie..
 
Als er een scart van je mediabox naar je HD-recorder zou gaan dan was het simpel.
HD-recorder het binnenkomende signaal laten opnemen, is L1 bij mijn Pioneer, en dan Uitzending Gemist opstarten.

Waarom laat je geen scart lopen van Mediabox naar HD-recoder en dan door naar TV.
Kan je evengoed ook nog een scart van Mediabox rechtstreeks naar TV laten lopen.

Ik neem nagenoeg dagelijks dingen op via mediabox naar mijn HD-recoder, kwaliteit is super.
 
Ik wil nu ook een scart van mij UPC naar de Pioneer laten gaan.. maar moet ik dan opnieuw alle zenders laten zoeken want uitzending gemist is geen echte zender natuurlijk... moet ik dan rechtstreeks opnemen en kijken tegelijk... zeg maar.. (dus direct opnemen wat er binnen komt, ik kan de upc vox niet op een ander kanaal zetten..).. en geeft dit geeb problemen met het Guide+ systeem...??
 
Je sluit de HD/DVD Recorder met een scartkabel aan op de 2e scartuitgang van je mediabox. Vervolgens selecteer je als op te nemen kanaal op je HD/DVD Recorder zoiets als EXT1 (dus het scartkanaal). Dan gaat hij als het goed is het beeld opnemen dat de Mediabox uitzendt. Dit zul je handmatig moeten doen en je moet inderdaad rechtstreeks opnemen en kijken tegelijk.
 
debden zei:
Ik wil nu ook een scart van mij UPC naar de Pioneer laten gaan.. maar moet ik dan opnieuw alle zenders laten zoeken want uitzending gemist is geen echte zender natuurlijk... moet ik dan rechtstreeks opnemen en kijken tegelijk... zeg maar.. (dus direct opnemen wat er binnen komt, ik kan de upc vox niet op een ander kanaal zetten..).. en geeft dit geeb problemen met het Guide+ systeem...??

Het heeft niets met zenders zoeken te maken.
De zenders in de HD-recorder zijn allen analoog en komen dus via de coax-kabel binnen.
Ook Guide+ werkt met de analoge tuner van de HD-recoder.

UitzendingGemist opnemen gaat dan ook via het "extra" ingangskanaal van de HD-recoders.
En dus niet via de tuner. Zeg maar de "camera-ingang" of externe bron.

Ik heb ook een Pioneer HD-recoder en die extra ingangen heten "L1", "L2" en "L3".
Ik moet mijn HD-recoder op "L1" zetten en dan druk je op "Rec".
Kies het programma wat je wilt kijken via de mediabox en laat het programma afspelen.
Dit gaat dus inderdaad real-time.
Is het programma klaar dan druk je op "Stop Rec" op de AB van de HD-recorder.
 
Thanxssss Mensen.. voor deze simpele uitleg.... Als het nu nog mis gaat... dan ligt het echt aan mij.. ::) ::)

ik ga het vanavond meteen proberen...
 
debden zei:
Thanxssss Mensen.. voor deze simpele uitleg.... Als het nu nog mis gaat... dan ligt het echt aan mij.. ::) ::)

ik ga het vanavond meteen proberen...

Graag gedaan.

En het gaat écht lukken!
 
Terug
Bovenaan