• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitvallen mediabox (zilver)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ivobaumann
  • Startdatum Startdatum
I

ivobaumann

Sinds een maand last van het uitvallen van de mediabox vanuit standby stand.
Wanneer dit gebeurt moet de stroom er volledig vanaf. Komt hierna na paar keer stroom eraf gehaald te hebben weer terug in standby stand.

Geen aanpassingen aan bekabeling geweest en geen apparatuur bijplaatsing.
Geen problemen met ontvangen van zenders deze doen het allemaal.

Moet er ook bij zeggen dat ik sinds dit speelt ook het geluid van de tv harder moet zetten heel vreemd!! Andere bekabeling zelfde probleem. Test 999 alles ok.

hoofdaansluiting zit in de meterkast. Box heeft ook gewoon 5/6 jaar prima gewerkt!
Iemand enig idee hoe dit op te lossen alvast bedankt
 
Heb je al Geforceerde update geprobeerd?

1.Druk op de "pijltje naar links" toets op de mediabox zelf en hou deze ingedrukt
2.Haal de mediabox van de stroom
3.Steek de stekker weer in het stopcontact
4.Wacht totdat er op je beeld "Software upgrade in process" staat
5.Laat de "pijltje naar links" toets los

De box valt uit in standby zeg je, het kan zijn dat hij dan update.
Dat doet hij namelijk in standby, nadat je tv hebt gekeken via de box.

Anders kan het zijn dat de box defect is, dan kan je UPC bellen voor een monteur.
En dan nieuwe box.
maar probeer eerst eens Geforceerde update.
En trouwens fabrieksintellingen al gedaan?
 
Heb hem inderdaad al teruggezet naar fabrieksinstellingen dit had geen resultaat.
Ga nog een geforceerde update proberen nog niet gedaan. Zal dit vanavond uitvoeren laat het resultaat wel weten.
 
Is goed, helaas ben ik vanavond niet aanwezig dus kan dan even niet reageren.
Maar andere forum gebruikers kunnen wel reageren hoor :)

Hopelijk lost geforceerde update het probleem op.
Zoniet dan is de box echt aan het einde van zijn gebruik.
 
Tot 3 x toe geprobeerd een geforceerde update uit te voeren maar het schem
"4.Wacht totdat er op je beeld "Software upgrade in process" staat"
komt niet naar voren. Wel telkens een oranje lampje wat af en toe knippert naast het envelopje op de box.

Het is trouwens een Thomson DC162UPC
 
Hier dus idem (had al in andere topic over uitvallen mediobox gepost)

"Hier na een stroomstoring enige weken geleden vaak last van een uitvallende box. Hoewel ik de optie van het helemaal uitzetten van de mediobox ondersteun is dit heel irritant.

Kom je thuis en wil je de tv aanzetten moet eerst de stekker van de box, waar geen lampje meer van aan is, in en uit het stopcontact. Uiteraard wachten.....dan tv kunnen kijken.
Nogal vervelend!

Wat dan ook weer jammer is, dat je na het melden van het probleem via de website met het verzoek of ik een nieuwe box kan ontvangen, al meer dan een week geen antwoord heb gekregen."
 
ivobaumann zei:
Tot 3 x toe geprobeerd een geforceerde update uit te voeren maar het schem
"4.Wacht totdat er op je beeld "Software upgrade in process" staat"
komt niet naar voren. Wel telkens een oranje lampje wat af en toe knippert naast het envelopje op de box.

Het is trouwens een Thomson DC162UPC
Dan ben ik bang dat die defect is, en kan je het beste UPC bellen
 
Terug
Bovenaan