• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

uitvallen van internet verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Frans
  • Startdatum Startdatum
F

Frans

ik heb chello classic en pas een nieuw motorola modem gekregen van upc
een sitecom router wl018

inmiddels valt geregeld mijn verbinding weg. nadat ik mijn router even reset (stroom er af haal) werkt alles gewoon weer goed.

Kan dat iets te maken hebben met het nw modem ?
Evt de samenwerking met de Sitecom ?

Problemen met mij "oude" terayon waren er niet ...

Het moet iets te maken hebben na de levering van het nw modem ??

Graag jullie reacties
 
Kan aan meerdere dingen liggen...
Er is iets mis met het MAC adres, of je router staat niet ingesteld op DHCP.
In het eerste geval kun je eens naar https://prov.upc.nl gaan en die pagina doorlopen..
 
Hm... dit vage probleem heb ik dus ook gehad in combinatie met mijn Eminent Router :S
Soms gaat het een tijd goed en soms valt internet regelmatig uit... Na een reset van de router werkt het wel weer... Maar voor hoelang is dan de vraag ???
De kabelmodem doet iets niet goed richting de router...
 
ik heb hier in leeuwarden ook dit probleem met mijn thomson modem,

open gegeven moment blijven alle leds branden en dan reboot het modem zich zelf ineens.

ik heb verder wel een goede download snelheid.
 
tja klinkt bekend.. volgens mij als je router en het modem dhcp aan hebben staan dan verprutsen die het...

probeer je aan te melden met het mac adress van je router op prov.chello.nl
 
heb ik al een keer gedaan,
chello support gebeld, zei hebben software uit modem gehaald zodat hij dat opnieuw geinstalleerd kon worden.

snelheid is daardoor wel verbeterd maar probleem is blijven bestaan.
 
Klinkt het zelfde als het probleem wat ik gelogd heb op het forum.

Als het inderdaad komt doordat je DHCP aan hebt staan op je router voor je LAN, kan je het zien aan de lease tijd die je krijgt op het ip adres vannuit chello. Normaal is dit 7 dagen.
Als je twee elkaar tegenwerkende DHCP servers hebt, wordt je leasetijd nadat deze tijd verlopen is niet automatisch vernieuwd en moet je dus je modem resetten. Na de reset, krijg je dan een aanmerkelijk kortere leasetijd (bij mij een van een uur).

Aanmelden bij chello met het mac address van je router is geen oplossing.

Ik heb hier ook nog steeds geen oplossing voor en ben er ook al geruime tijd mee bezig.

Het vreemde echter is dat een collega van me met precies identieke apparatuur aan die van mij geen problemen ondervindt. Hij zit echter wel op een ander segment van het chello netwerk. (andere dhcp server ed)
 
huilen met de pet hiero (leeuwarden camminghaburen)

modem ging vandaag om +/- 1300/1500/1800/2030 uur ofline duurt ongeveer 3 min(de tijd die je nodig hebt om helpdesk te bellen) daarna weer normaal word je toch echt ziek van
motorola 4200 /sweex router / >:(lan alle pc's statisch ip adressen netwerk werkt wel normaal
 
Ik heb net vanmiddag monteur langs gehad, en die zei dat er een probleem met HUB LW00 is.
Dus iedereen die met een Thomson modem op die hub zit heeft daar zo nu en dan last van.
het blijkt dat ze "ruis" op die lijn hebben, maar ze kunnen de oorzaak niet vinden.
nou ik wacht weer een paar dagen af en dan maar weer klagen aan de telefoon.

Dus ik kwaad die klote helpdesk gebeld, want dat habben ze ook telefonisch kunnen door geven. Weer een snipperdag na de kloten. Blijkt het gewoon bij upc bekend te zijn zonder dat ze dat aan de klanten melden.

Dus mensen bel die lui op en ga lopen klagen anders doen ze er niks aan.

gr Gerard
 
Ik heb sinds 2 dagen een Thomson en dit gezeik is bij mij ook begonnen. >:(
2 of 3 keer per dag verbinding weg en niets helpt tot je de modem even van't stroom af haalt.
Ik heb geen router dus daar kan het niet aan liggen.. Ben nog aan't wachten op een mailtje van chello support, als ik antwoord krijg post ik het wel ff.

Waar zit die HUB LW00 ergens als ik vragen mag? Zit zelf iets onder R'dam.
 
Terug
Bovenaan